Gå til innhold

Fødselsattesten - et systemlureri så omfattende...

clink

Anbefalte innlegg

Gjest Sletttet+98134

Samme side som her. Jeg lurer på hva du personlig har gjort for å befri deg fra dette slaveriet vi andre ikke vet om. Regner med at du ikke betaler skatt eller mottar ytelser fra det offentlige da det er hyklersk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All Capital Letters

Når navnet skrives med store bokstaver på førerkort, pass, bank/statsdokumenter så er det ikke tilfeldig, som nevnt.

Dette for det er navnet på et selskap/korporasjon som staten eier, som mennesket narres til å tro det er sitt navn.

En påstand, men ingen begrunnelse.

PER PERSEN er derfor navnet på en korporasjon (statseid). En juridisk person (papir-selskap).

Nok en påstand, men ingen begrunnelse.

Per Persen har derfor fått sitt navn plagiert siden staten har overtatt/konvertert til sitt bruk i dette narrespillet.

Capitis Dimminutio Maxima som betyr maksimal tap av status - hvilket også forklarer sammenhengen.

Mennesket reduserers til minste mulige status.

Du trekker fram et helt irrelevant latinsk uttrykk og påstår det forklarer en sammenheng? Nei, det forklarer ingen ting.

Hvordan skjer dette? Jo, det samtykke.

Ingen (staten) bryr seg ikke om at folk går rundt og later som de er selskaper.

Her forklares det i kort opplæringsvideo

Meet your strawman

https://www.youtube.com/watch?v=F7-4bQN0v_g

Jeg ba deg om å forklare og begrunne, men du ser ikke ut til å være i stand til det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kan det tenkes at det er en annen forklaring enn den du skisserer?

Kan du gi meg tillatelse til å gjøre hva jeg vil med en bil med registringsnr AB-12345?

Hvis det ikke er din bil, hvordan kan du gi meg en slik tillatelse? Hvis det er min bil, så kan jeg gjøre hva jeg vil med den, men du har ingen myndighet til å si at jeg kan eller ikke kan gjøre det. Eller hva?

Jeg har ingen herskerett over deg eller dine kjøretøyer.

Men jeg pålegger deg heller ingen plikter.

Staten forlanger i visse situasjoner (Politiet f.eks.) oppgitt navn....eh... NAVN og fødsels/personnr, men ingen i statsapparatet kan vise til noen tillatelse til at brukeren kan bruke navnet som sitt (å utgi seg for å være, representere osv).

Hvis bruker/menneske hadde fulle rettigheter over navnet, så burde jo statsapparatet kunne formidle dette i skriftlig form, at det tilhører den det gjelder, men de gjør ikke dette. Etter 5 års forsøk så kunne ingen gjøre noe sånt. Burde de ikke klare det bare for å få saken ut av verden?

Selv om det å skrive et sånt brev ikke er daglig rutine på kontoret deres skulle man tro noen ville klare å tenke ut dette "kompliserte" for å oppklare. Neida...

Det svaret som traff best var, tror det var fra sjefen i Skattedirektoratet, som sa at han ikke visste hvem som hadde slik autoritet.

I eksemplet ditt så nekter jo nettopp staten deg å gjøre hva du vil med bilen så lenge du setter et hjul ut på offentlig vei .eller plass.

Mangler du et lys eller feil dekk osv så vanker bøter.

Ingen skadet eller plaget, men du får bot....for hva?  Fordi du brøt en regel får du bot, men ikke i ditt navn, men i korporasjonens NAVN. Og siden folk tror det er dem så betaler de fleste.

Santos Bonacci er en annen australier som har studert dette navnebedraget + mye mye mer og som har nektet å betale bompenger.

Hør hans forklaring utenfor rettsalen - med fullt medieoppbud i 2014

Endret av clink
Lenke til kommentar

En påstand, men ingen begrunnelse.

Du trekker fram et helt irrelevant latinsk uttrykk og påstår det forklarer en sammenheng? Nei, det forklarer ingen ting.

Jeg ba deg om å forklare og begrunne, men du ser ikke ut til å være i stand til det.

Har du sett videoene med Romley Stewart?

Han forklarer i detalj dette med skrivemåten og språkene.

Lenke til kommentar

Hvis bruker/menneske hadde fulle rettigheter over navnet, så burde jo statsapparatet kunne formidle dette i skriftlig form, at det tilhører den det gjelder, men de gjør ikke dette.

Så hvorfor kan ikke du bekrefte at jeg kan gjøre hva jeg vil med den nevnte bilen?

Er det fordi du vil nekte meg å gjøre hva jeg vil med den kanskje?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er det innlegget ditt jeg sikter til ja.

Bilder jeg poster er, som jeg også skrev, en fødselsattest til en faktisk slave, du vet, de menneskene som ble lenket fast om natten og solgt på auksjoner osv.

Alle navn der er i små bokstaver, altså er slaven mer fri enn vi er nå, som har store bokstaver..

Kanskje du kan forhøre deg på ligningskontoret?

De har sikkert lyst til å leke detektiv for å finne ut hvor bildet kommer fra og hva opphavet og anledningen er.

Har du bare søkt på birth certificate og plukket et vilkårlig bilde?

Lenke til kommentar

Kanskje du kan forhøre deg på ligningskontoret?

De har sikkert lyst til å leke detektiv for å finne ut hvor bildet kommer fra og hva opphavet og anledningen er.

Har du bare søkt på birth certificate og plukket et vilkårlig bilde?

Jeg lurte ikke på hvor slaven kom fra eller hvem hun var.

Men om det hjelper deg:

Det er fødselsattesten til Matilda Harding, født av Eliza Harding, født som slave(faktisk slave, lenker, salg osv) i 1856.

Men, på tross av at de begge var eiendeler på lik linje med en gressklipper, så var de altså fri som fuglen, fordi det står Matilda Harding og ikke MATILDA HARDING fødselsattesten deres.

Eller?

Jeg kan jo prøve en siste gang.

Om jeg går inn til arkivet på sykehuset og endrer navnet på fødselsattesten din fra store til små bokstaver.

Er du da fri? Evt på hvilken måte?

edit: slavene var forresten fra Kent County om du skulle mene det er kritisk for diskusjonen for hvor frie disse slavene med små bokstaver i fødselsattesten er.

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du sett videoene med Romley Stewart?

Han forklarer i detalj dette med skrivemåten og språkene.

Ja, jeg har sett hele videoen. Det er ingen, overhode ingen, begrunnelse for påstandene. Bare mer av de samme påstandene. Du må nesten vise til nøyaktig minutt og sekund for hvor denne begrunnelsen skal være, for jeg kunne virkelig ikke høre noen.

Forøvrig forventer jeg at du er i stand til å formulere en begrunnelse selv. Hvorfor har det noe å si om det er STORE eller små bokstaver? Kom gjerne med en overordnet begrunnelse først, så skal jeg spørre om de delene jeg ikke skjønner. Men du må begrunne påstander, ikke bare si at "Fordi det er store bokstaver så er du en korporasjon og grunnen er Capitis Dimminutio Maxima som betyr maksimal tap av status." Det er ikke en logisk sammenhengende argumentasjon. Det er bare tull.

PS! Alle videoene du poster inneholder påstander om hvor ord stammer fra som er direkte feil. I denne videoen så gjentar han en rekke ganger at corporation kommer fra corpse, men det er feil. Corporation kommer fra corporare som betyr noe ala kombinere på godt norsk.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Så hvorfor kan ikke du bekrefte at jeg kan gjøre hva jeg vil med den nevnte bilen?

Er det fordi du vil nekte meg å gjøre hva jeg vil med den kanskje?

Selvfølgelig kan jeg bekrefte at du kan gjøre hva du vil med din egen bil, forutsatt at du virkelig eier den og at ingen andre forhold hindrer deg å gjøre det.

Dette er en selvfølgelighet og derfor er en sånn bekreftelse helt unødvendig.

Håper du ikke prøver å sidestille dette med navnebedraget og statens krav til menneskene om å utgi seg for å være et navn (med store bokstaver, altså en juridisk person).

Husk hvor mange skjemaer som krever at man skriver navnet med blokkbokstaver.

Noen er sikkert overbevist om at dette er for lesbarhet, men selvfølgelig er det for å bringe på det rene at det er den juridiske personen man snakker om (selskapet med store bokstaver).

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan jeg bekrefte at du kan gjøre hva du vil med din egen bil, forutsatt at du virkelig eier den og at ingen andre forhold hindrer deg å gjøre det.

Dette er en selvfølgelighet og derfor er en sånn bekreftelse helt unødvendig.

Det er dette tingretten også tenker når man stiller spørsmål om å få bruke navnet sitt. Videre har de ingen råderett over navnet og dermed ingen myndighet til å bekrefte eller avkrefte din råderett over navnet ditt.

Håper du ikke prøver å sidestille dette med navnebedraget og statens krav til menneskene om å utgi seg for å være et navn (med store bokstaver, altså en juridisk person).

Husk hvor mange skjemaer som krever at man skriver navnet med blokkbokstaver.

Noen er sikkert overbevist om at dette er for lesbarhet, men selvfølgelig er det for å bringe på det rene at det er den juridiske personen man snakker om (selskapet med store bokstaver).

Igjen mange påstander, men ingen begrunnelse.

Jeg får følelsen av at du bare troller, for du ser ikke ut til å argumentere ut over å slenge ut YT videoer som ikke inneholder noe annet enn mer av de samme ubegrunnede påstandene.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, jeg har sett hele videoen. Det er ingen, overhode ingen, begrunnelse for påstandene. Bare mer av de samme påstandene. Du må nesten vise til nøyaktig minutt og sekund for hvor denne begrunnelsen skal være, for jeg kunne virkelig ikke høre noen.

Forøvrig forventer jeg at du er i stand til å formulere en begrunnelse selv. Hvorfor har det noe å si om det er STORE eller små bokstaver? Kom gjerne med en overordnet begrunnelse først, så skal jeg spørre om de delene jeg ikke skjønner. Men du må begrunne påstander, ikke bare si at "Fordi det er store bokstaver så er du en korporasjon og grunnen er Capitis Dimminutio Maxima som betyr maksimal tap av status." Det er ikke en logisk sammenhengende argumentasjon. Det er bare tull.

PS! Alle videoene du poster inneholder påstander om hvor ord stammer fra som er direkte feil. I denne videoen så gjentar han en rekke ganger at corporation kommer fra corpse, men det er feil. Corporation kommer fra corporare som betyr noe ala kombinere på godt norsk.

Romley forklarer jo at de forskjellige måtene å skrive på gir forskjellig betydning og han snakkker om tre forskjellige språk, Dog Latin, Ancient Latin og English og han setter opp forskjellige eksempler.

Dette er i videoen i innlegg #20

Akkurat hvilke bøker og kilder han har brukt har jeg ikke gått inn, utover å se at han fremviser forskjellige tykke bøker i de forskjellige videoene.

Lenke til kommentar

Romley forklarer jo at de forskjellige måtene å skrive på gir forskjellig betydning og han snakkker om tre forskjellige språk, Dog Latin, Ancient Latin og English og han setter opp forskjellige eksempler.

Dette er i videoen i innlegg #20

Akkurat hvilke bøker og kilder han har brukt har jeg ikke gått inn, utover å se at han fremviser forskjellige tykke bøker i de forskjellige videoene.

Nei, nå får du gi deg.

Kom med en forklaring.

Skriv det ned selv. Jeg er lei av å bli servert den ene videoen etter den andre. Du påstår de forklarer ting, ja så forklar oss da vel.

Men påstander uten begrunnelse er bare påstander. Du må si HVORFOR store bokstaver gjør en forskjell fra små.

Endret av nirolo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor svarer du meg ikke, Clink?

Hvorfor maser du sånn?

Jeg spurte om hvor innlegget ditt var, men du gadd ikke opplyse.

OK, det er bare 5 siders tråd, men du husker vel bedre hvor du skrev og kan godt opplyse.

Samme side som her. Jeg lurer på hva du personlig har gjort for å befri deg fra dette slaveriet vi andre ikke vet om. Regner med at du ikke betaler skatt eller mottar ytelser fra det offentlige da det er hyklersk.

Du kan lure i vei.

Jeg er på lærestadiet.

Hva du regner med får være din sak.

Jeg vil forøvrig ikke gi Naverne skylda for et system de ikke er skyld i.

Folket er maksimalt dummet ned og de dumme og late tar sikkert i mot alt de kan få uten anstrengelser.

Du burde heller interessere deg for de kriminelle som leder landet her, som åpenbart ikke er på folkets side.

Men det er folket som betaler lønna deres, i et system de ikke ønsker innblanding i.

BTW, ikke forvent at alle er online hele tiden. Dessuten velger man rekkefølgen man svarer i selv.

Endret av clink
Lenke til kommentar

Nei, nå får du gi deg.

Kom med en forklaring.

Skriv det ned selv. Jeg er lei av å bli servert den ene videoen etter den andre. Du påstår de forklarer ting, ja så forklar oss da vel.

Men påstander uten begrunnelse er bare påstander. Du må si HVORFOR store bokstaver gjør en forskjell fra små.

Tror du bare kverulerer.

Hvis jeg ikke klarer å overbevise deg så må du kanskje godta det.

Romley har brukt over 20 år på sin research, så du kan ikke forvente å forstå alt i en fei.

Har du ingen interesse for å prøve å finne ut ting selv?

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at forskjellig stavemåte har betydning for om det er en person eller et foretak? Du har gjentatt dette gang på gang, men nekter å komme med en kilde. Dette er tredje gang jeg spør, og skal jeg gjette er det tredje gang jeg blir ignorert.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...