Gå til innhold

Chili setter opp prisen på Fri Data og lanserer 25 GB til 399,-


Anbefalte innlegg

Dette er uten tvil det mobilabonnementet som gir mest for pengene. At så mange fortsatt kan syte og klage er helt utrolig.

 

Hvis restriksjonene på det som tilbys ikke passer ditt bruk står du fritt til å velge en hvilken som helst annen leverandør.

 

Er jo helt tragisk at så mange i denne tråden er så trange i nøtta at de får seg til å klage på Chillimobil. I stedet burde de jo klage på absolutt alle andre leverandører i landet som ikke leverer noe som er i nærheten av dette!

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så utrolig må jeg si. Får nesten latterkrampe.

Prøvd å høre med chilimobil om de ønsker å kommentere det nye 500 kr fri data avtalen:

Så du får vurdere om de er særlig seriøse å gi fri data men når det brukes, vil de ikke intrømme man må bruke SMS for å få fri data?

Er jo istedenfor å redusere hastigheten eller terminere brukeren må SMS begrensinger til å kalle det fri hastighet nedlasting med begrensinger gjennom sms?

 

Ville vært lattelig om altibox\telenor ville gjort det samme? Send åpne fiber til 2525 for å få fri fibertilgang.

Eller man kan ringe 915 00 500 og be om fri hastighet?

Hva er det du babler om? Hva har SMS for å få fri data med det du siterer å gjøre?

 

Lykke til, tror heller icenet er vanskelig å si opp. Er jo ikke hemmelig de fleste levrandørene er litt vanskelige å det.

Hva pokker er det du snakker om? Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Bare bestill nytt abonnement på samme nummer fra en annen operatør. Det er helt problemfritt. Hva er det som er grunnen til at du hele tiden lirer av deg tåpeligheter som dette?

 

 

 

Hvis 1 TB er ekstrem bruk, hva er da 10 TB eller 100 TB?

 

Ekstrem betyr at noe nærmer seg yttergrensen for hva som er mulig. Du kan ikke bare dikte opp din egen betydning av ord. Ekstremt betyr ikke litt over gjennomsnittlig. I fysisk utfoldelse betyr ekstremt at du dør hvis du tar det noe lenger, det betyr ikke at du drar på litt i forhold til en mosjonist.

1 TB er ekstrem bruk. Mobilabonnementente på markedet i dag som folk flest bruker er vel på maks 15-25 GB, altså 2-3% av 1 TB. Ja, 1 TB er ekstremt i forhold til folks mobilbruk generelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

1 TB er ekstrem bruk. Mobilabonnementente på markedet i dag som folk flest bruker er vel på maks 15-25 GB, altså 2-3% av 1 TB. Ja, 1 TB er ekstremt i forhold til folks mobilbruk generelt.

Det er ikke ekstremt bruk. 15-25GB data brukt er fordi ikke noe annet er tilgjengelig.

Så over statistikkene mine på wifi bruk på mobilen, ligger på rundt 1-10TB i måneden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det ble markedsført som et abonnement der man ikke skulle trenge å tenke på databruk. 1 TB er ekstrem bruk.

 

Joda, det var flere formuleringer i vilkårene om blant annet misbruk, å overbelaste nestet, osv.

 

1 TB er normal bruk når man kjøper retten til 1 TB. At du ikke fatter dette er like morsomt hver gang. Du kan ikke misbruke noe du kjøper retten til å bruke. Rart hvordan du tror dette, uten noe belegg i virkeligheten.

 

Hvis vi drar inn vilkår så finnes det ikke noe som tilsier at du kan misbruke den kvoten en kjøper retten til. Drar vi inn de nye 29/11 vilkårene så åpner det seg en mulighet for å tolke i paragraf 17 at forbruk av signifikant art utover gjennomsnittet av brukere tilsier misbruk. Litt vanskelig når en selger ubegrenset, men det for de rette instanser se på senere hvis det skulle være aktuelt. Paragraf 16 har liten relevans. I grunn rart hvor ofte du må bli fortalt disse tingene.

 

Hvorfor blir du så snøflak når du får svar på tiltale? Du driver jo og diagnostiserer og kommer med idiotiske anklager mot andre, og så takler du ikke å få noe tilbake? Patetisk.

 

Ja, jeg har meninger om hva som er i samfunnets interesse. Et abonnement som presser andre til å svare er i samfunnets interesse. NKOM lot Telenor slippe unna med åpenbare brudd på nettnøytraliteten, mens Chili måtte knuses.

 

Mine rettigheter ble ikke krenket i det hele tatt. Abonnementet passet meg helt ypperlig. Du er ingen gud som kan bestemme for meg hva mine behov er. Skam deg.

 

Tok du deg nær nå? I grunn ikke andre, kun deg. En vesentlig forskjell mellom ditt, igjen upresise, utsagn og de faktiske forhold. Jeg har enda ikke kalt deg en idiot, som jeg kan huske, men jeg vil tippe det er en deskriptiv måte som tidviss passer på deg som oss alle andre. Dog kanskje noe oftere enn på andre.

 

Å få noe tilbake, aka motbør? For noe tøv. Jeg har kommet med karakteristikker basert på dine faktiske ord og intet annet. Hva med å prøve å etterstrebe samme standard for seg selv? Du anklagde meg for å være Telenor/Telia ansatt i innlegg 271 andre halvdel. Jeg er ikke ansatt i et teleselskap og du har intet belegg, for dine enkle ører bevis, for en slik påstand. Noe edrulighet burde du forstått er nødvendig.

 

Kanskje du er lempfeldig med dine ord, tøff i tastaturer, eller generelt ikke forstår saken. Nok om det, men du blir avkledd gang på gang. Hva med å sette seg ned å prøve å forstå hva saken egentlig handler om: Forbrukerrettigheter.

 

Meg bekjent, etter norsk lov, er det ikke mulig å gi fra seg rettigheter. Chili, i dette tilfellet, kan ikke kreve av deg at du skal gi fra deg lovgitte rettigheter når du inngår en avtale med et selskap. Derfor får du ikke lov å gi fra deg rettigheter selv om du liker produktet. Så når du blir beskyttet av NKOM i dag blir jeg beskyttet en annen gang. Det finnes ingen opt out for deg, lev med det. Dine rettigheter ble krenket, så enkelt er det. At det ikke føles som en vesentlig krenkelse er uvesentlig. Det er vittig at du ikke forstår at abonnementet og dets innhold (SMS, minutter, GB etc.) er irrelevant for saken. Det er en del eller deler av vilkårene som var problemet.

 

Det er stor forskjell på å si din mening om hva som burde være samfunnets kontra det å kategorisk i en gitt sak. Du er bastant og evner tilsynelatende ikke å se nyansene i saken. I denne saken har du en mening som ikke er i samfunnets interesse, den er i din misforståtte egeninteresse du gang på gang proklamerer. En vesentlig forskjell her, men basert på det du klarer å lire av deg er de usannsynlig du forstår forskjellen. Synd tris leit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lykke til, tror heller icenet er vanskelig å si opp. Er jo ikke hemmelig de fleste levrandørene er litt vanskelige å det.

Å prute på pris og datamengde blir som å håpe på å snakke med skattetaten gir deg lavere skatt. Ikke slik verden funger.

Ice er like lett å si opp som andre operatører jeg var allerede kunde. Er andre gang jeg er kunde hos Ice.

Sammenligne epler med pærer er ikke slik verden fungerer. Jeg er ikke «kunde» hos skattetaten og har ikke mulighet å bytte til noe annet hvis jeg er ikke fornøyd med skattetaten. ;)

Har fått en god pris med Ice før. Og hvis du leser her i forumet av og til, har du sikkert fått med at andre også har fått gode priser hos andre operatører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Div. ansatte hos konkurrenter og andre her med uklare bindinger driver stadig med grove personangrep i form av blant annet diagnostisering av motdebattanter.

 

Hvem er de ansatte hos konkurrenter?

 

Og hva med din egen språkbruk:

 

Drittsekkene som absolutt skal ødelegge for oss som har funnet det perfekte abonnementet for vår bruk kan dra til en viss varm plass
 
Det er bare forvirrede hatere som tror det fordi de ikke klarer å få med seg noe.
 
Kanskje alle kverulantene klapper igjen nå. 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke fått noe svar ,ei fra chili eller nkom.

Tyst som i graven.....

Du forventer virkelig at de skal svare på eposter som omhandler et tema som de har null kontroll over og som, hvis hva du skriver her er noe å gå ut fra, virker som det er skrevet av en 10-åring?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvem er de ansatte hos konkurrenter?

 

Og hva med din egen språkbruk:

 

Drittsekkene som absolutt skal ødelegge for oss som har funnet det perfekte abonnementet for vår bruk kan dra til en viss varm plass
 
Det er bare forvirrede hatere som tror det fordi de ikke klarer å få med seg noe.
 
Kanskje alle kverulantene klapper igjen nå. 

 

Du veit dagens unge forventer alt gratis, skal ikke jobbe for noe bare få få få, når noe slik som dette kommer blir de ikke fornøyd før de får det gratis og akkurat som de vil.  De som mener det er tungvint å sende en usling SMS i ny og nee trgner virkelig om prioritere dagen sin 

Lenke til kommentar

Du veit dagens unge forventer alt gratis, skal ikke jobbe for noe bare få få få, når noe slik som dette kommer blir de ikke fornøyd før de får det gratis og akkurat som de vil.  De som mener det er tungvint å sende en usling SMS i ny og nee trgner virkelig om prioritere dagen sin 

Nei vi forventer ikke alt gratis, men er ikke særlig gøy misbrukere gjør det vanskelig for oss som bruker tjenesten seriøst.

Er ikke gøy alle de chilimobil supportere som blosser i fornuftig og legger skyld på oss brukere fordi chilimobil kommer med idiotiske fri data som ikke er fri i våres øyne.

Lenke til kommentar

Du veit dagens unge forventer alt gratis, skal ikke jobbe for noe bare få få få, når noe slik som dette kommer blir de ikke fornøyd før de får det gratis og akkurat som de vil.  De som mener det er tungvint å sende en usling SMS i ny og nee trgner virkelig om prioritere dagen sin

Det er ikke snakk om én SMS men flere titalls. De som synes det er tungvindt å sende SMS skjønner at det er både ineffektivt og unødvendig.

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke snakk om én SMS men flere titalls. De som synes det er tungvindt å sende SMS skjønner at det er både ineffektivt og unødvendig.

BadCat, Chillimobil har tydeligvis ikke abonnement som passer ditt bruk. Finn deg et alternativ abonnement hos noen andre som passer bedre og bestill dette, vennligst slutt med sytingen i denne tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er positiv til abonnementet, men grensene før påfyll er lav i forhold til praksis i Skandinavia.

 

Jeg har ventet i månedsvis for å finne ut hvilke endringer som kom til å bli iverksatt på dette abonnementet, så "mind your own business".

 

Hvis du ikke vet at jeg allerede har abonnementer hos de fleste aktørene så bør du heller ikke synse om at jeg skal skaffe noe jeg allerede har.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om én SMS men flere titalls. De som synes det er tungvindt å sende SMS skjønner at det er både ineffektivt og unødvendig.

Så automatisèr det da! Dette er et ikkeproblem, og med unntak av tragiske, elendige iPhone så er dette en automatisk prosess uansett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nå later du bare som du ikke har skjønt noe. Fyren erklærte på forhånd at han kom til å misbruke tjenesten for å provosere frem en reaksjon, og så gjorde han det.

 

 

Feilen er hans, da han misbrukte tjenesten.

 

 

Jeg har aldri sagt at Chili står fritt til å bryte alt av lover og regler. Hva er poenget med å lyve?

 

 

Nei, det stemmer. Det var en kampanje for å ødelegge abonnementet, blant annet fra ansatte i konkurrerende bedrifter.

 

 

Det er kun en av oss som farer med løgn i denne tråden, og det er deg hekemo. Gjentatte ganger viser folk til at du lyver. Så det er helt greit, du kan fint slutte å lyve nå. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på hvordan Chili vil legge føringer i forbruk (antall GB) under punkt 17 i de nye 29/11 vilkårene? Kort fortalt vil de se forbruket ann i forhold til gjennomsnittsforbruket til brukere hvis det skal være snakk om en reaksjon. Rart i grunn hvis det kjøpes Fri Data og Ubegrenset...

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på hvordan Chili vil legge føringer i forbruk (antall GB) under punkt 17 i de nye 29/11 vilkårene? Kort fortalt vil de se forbruket ann i forhold til gjennomsnittsforbruket til brukere hvis det skal være snakk om en reaksjon. Rart i grunn hvis det kjøpes Fri Data og Ubegrenset...

Igjen, de fjernet bare 1TB "grensen" for å bli kvitt argumentet om at man må få lov til å bruke så mye.

Det eneste som er igjen i vilkårene nå er hva Chili mener er normalt eller unormalt bruk.

Som er 100% opp til dem om hva de mener. Og nå kan de kaste ut folk som prøver å bruke abonnementet helt uten at du kan klage.

Lenke til kommentar

Igjen, de fjernet bare 1TB "grensen" for å bli kvitt argumentet om at man må få lov til å bruke så mye.

Det eneste som er igjen i vilkårene nå er hva Chili mener er normalt eller unormalt bruk.

Som er 100% opp til dem om hva de mener. Og nå kan de kaste ut folk som prøver å bruke abonnementet helt uten at du kan klage.

 

Ikke uenig, men i stedet for at spørsmålet tidligere var om man faktisk fikk 1TB/ måned tidligere er spørsmålet nå noe annet. Det blir et spørsmål om hva en kan forvente "Fri Data" og "Ubegrenset" faktisk vil ha av en begrensning.

 

Hvordan kan Chili på den ene side selge og love fri data og ubegrenset kvote samtidig som de potensielt begrenser forbruk gjennom forbeholdene i paragraf 17. Her er det en klar logisk brist.

Lenke til kommentar

Ikke uenig, men i stedet for at spørsmålet tidligere var om man faktisk fikk 1TB/ måned tidligere er spørsmålet nå noe annet. Det blir et spørsmål om hva en kan forvente "Fri Data" og "Ubegrenset" faktisk vil ha av en begrensning.

 

Hvordan kan Chili på den ene side selge og love fri data og ubegrenset kvote samtidig som de potensielt begrenser forbruk gjennom forbeholdene i paragraf 17. Her er det en klar logisk brist.

Igjen, som jeg har sagt fra dag 1, Chili er svindlere og opererer med arbitrære "retningslinjer" som ingen vet hva egentlig er. De vil ha full frihet til å kaste ut alle de ikke kan tjene penger på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen, som jeg har sagt fra dag 1, Chili er svindlere og opererer med arbitrære "retningslinjer" som ingen vet hva egentlig er. De vil ha full frihet til å kaste ut alle de ikke kan tjene penger på.

 

Burde de (og andre) ha lov til det, når de samtidig selger mobilt bredbånd som kundene kan bruke fritt?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...