Tyrkia002 Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Hei har nylig kjøpt en access 300 atv som ikke vil starte. Den bare kjinner og kjinner. Ifølge forrige eier har denne stått ute hele sommer og etter dette ville den ikke starte! Sjekket følgende. -Tennplugg har gnist når jeg holder den mot gods. -byttet tennplugg -byttet bensin/hadde skiftet farge! Kan ikke si at tennplugg er våt så jeg tror ikke det kommer bensin frem.hva kan jeg sjekke?noen som kan veilede meg? Har ikke mye peil på atv men kan skru! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Forgasser eller innsprøytning? Lenke til kommentar
Tyrkia002 Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Hva kan jeg sjekke på forgasseren og hvor er innsprøytning? Når jeg kjinner med kick så kommer det bensin til tappepluggen under forgasseren. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Har du forgasser har du ikke innsprøytning. Har den stått lenge kan forgasseren ha tetta seg. Da må den demonteres og alt av dyser sjekkes og evt. renses. Lenke til kommentar
Tyrkia002 Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Jeg har tatt ut forgasseren men hva skal jeg se etter? Lenke til kommentar
Tyrkia002 Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Sjekket om luftspjeldet åpner og stenger Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Du må av med flottørkammeret, ut med dysene og sjekke at de ikke er tette. Du må også sjekke flottørnåla og setet og sørge for at de åpner og stenger som de skal. Ikke glem alle passasjene i selve forgasseren. Lenke til kommentar
Tyrkia002 Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Du har tilfeldigvis ikke noe bilder? Vet ikke hva flottørkam/flottørnål. Hvis jeg tar ut dysa må jeg da justere på noe i ettertid? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Finnes garantert en haug av videoer på f.eks. Youtube som viser hvordan man renser diverse forgassere. Søk på How to clean carburetor eller lignende. Lenke til kommentar
Tyrkia002 Skrevet 2. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2018 Update Åpnet forgasseren idag. Ingenting tett. Fikk mistanke om at spjeldet ikke stengte helt. Fikk stilt inn spjeldet littegrann og da startet atv en. Men når jeg gir på gass så hakker den mye.hva kan det være? Også er det mye hvit røyk som kommer ut av eksosen. Har mistanke om at det kommer for lite bensin?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå