Gå til innhold

RAID og installering

piraten

Anbefalte innlegg

Jeg har overtatt 8 kabinetter, tre batteribackup, tre kjøleenheter. Disse skal stables opp på hverandre i et skap, og kjøres i RAID.Anlegget heter Clariion.

For å drive dette har jeg ett RAID kort fra HP (SCSI) som er meget stort (og kostbart!!!)

MEN. Jeg har aldri satt opp noe slikt, og ikke trenger jeg alt dette heller. Diskene er på 9 GB stk, men det er 10 stk i hver boks.

For noen år siden kostet hele dette anlegget flere hundre tusener, så jeg føler at jeg ikke kan la det støve bort heller.

Så. spørsmålet, hvordan kobles detteop mot min PC, finner maskinen disse selv, og bare gir de en bokstav eller får hele systemet eget navn/adresse.

OG hvordan er den praktiske bruken.

Om noen er intr, så kan jeg tenke meg å bytte bort en hel del av dette, enten mot en flatskjerm( eller to), bærbarPC, ikke eldre enn P3), Pocket PC.

Hele anlegget veier ca 300 kg...... men hver enhet kan jo brukes selvstendig, og med batteribackup og kjølevifte, så trengs ikke skapet. (Bare det koster 24.000,-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du betaler strømmen du bruker selv, tror jeg i det lange løp at det blir billigere å kjøre hele greia på dynga eller selge det, og heller kjøpe noen 200gig-dister til pc'n din i stedet...

er det nettverkskort i disse enhetene, og de har støtte for nfs/smb, burde det ikke vøre noe problem å koble diskene via nettverk til pc'n din.

Endret av rwu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...