NTB - digi Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Nordmenn betaler i dyre dommer for lite innhold hos Netflix Lenke til kommentar
Wilford Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Og hvorfor har dere ikke konfrontert Netflix med dette og skrevet i artikkelen hva de sa? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Og hvorfor har dere ikke konfrontert Netflix med dette og skrevet i artikkelen hva de sa? Det hadde jo krevd en journalistisk innsats. Det kan man ikke forvente nå om dagen. 2 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Vil ikke kalle det dyre dommer, man får ganske mye underholdning til en relativt lav pris? Koster jo nesten tilsvarende å leie en film. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Nå man jo se det i sammenheng med lønnsnivået i de forskjellige landene også da. Med de høye lønningene og tilsvarende høye levekostnader som det er i Norge er det ikke rart abonnement på ting som dette koster mer enn i mange andre land. edit: jeg håper EU snart kommer på banen med felles rettigheter for digital distribusjon av film og serier. Endret 29. november 2018 av ilpostino Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Er helt greit fornøyd med Netflix og utvalge vs pris. I "gamle" dager kostet en tur til videokiosken like mye, og det er før man har regnet lønnsveksten siden 80- og 90-tallet og til nå. Dessuten er det ikke slik at det er Netflix som ønsker at det er slik, men de som sitter på rettighetene til seriene. Egenproduserte Netflix-serier kommer likt ut til alle abonnenter i hele verden. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Nå man jo se det i sammenheng med lønnsnivået i de forskjellige landene også da. Med de høye lønningene og tilsvarende høye levekostnader som det er i Norge er det ikke rart abonnement på ting som dette koster mer enn i mange andre land. edit: jeg håper EU snart kommer på banen med felles rettigheter for digital distribusjon av film og serier. Hjelper fint lite når vi ikke er fullverdig medlem av EU. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Med tanke på hvor mye man får for prisen synes jeg dette er tull. Eneste utfordringen jeg ser er muligens nytt innhold, men det er Netflix ganske god til å lage selv. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Det handler ikke bare om rene titler pr krone. Men også tilgangen til komplette titler. Mange filmserier mangler filmer, nesten alle TV-serier mangler sesonger, og noen sesonger mangler episoder. Når jeg betaler mer for noe enn naboen, så forventer jeg også å få mer enn naboen. Er det riktig at Fru Olsen skal få 20 kg nakkekotelett for 100 kr av slakteren, og du får 1 kg nakkekotelett av samme slakter til samme pris? 1 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Hvem nabo snakker du om? Blir som å sammenligne prisen på dagligvarer her med prisene iThailand. Om Gudrun Olsen bor i nabohuset, så betaler henne det samme for netflix som deg og får akkurat samme det samme innholdet. EDIT: Som nevnt lenger opp så er det ikke netflix som styrer dette! Endret 29. november 2018 av KriZZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Det handler ikke bare om rene titler pr krone. Men også tilgangen til komplette titler. Mange filmserier mangler filmer, nesten alle TV-serier mangler sesonger, og noen sesonger mangler episoder. Når jeg betaler mer for noe enn naboen, så forventer jeg også å få mer enn naboen. Er det riktig at Fru Olsen skal få 20 kg nakkekotelett for 100 kr av slakteren, og du får 1 kg nakkekotelett av samme slakter til samme pris? Helt uenig i alt du skriver her. Du betaler for en veldig god tjeneste når du bruker Netflix. At de ikke kan tilby mer innhold handler om hvordan opphavsrett fungerer i praksis, og den funker svært dårlig når vi må ha 3 - 5 tjenester for å dekke "behovet". Så dermed blir det fjas å påstå at Netflix sin satsing "mangler" ting, fordi det i utgangspunktet er noe Netflix ønsker å levere, men det kan de ikke fordi de ikke har rettighetene til det. Derfor vil jeg heller si at man bør kritisere nåværende opphavsrett lover framfor tjenestene. Jeg og min familie abonnerer på følgende tjenester pr nå: Netflix Viaplay HBO Nordic TV2 Sumo Dette blir mye penger iløpet av en måned. Det er ikke fordi tjenestene jeg betaler for vil at jeg skal det, men fordi jeg må det dersom jeg skal se innholdet jeg ønsker.. Endret 29. november 2018 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Eg kunne godt tenkt meg betre utvalg og lavare pris på Netflix, men ein skal ikkje sjå seg blind på dette forholdstalet heller. Sjølv om ein i utgangspunktet skulle tru at vi i Norge burde ha tilgang til alt amerikansk innhold samt det som er nordiskspråkelig, så vil eg tru at mykje av det som amerikanerane har tilgang på ikkje er så mykje å ha heller. For øvrig er eg enig med Dragen, det som oppleves som mest urettferdig er inntrykket av å få levert eit ukomplett produkt. Når Netflix kun har rettigheitene til å sende sesong 2 og 3, men ikkje sesong 1 og 4 så tenker eg at det hadde vært like greit å ta vekk heile serien fram til ein kan tilby eit fullverdig produkt. Slike usamanhengande TV-seriar, og ukoplette filmseriar burde eigentleg ikkje telle med når ein ser på kva ein har tilgang til i Norge. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Nei, vi betaler ikke for en veldig god tjeneste. Det er ikke en veldig god tjeneste når du setter deg ned for å se filmserien Police Academy, og film 2, 3, 5, 6 og 7 mangler. Eller du vil se første sesong av Total Drama, men sesongfinalen mangler (og påfølgende spesialepisoder og sesonger er der). Eller du vil se Paddington på originalspråket (engelsk, britisk film), men de har kun rettigheter til norsk dub. Det gir ikke mening. Og Netflix kjøper ikke individuelle filmer med begrensede rettigheter. De kjøper hele bibliotek fra rettighetshaverne. Har de kjøpt en film i en serie, som tidligere nevnte Police Academy, så har de også kjøpt rettighetene til resten av serien. Dette er grunnen til at de har Marvelfilmene og Star Wars, og at de snart mister Marvelfilmene og Star Wars. Endret 29. november 2018 av Dragen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå