Redaksjonen. Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Her er Audis ekstrem-elbil Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Veldig bra- det er godt det kommer mer spennende elbiler. Tesla leder ann, men mange liker andre ting. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Her er det også styring på alle fire hjul. Spennende! Kan vi oversette det til ekstra liten svingradie? Den store svingradien til Tesla model S er en ulempe. Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Hva er som er ekstremt? Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Så før Audi har levert en eneste e-trond til kunde, så setter de igang å pjaske med ett nytt to-års prosjekt. Virker nesten som at «noen» synes det er kjekkere å leke på tegnebrettet enn å levere biler. 2 Lenke til kommentar
Aleksander Stensen Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Supert med konkurranse! Men virker som om Tesla og andre nye amerikanske elbil produsenter som Rivian kommer til å hærje med de europeiske framover etterhvert som kravene til utfasing av fossile biler blir strengere. Mens Tesla er i ferd med å få ut de første bilene med 1000 km rekkevidde så kommer Audi humpende etter med 400km. 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Ja det er jo litt søtt at de tror de kan konkurrere med Tesla. 2 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Hva er som er ekstremt? 350 kW ved 800 V er ekstremt. 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Fint å se en elbil med skikkelig byggkvalitet. 2 Lenke til kommentar
Bjørn Eng Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Supert med konkurranse! Men virker som om Tesla og andre nye amerikanske elbil produsenter som Rivian kommer til å hærje med de europeiske framover etterhvert som kravene til utfasing av fossile biler blir strengere. Mens Tesla er i ferd med å få ut de første bilene med 1000 km rekkevidde så kommer Audi humpende etter med 400km. Ja, like realistisk som Tesla Semi med 600 miles rekkevidde, som skal komme i 2019. Og lades med en hurtiglader som ikke eksisterer. Tesla Semi kommer den. Med en rekkevidde på ca 300 km, i 2021 eller 2022. At det er mulig å kjøpe all bullshit Elon kommer med er meg en gåte. Og at Teslagutta her inne ikke forstår vanlige mennesker heller vil ha tysk kvalitet, enn en amerikansk blikkboks er helt uforståelig. Amerikansk bil har aldri noensinne hatt et kvalitetsstempel ved seg. "Made in Germany" er et kvalitetsstempel en hel verden er kjent med. Lykke til Teslaaksjonærer :-) 3 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Så... Tregere 0-100 enn Model 3 Performance, og enda tregere enn Model S OG X som har vært ute i mange år. Topphastigheten er også lavere. Dette er for dårlig! Greier ikke å konkurrere med noe som har vært ute i mange år. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Ja, like realistisk som Tesla Semi med 600 miles rekkevidde, som skal komme i 2019. Og lades med en hurtiglader som ikke eksisterer. Tesla Semi kommer den. Med en rekkevidde på ca 300 km, i 2021 eller 2022. At det er mulig å kjøpe all bullshit Elon kommer med er meg en gåte. Og at Teslagutta her inne ikke forstår vanlige mennesker heller vil ha tysk kvalitet, enn en amerikansk blikkboks er helt uforståelig. Amerikansk bil har aldri noensinne hatt et kvalitetsstempel ved seg. "Made in Germany" er et kvalitetsstempel en hel verden er kjent med. Lykke til Teslaaksjonærer :-) tja, en kan jo se på hvor godt det har gått med e-tron salg/reservasjonene ift tesla. Det tyder ikke på at det du sier stemmer. Jeg er dog enig i at Tysk overgår amerikansk(i dette tilfellet Tesla) på noen områder, men på andre blir de regelrett knust. Kunne ikke falt meg inn å bestille en e-tron engang, selv om interiøret frister på noen områder. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Har sittet i både Model X og e-tron med 5 minutters mellrom. Langt bedre kvalitetsfølelse i e-tron. Ble nesten komisk å erfare setekvaliteten i Model X som skal være en premium bil. Setene regel rett knirket hver gang man beveget litt på seg. Helt utrolig at det er mulig. Men det som virkelig tok kaken var Roadsteren de hadde utstilt. Snakk om ekstremt lav kvalitet på dører o.l. Framsto nærmest som er skranglekasse bygget av noen hjemme i en garasje. 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Roadsteren er vel en Lotus, kanskje du skal skylde på britene istedet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Har sittet i både Model X og e-tron med 5 minutters mellrom. Langt bedre kvalitetsfølelse i e-tron. Ble nesten komisk å erfare setekvaliteten i Model X som skal være en premium bil. Setene regel rett knirket hver gang man beveget litt på seg. Helt utrolig at det er mulig. Men det som virkelig tok kaken var Roadsteren de hadde utstilt. Snakk om ekstremt lav kvalitet på dører o.l. Framsto nærmest som er skranglekasse bygget av noen hjemme i en garasje. Altså, dette er vell standard tysk vs amerikansk. Ja, de har godt innemiljø i de tyske. Men å si at setene til tesla knirker bare en beveger seg blir tullete. Det er ikke slik, og om det er så er det noe galt som Tesla fikser. Jeg har også hatt sete med lyd, det ble byttet. Roadsteren er som sagt en lotus fra 2008 eller hva det er. Det er ikke noe Tesla har bygget. Vent til roadster 2 heller, da får du testet en tesla som faktisk er produsert av tesla. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Spiller liten rolle når det er Tesla som har solgt Roadsteren. Skal man da skylde utelukkende på noen andre? Og jo, setene nederst fremme i Model X knirket. Virket som det skyldes materiale de brukte. Men du får tro hva du vil. Rekkevidden på Audien her er ikke imponerende. Dette er rekkevidde som man har oppgitt man skal komme med i flere år nå og nå er det to år til. Det viser at det enten ikke skjer mye på batterifronten eller at de henger etter Tesla. Jeg regner med Tesla snart kommer med nye Model S og skal da bli interessant å se rekkevidden. Det Tesla har vært flinke på er nettopp bra rekkevidde fra dag 1. Men nå må de komme med noe bedre og som ikke koster 2 millioner. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Spiller liten rolle når det er Tesla som har solgt Roadsteren. Skal man da skylde utelukkende på noen andre? Og jo, setene nederst fremme i Model X knirket. Virket som det skyldes materiale de brukte. Men du får tro hva du vil. Rekkevidden på Audien her er ikke imponerende. Dette er rekkevidde som man har oppgitt man skal komme med i flere år nå og nå er det to år til. Det viser at det enten ikke skjer mye på batterifronten eller at de henger etter Tesla. Jeg regner med Tesla snart kommer med nye Model S og skal da bli interessant å se rekkevidden. Det Tesla har vært flinke på er nettopp bra rekkevidde fra dag 1. Men nå må de komme med noe bedre og som ikke koster 2 millioner. Man skal ikke skylde på noen, en skal bare være klar over at dette ikke er noe Tesla selv har laget men modifisert til å bli en elbil og solgt. Verken mer eller mindre. Jeg trenger ikke tro hva jeg vill da jeg har eid to Tesla og kjørt langt flere. De knirker ikke normalt sett. Som sagt, jeg har hatt lyd fra sete selv som har blitt fikset. Helt sikker på at model X'en du kjørte kan bli fikset også. Tesla har kommet med god rekkevidde til latterlig lav pris(relativt) allerede. Model X koster heller ikke to millioner. Om du håper på ekstrem rekkevidde fra Tesla så må du nok håpe lenge, de har selv sagt at 100kWh er mer enn nok. De kommer nok med mer, men ikke mye. Det skal være salgbart også. 100kWh rekker for de aller aller fleste, da er det ikke vits å prøve å putte inn mer. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) De knirker ikke normalt sett. Som sagt, jeg har hatt lyd fra sete selv som har blitt fikset. Helt sikker på at model X'en du kjørte kan bli fikset også. Lol. Og nå innrømmer du selv etter at du først sa det jeg hevdet var tull. Når jeg kjørte Model S første gang så fremstå bilen som litt ustabil. Meg og kameraten påpekte det på slutten av prøvekjøringen. Da fortalte selgeren at bilen hadde vært repararert og det var ikke sikkert den var helt fikset. Uavhengig om de kan fikse det, så viser det hvor latterlig dette merkenavnet opptrer. De klarer ikke verken å sikre seg at prøvebilen er reparert eller vise frem en modell på en messe med skikkelig seter. Endret 16. desember 2018 av gamlefar 5 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) Ser at denne er basert på Taycan, så det vil nok si at akselerasjonstallene er konservative (og selvfølgelig oppgitt uten rollout), som typisk er for Porsche og tyske produsenter. Taycan er også laget for flere maksakelerasjoner etter hverandre. Endret 16. desember 2018 av computerwelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå