Gå til innhold

To ulykker kostet fire liv: Advarer mot at flygere gjør seg kjent med nye flytyper på egenhånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

man kan vel være rimelig enige i at menneskelige feil er hovedårsak i de fleste flyulykker og veldig mange feil skyldes feil de ikkje burde tatt sjansen på å gjøre - mange flygere flyr tydeligvis over evne og egne og flyets begrensinger selv om de burde hatt bedre vett og opplæring, vi trenger mer fokus på risikofaktorer og konkrete ulykker i opplæringa i håp pm at noen lærer å være tryggere og mer forsiktig og fks ikkje drive avansert akro med lite erfaring . men vi trenger også tiltak fra myndigheter for å øke fllysikkerheten . redningsskjerm bør påbys for den kan bremse farta mye også om noe skjer nær bakken sikkerhetsbur rundt cockpit og airbagger ville også redda endel liv .

Lenke til kommentar

Det absurde her er at man påstår at kravet til "Typeutsjekk" utgår. Dersom dette stemmer så er det omtret som å fjerne kravet om "oppkjøring". Nå gikk rettighetene mine ut for et par år siden, men gjenom årene har jeg fått utsjekk på et tosiffret antall småfly og hver gang var kravet at man leste igjennom maskinens manual og besvarte 56 spørsmål skriftlig før man fløy med instruktør, og instruktøren signerte ikke utsjekk på aktuell flytype før man beviselig mestret maskinen. Å fly akro uten acroutsjekk er direkte tankeløst!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...