Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Elektrisk problem Audi A3 8L TDI

Gjest Sletet+19384aklfdej

Anbefalte innlegg

Hei

Har ett problem med min Audi A3 8L 1,9 TDI som jeg lurte på om noen visste hva er.

Kjørte til jobb forrige fredag og alt virket som det skulle. Da jeg skulle hjem igjen virket plutselig ikke varmeapparat viften (lys og tall viser), viskere forran og bak virker ikke samt spylere, hverken nærlys eller fjærnlys virker. Parkeringslys virker og jeg kan blinke med langlys. Vinduene virker, og jeg har lys innvendig. Sentrallås virker og.

Skiftet rele 100 (Muliti purpose rele), uten noe virkning.

Har sjekket alle sikringer (ute og inne).

Noen som har vært ute for noe lignende og vet hvor jeg skal begynne å feilsøke/rette?

Har forresten kjørt håndholdt feilkodeleser og den indikerer ingen feil

Endret av Sletet+19384aklfdej
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk sikringsboksen oppå batteriet. Dårlig kontakt på sikringene kan lage lysbue som får plasten til å smelte. Har selv hatt make bil med dette problemet og lest om andre.

har testet og det ga ingen utslag.
Lenke til kommentar

Er ikke dette modellen som deler en del komponenter og chassis med tilsvarende golf? Isåfall ville jeg sett nært på sikringsboksen på batteriet som Luske_Ludvig nevner. Høres ut som samme symptomene som en bekjent hadde på sin golf mk4. Mener det var sikringen til dynamoen som hadde smeltet deler av sikringsboksen på golfen. Symptomene var at alt elektrisk i bilen fusket et par sekunder før bilen mistet motorkraft og stoppet helt opp. 

Lenke til kommentar

Takker for forslag. Men tviler på sikringsboks på batteriet og tenning. Bilen starter og går som den skal. Det er bare enkelte ting som ikke virker. Tenker mer på ett rele eller en styringsenhet. Får levere bilen inn til diagnose på verksted

Lenke til kommentar

Kan lys bryter (ikke den på rattstammen) være årsaken til alt dette? Hadde en feil allerede på denne, da tåkelys alltid var på sammen med nær/fjern lys.og tåkelys slukket når jeg trykte på bryter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...