Harald Brombach (digi.no) Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Microsoft Bing advarer mot svært populært åpen kildekode-program. Ingen forstår hvorfor Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Artig at de advarer mot den ekte versjonen av VLC, mens de fører folk rett inn i en svær virusfelle om du prøver å laste ned chrome... 7 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 De som sitter på rettighetene til diverse codecs og dekrypteringsmetoder som brukes ved avspilling av DVD og BluRay har lenge "vært ute etter" VLC. Det er bare fordi VLC lages av et selskap underlagt fransk lov at de slipper unna med det; hadde det vært f.eks. i USA ville de ha måttet betale en slump penger for hvert eksemplar av VLC som blir "kjøpt", dvs. lastet ned. En del av pengene man betaler for Cyberlink PowerDVD eller Corel WinDVD går til disse rettighetshaverne, og det samme gjelder for fysiske DVD/BD-spillere. Og når man vet at VLC er gratis, så blir det fort dårlig butikk. VideoLAN skriver litt om det her: http://www.videolan.org/legal.html Så det kan hende at VLC har havnet i den skumle sekken "Malware" på grunn av juridiske forhold og klager fra IP-rettighetshavere. (?) 4 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 I en ideell verden burde kanskje VLC spurt Bing hvorfor? Og de svart? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Problemet er at VLC bruker codecs som tilhører "alle andre", men får lov fordi de opererer i et land uten en slik beskyttelseslov. Det er følgelig de andre litt irriterte over. Det er derfor VLC alltid har virket med alle formater. De lager ikke codecs selv. De stjeler på en måte arbeidet til de som lagde codecene uten følger. Endret 29. november 2018 av Bytex 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Holder meg til CCCP i stedet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Mediaplayer classic i CCCP (combined community codec pack) pakken er den jeg foretrekker. Minimalt med bloat og veldig lettkjørt og effektiv avspiller. Media-satsningene til MS er vel ca like populære som Internet Explorer.PotPlayer er også bra. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 VLC kan da ikke spille BluRay....? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Ikke out-of-the-box, kanskje, men "by adding AACS and BD+ DRM libraries and keys, VLC can play most of Blu-Ray movies." Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Pluss at ekstremt få har vel Blu-Ray leser på PCen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 "Noen" har vel drives som kan lese både Blu-Ray og HD-DVD .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Pluss at ekstremt få har vel Blu-Ray leser på PCen Det kan det jo ikke være, når man ser hvor fort blu-ray er tilgjengelig på diverse torrenter. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Det kan det jo ikke være, når man ser hvor fort blu-ray er tilgjengelig på diverse torrenter. Du, det er ikke BluRay-plater man laster ned med Bittorrent ... Derfor trenger man ingen Blu-Ray-leser/spiller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 (endret) Du, det er ikke BluRay-plater man laster ned med Bittorrent ... Derfor trenger man ingen Blu-Ray-leser/spiller. Skrev jeg heller ikke, men ISO-filer av plater er tilgjengelig, så noen må rippe de. En blu-ray brenner koster nå ikke all verden og er kjekt å bruke, så man kan tilpasse sine egne blu-ray. Endret 30. november 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Skrev jeg heller ikke, men ISO filer av plater er tilgjengelig, så noen må rippe de. En blu-ray brenner koster nå ikke all verden og er kjekt å bruke, så man kan tilpasse sine egne blu-ray. De fleste torrents lastes opp av en gjeng med forskjellige opplastere som sikkert har dette som heltidsjobb. Blu-ray leser/brenner på PC er veldig uvanlig. Jeg har faktisk ikke møtt en eneste som har det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 De fleste torrents lastes opp av en gjeng med forskjellige opplastere som sikkert har dette som heltidsjobb. Blu-ray leser/brenner på PC er veldig uvanlig. Jeg har faktisk ikke møtt en eneste som har det. Eneste grunnen til at det argumenter skal være valid, er at du har møtt alle. Blu-ray brenner selges på Komplett, ja selv Clas Ohlson har det til salgs. Blu-ray plater for å brenne på selges også f.eks. på Elkjøp til en passelig billig penge. Blu-ray er tilgjengelig som plateavbildninger på torrentsider ganske så raskt. Å hevde det ikke er noe særlig utbredt er i beste fall naivt og navlebeskuende. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Å hevde det ikke er noe særlig utbredt er i beste fall naivt og navlebeskuende. Kommer an på hva man definerer som særlig utbredt. Se for deg en spørreundersøkelse i Norge. Hvor mange tror du har en Blu-Ray leser eller brenner i PCen sin? Det er overveiende sannsynlig at de fleste ikke har det. Faktisk har de færreste PCer faktisk et vanlig CD/DVD-drev i det hele tatt. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 (endret) Pluss at ekstremt få har vel Blu-Ray leser på PCen Husker jeg kjøpte dette til pcen.. Ble veldig skuffet når jeg oppdaget at torrents var 10x bedre enn fysiske plater.. edit: Skuffet som i at jeg kastet bort penger ut vinduet og torrents åpnet utallige dører c: Endret 30. november 2018 av MultiGamerClub Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Kommer an på hva man definerer som særlig utbredt. Se for deg en spørreundersøkelse i Norge. Hvor mange tror du har en Blu-Ray leser eller brenner i PCen sin? Det er overveiende sannsynlig at de fleste ikke har det. Faktisk har de færreste PCer faktisk et vanlig CD/DVD-drev i det hele tatt. I følge den argumentasjonen, har du rett, helt til det er ca 2.2 millioner brennere her i landet. Men du nermer deg en mer sannsynlig påstand om at den mindre og mindre i bruk. En av grunnen er at det selges flere og flere bærbare enn før og færre og færre har behov for slikt utstyr, MEN det er enda langt unna å si den er å anse som en kassettspiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå