forduser Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Er det virkelig noen kunder som finner seg i å bli behandlet slik? Den nedlatende teksten i sms-en er alene langt over streken. Her går det unna, vennligst ikke bruk data. Omstart av telefonen? Dette abonnementet kommer høyt opp på listen over dårligste mobilabonnement som noen gang er solgt i Norge. Brudd i dataflyten, trakassering via SMS, omstart av telefonen og kundens daglige frykt for å bli kastet ut som kunde. Hvis det var etter 30 daglige GB så greit nok, men etter 5 GB virker det som selskapet er ute etter å plage kunden mest mulig. Dette fremprovoserer stress hos kunden ikke bare hver gang data blir stoppet men også under bruk i påvente av at data snart blir stoppet. Hvis man ser for seg at noen har en router som etter en del års bruk har fått en defekt hvor den trådløse funksjonaliteten dropper ut flere ganger om dagen. Vedkommende må ut på et annet rom og krype bak noen møbler for å foreta en omstart. Da går det ikke mange dager før dette fremprovoserer så mye stress og ubehag at vedkommende ønsker en ny router snares. Selv om router fungerer helt fint mellom hvert tilfelle og ofte så lenge som 3-4 timer om gangen, er det ikke til å holde ut. ja, den stressen er der i høyst grad. Bikka over da filmen stoppa mitt i. Lenke til kommentar
forduser Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Det å sende en sms for å åpne opp for data er jo en "enkel" sak i seg selv, og mange inkl. meg kommer til å automatisere denne oppgaven. På Android får man det lett til. Også sikkert muligheter på nye iOS med den nye Siri Shortcuts greia. Men det å restarte telefonen var jo noe dilldall.. Tror flymodus skal vær godt nok, uansett går det også ann å automatisere det på samme oppgave. Hvem app gjør dette da? Tips? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Lykke til for den som orker å holde på slik. Endret 12. desember 2018 av BadCat 1 Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Hvem app gjør dette da? Tips? Automate er en for android. Tasker kan nok og brukes. det med å restarte eller skru av på mobil data tho krever root på mange av disse Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 (endret) Ja nå har pinade chili begådd kontrakt brudd til meg å. jeg skal vere på gammel til 1/1 har brukt nermere 70gb denne månden og nå når jeg sov sperret di å sendte sms. men den går jo ikke ann å svare på. meldingene vil bere ikke sendes. har åpnet opp +4727222 , 27222 , 004727222 i fdn listen. prøvd med inebygd messenger å signal som jeg bruker tilvanlig. Har og prøvd å restarte telefonen å søtte på av flymodus. så at di resetter ved midnatt selv er løgn Veldig irriterende Endret 13. desember 2018 av EmLeX 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Prøv å send "Data" til 27222 i stedet for å svare på meldingen Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Prøv å send "Data" til 27222 i stedet for å svare på meldingen Har gjort det å. den går igjennom men di svarer ikke tilbake. sitter di å aktiverer manuelt montro. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Sikkert en eller annen feil hos de vil jeg tippe på.. Lenke til kommentar
Vaka Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Må man virkelig restarte mobil for hver datapakke? Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Må man virkelig restarte mobil for hver datapakke? Fly modus fungerer her. er jo litt rart tho. di dropper deg ned på 3g når du sperres så 4g tale vill jo heller ikke funke så samtale om du er i en når det skjer vill vell bli brutt. Lenke til kommentar
Freakai Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Restartinga er irriterende nok til å få meg til å bytte leverandør.. https://i.imgur.com/eQJKOpF.png Endret 14. desember 2018 av Freakai Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Restartinga er irriterende nok til å få meg til å bytte leverandør.. https://i.imgur.com/eQJKOpF.png Det er jo bra da. Får se om man holder ut. Om det blir som sverge er det jo tommel opp Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Det er fordi vi er "gamle" kunder og fikk først beskjed nå etter 200gb++ Etter 1/1-20 får alle som bruker mer enn 5 gb pr dag beskjed pr sms, at de må sende en sms med ordet "data" på sms for å få 3 nye gigabytes. Så tar det ca 1 minutt eller 2 før du får svar at du har fått nye 3 gigabytes, og at man må starte telefonen på nytt. Nå har jeg sjekka her, og den mld kommer raskt, selv man umuilig ikke kan ha brukt 3 gigabytes. For meg holdt det med en 20 minutters video, og 10 min surfing før jeg igjen måtte sende ny sms, og nappe ut simkort og sette det på plass igjen (orker ikke omstart) Chilimobil vil jo bare bli kvitt de som bruker mer enn 5 gb pr dag. Effektivt dette. Helt på trynet dette. Men men.. de har vel fullt lov til det. Jaja da er det jo en god for meg at jeg ikke kastet meg på det nye tilbudet i gledesrusen høydepunkt. Dere får slite med Chili, jeg avventer og ser hva annet som kommer utover vinteren også får jeg heller bare betale det jeg må inntil videre. Lenke til kommentar
forduser Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Selv om de fjerner restarting er det jo på trynet kun med 3 GB. Spiller man jo opp på minutter inkludert oppdateringer 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Så da bruker du ikkje chili. Verre er det ikkje 2 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Dere bruker fortsatt mobil abonnementet som om det skulle vært en erstatter for hjemme-bredbånd? Det er litt gøy, men også slitsomt at etter 6 mnd fortsatt ikke synker inn hva chili fri er for noe. Kos dere videre, for nå hopper jeg av mase-toget. 6 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Det er litt gøy, men også slitsomt at etter 6 mnd fortsatt ikke synker inn hva chili fri er for noe. Kos dere videre, for nå hopper jeg av mase-toget. Det er litt synd på deg, som fortsatt ikke skjønner at Chili må følge gjeldene lover og regler. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Det er litt synd på deg, som fortsatt ikke skjønner at Chili må følge gjeldene lover og regler. De følger lover og regler! Det er instanser som NKOM og lovgivende myndigheter som avgjør hva som er lovlig ognikke, ikke en gjeng med forumbrukere på diskusjon.no. God jul 2 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 De følger lover og regler! Det er instanser som NKOM og lovgivende myndigheter som avgjør hva som er lovlig ognikke, Og det er nettopp NKOM som har tvunget Chili til å endre vilkårene... :-) Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Og det er nettopp NKOM som har tvunget Chili til å endre vilkårene... :-) Ja, og poenget er? Er ikkje diskusjonen over da mener du? Når nkom har sagt sitt, og chili følger etter med ett toppers abonnement? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg