Gå til innhold

iPhone 7 Problemer med lyd og lydutgang


madammim

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min datters iPhone 7 sluttet plutselig å ta opp lyd på snap-videoer (1. symptom)

Så oppdaget hun at kablede headset ikke ble funnet, testet 2 overganger og 2 headset, men det samme. 

Nå viser det seg at hun hverken kan høre en samtale eller bli hørt i andre enden. Høyttaler-symbolet er blanket ut under samtale.

 

Vi har testet restart, forced restart og til slutt tilbakestilling av alle innstillinger, men ingenting gav noen forskjell. Bluetooth av/på gir ingen forskjell.

 

Telefonen er oppdatert med siste IOS.

Det ble byttet batteri i vår under den apple- batteri-dealen som gjelder ut året, hos en apple-store i utlandet. 

Det er en liten brist i glasset, skjedde lenge før lydproblemene. Oppstod plutselig uten fall, hevder hun.

 

Den er for gammel for apple kundestøtte, eneste alternativ da er vel å sende inn, hvis ikke noen kloke hoder her kan tipse oss om eventuell feil. Men frykter HW-feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger ikke bare noe rusk i hodetelefonutgangen da?

Så mobilen tror du har i headsett med mic plugget i, mens headsett ikke får kontakt siden det ligger rusk der.

 

Nå har ikke iPhone 7 hodetelefonutgang i det hele tatt så det må i så fall være noe i lightning-kontakten. :) Ikke umulig at det er en kortslutning i den som gjør at den tror det er tilkoblet et headsett med mikrofon men det virker noe usannsynlig.

 

Det hørtes dessverre ut som en hardware-feil, eneste som kan prøves er en fullstendig nullstilling av mobilen etter man har tatt backup til iCloud eller iTunes.

Lenke til kommentar

Ligger ikke bare noe rusk i hodetelefonutgangen da?

Så mobilen tror du har i headsett med mic plugget i, mens headsett ikke får kontakt siden det ligger rusk der.

Takk for svar.

 

Tror ikke det er slik. Den spiller av musikk gjennom den interne høyttaleren uavhengig av om man kobler til headsett eller ikke. 

 

Edit: Er det noen mulighet til å se om den tror noe er tilkoblet?

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Noe lignende? Men e jo bare å prøve renske litt lightning inngangen også..

 

https://www.ifixit.com/Answers/View/483625/iPhone+7+speaker+icon+greyed+out

Takk. Ser ut til å være helt likt, ja. Da er det et kjent problem, og selv om den er over 2 år så har man jo fortsatt reklamasjon? 

 

Edit: Ser at den tråden er litt gammel. Vet ikke om det fortsatt kan være aktuelt  :hmm:

 

Er det forresten noen måte å komme i kontakt direkte med apple (ikke eplehuset) per telefon?

Telefonen er kjøpt på nettet hos apple.com/no

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Takk. Ser ut til å være helt likt, ja. Da er det et kjent problem, og selv om den er over 2 år så har man jo fortsatt reklamasjon? 

 

Edit: Ser at den tråden er litt gammel. Vet ikke om det fortsatt kan være aktuelt  :hmm:

 

Er det forresten noen måte å komme i kontakt direkte med apple (ikke eplehuset) per telefon?

Telefonen er kjøpt på nettet hos apple.com/no

Problemet med Apple produkter er at det blir avvist hos en hver serviceverksted som en reklamasjonssak om det er brist i glasset, det blir påpekt at mobilen har synlige skader og at det kan være årsaken til at produktet er defekt.. Så er det dette med bevisbyrde.. De vil trolig tilby en bytteenhet til ca 4000 kroner..

 

Ifølge regelen er det da kunden som må bevise at produktets mangel ikke er selvforskylt, fremfor at det er produsenten som må bevise at det er det.. (Dette om produktet er eldre en 6 månder) Om mobiltelefonen hadde vært 6månder gammel ville det vært snudd på hodet, da måtte produsenten bevise at feilen er selvforskylt av kunde.. I all efaring havner alle saker med Apple hos forliksrådet..

 

Dette gjør det ekstremt vanskelig, da man må trolig bruke mer penger/tid på å bevise at man ikke er skyldig i feilen selv..

 

Ellers er vel dette telefonnummeret du kan nå noen fornuftige personer på hos Apple: Teknisk kundestøtte: 240 55 133

Lenke til kommentar

Problemet med Apple produkter er at det blir avvist hos en hver serviceverksted som en reklamasjonssak om det er brist i glasset, det blir påpekt at mobilen har synlige skader og at det kan være årsaken til at produktet er defekt.. Så er det dette med bevisbyrde.. De vil trolig tilby en bytteenhet til ca 4000 kroner..

 

Ifølge regelen er det da kunden som må bevise at produktets mangel ikke er selvforskylt, fremfor at det er produsenten som må bevise at det er det.. (Dette om produktet er eldre en 6 månder) Om mobiltelefonen hadde vært 6månder gammel ville det vært snudd på hodet, da måtte produsenten bevise at feilen er selvforskylt av kunde.. I all efaring havner alle saker med Apple hos forliksrådet..

 

Dette gjør det ekstremt vanskelig, da man må trolig bruke mer penger/tid på å bevise at man ikke er skyldig i feilen selv..

 

Ellers er vel dette telefonnummeret du kan nå noen fornuftige personer på hos Apple: Teknisk kundestøtte: 240 55 133

Takk.

 

Det er akkurat denne jeg er redd for, ja.

 

Ekstra irriterende når vi egentlig skulle selge denne brukt for å delfinansiere årets iPhone som hun ønsker seg. Først skjermen, nå hele skiten. 

 

Edit: Men i følge den ifixit-linken lengre oppe så kan de kjøre en test og se om den er berørt av den software-feilen. Dette er vel kanskje et lite halmstrå, men usannsynlig pga såpass lenge etter feilen ble påvist først, og burde være rettet?

 

Nå har ikke iPhone 7 hodetelefonutgang i det hele tatt så det må i så fall være noe i lightning-kontakten. :) Ikke umulig at det er en kortslutning i den som gjør at den tror det er tilkoblet et headsett med mikrofon men det virker noe usannsynlig.

 

Det hørtes dessverre ut som en hardware-feil, eneste som kan prøves er en fullstendig nullstilling av mobilen etter man har tatt backup til iCloud eller iTunes.

Greide å overse dette svaret, beklager.

 

Får prøve en fullstendig nullstilling, må bare få bekreftet at hun har tatt backup. 

 

Edit: Ser helt rent og fint ut inne i kontakten. 

Endret av madammim
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ta kontakt med Apple direkte. Flere av underleverandørene som Eplehuset f.eks er så lite serviceinnstilte at de prøver å få det til å være din feil, så de slipper å gjøre jobben sin. Apple er selv ofte mye mer imøtekommende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...