Compac Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hjelp! sier jeg bare (vet det er en dårlig begynnelse, men det er milt sakt en krise!) Skulle hjelpe svigerfar med dataen. Han har en tidligere jobb PC som jeg skulle forandre på. Noe som ikke var så lurt.. Jeg forandra noe med nettverks id og fikk beskjed om å boote maskinen, å jeg trykka "OK". Når jeg nå prøver å logge inn på Pc'en får jeg bare beskjed om at det er ugylidig passord (noe han aldri har fått melding om før). Pc'en har 1 bruker og 1 passord, men det har alltid vært det samme. Men det fugerer alså ikke lenger? Dette er pinlig og flaut, å jeg lurer på om noen kan hjelpe meg? Eventuelt er det mulig å få ut filer slik som bilder og noen word dokument (uten passord), sik at jeg kan formatere pc'en og legge Os inn på ny? Hva koster det eventuelt å sende inn en pc' for å få ut backup av ting som er kjedlig å miste... (Det er jo ikke noe gale med pc'en da, det er bare det at hvis dette er eneste utvei så må det stå til.. HJELP!) Setter pris på all hjelp!! En fortvila Compac.... Lenke til kommentar
palh Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hjelp! sier jeg bare (vet det er en dårlig begynnelse, men det er milt sakt en krise!) Skulle hjelpe svigerfar med dataen. Han har en tidligere jobb PC som jeg skulle forandre på. Noe som ikke var så lurt.. Jeg forandra noe med nettverks id og fikk beskjed om å boote maskinen, å jeg trykka "OK". Når jeg nå prøver å logge inn på Pc'en får jeg bare beskjed om at det er ugylidig passord (noe han aldri har fått melding om før). Pc'en har 1 bruker og 1 passord, men det har alltid vært det samme. Men det fugerer alså ikke lenger? Dette er pinlig og flaut, å jeg lurer på om noen kan hjelpe meg? Eventuelt er det mulig å få ut filer slik som bilder og noen word dokument (uten passord), sik at jeg kan formatere pc'en og legge Os inn på ny? Hva koster det eventuelt å sende inn en pc' for å få ut backup av ting som er kjedlig å miste... (Det er jo ikke noe gale med pc'en da, det er bare det at hvis dette er eneste utvei så må det stå til.. HJELP!) Setter pris på all hjelp!! En fortvila Compac.... æsj. dette var kjedelig, men du kan jo alltids putte hd i en annen maskin og skaffe de data du trenger.. så kan du jo kjøre inn w2k igjen. men før du tar steget med å flytte på hd og slik. regner med at du har sjekket at caps lock er av/på når du skriver passordet. Det kan jo skje den beste det.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) vet ikke om dette blir et 'lovlig' tips, men det finnes boot-disketter til Windows som lar deg endre passord på maskinen........ edit: Dette finner du her Endret 19. desember 2003 av ilpostino Lenke til kommentar
Compac Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 vet ikke om dette blir et 'lovlig' tips, men det finnes boot-disketter til Windows som lar deg endre passord på maskinen........ edit: Dette finner du her joa har testa Caps Lock (ca 20 ganger...).. , men nei da.. Virka intressant det du skriver ilpostino, men for meg virker det som om det bare kan brukes på NT? eller tar jeg feil der? Kan den brukes på 2000? Takk til dere som har svart Setter utrulig pris på hjelp! Compac Lenke til kommentar
Compac Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 æsj. dette var kjedelig, men du kan jo alltids putte hd i en annen maskin og skaffede data du trenger.. så kan du jo kjøre inn w2k igjen. Bare et spørsmål: Hvis jeg legger inn win2000 på ny, vil da alle filer være tilgjenglig etterpå? Det samme gjelder hvis jeg kobler HD til en anna maskin vil da filene kunne kopieres uten passord? Ps: dette er en bærbar pc, så det er kanskje vanskelig å koble harddisken til en anna maskin? Compac Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 æsj. dette var kjedelig, men du kan jo alltids putte hd i en annen maskin og skaffede data du trenger.. så kan du jo kjøre inn w2k igjen. Bare et spørsmål: Hvis jeg legger inn win2000 på ny, vil da alle filer være tilgjenglig etterpå? Det samme gjelder hvis jeg kobler HD til en anna maskin vil da filene kunne kopieres uten passord? Ps: dette er en bærbar pc, så det er kanskje vanskelig å koble harddisken til en anna maskin? Compac Hvis du reinstallerer win2000 vil alt det du har lagret i den forsvinne. Win2000 er et NT-system, så du kan bruke den boot-disc'en som ilpostino skrev om. Spørsmålet er vel kanskje om du win2000 er lagret i NTFS eller FAT32. Jeg hadde prob. med en hdd tidligere i WinXP, som er lik win2000. Jeg satte den i en pc sammen med en annen winxp. Jeg fikk ut alt det jeg hadde på den. Lykke til. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Prøvd med administrator og uten passord ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 joa har testa Caps Lock (ca 20 ganger...).. , men nei da.. hadde du leste hele siden ville du sett at deat dette er en boot-disk som gjør det mulig for deg å endre passordet til hvilken som helst bruker på maskinen. har prøvd det mange ganger og vet at det funker. hvis du ikke får det til er det fordi du gjør noe feil. sikker på at ikke admin-kontoen er sperret/disablet da? dette skjer etter at du har gjort x antall feil forsøk på å gjette passordet.... Lenke til kommentar
Compac Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Takk for hjelpen! Vil bare si at alt er i orden nå, kom meg inn som admin bruker og hellidagene er reddet!!! Spørsmål: Hvordan jeg klarte det....? Svar: TAkk ilpostino Compac Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 er ganske grei diskett å ha på innelomma hvis det skulle skje et eller annet hvor en 'må' ha admin-passord (eller et annen passord på maskinen) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) edit: dobbeltpost Endret 19. desember 2003 av ilpostino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå