Gå til innhold

USB som ikke virker lengre!

Anbefalte innlegg

ok, here's the deal:

fant idag ut at jeg skulle legge inn RedHat (ikke spør hvorfor...)

i redhat så gikk ting utrolig treigt, ting lagga, ting funka ikke, så jeg gadd ikke og tenkte jeg skulle prøve på ny i morgen. jeg sletta redhat, gikk inn i winXP :love:

vel, nå funker ikke musa lengre (intelli exp. 3.1). det virker som om den ikke lengre før kontakt med USB, den får ikke strøm eller noe.

Har sjekka at USB fortsatt er aktivert i BIOS osv, har også reinstalert XP.

keyboardet mitt er ps/2 eller p/s2 eller whatever, så vet ikke om det er USB-portene eller musa som er borte.

btw: hva er "USB Legacy Support"?

EDIT: prøvde nå med en annen mus, fortsatt borte.. USB-porten min er død :(

Endret av Tx3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det samme skjedde med meg når jeg la inn RedHat.

Siden den gang har jeg formatert C: , men alikavel funket det ikke før jeg fikset det inne i BIOS.

Kansje du bør ta en ekstra titt inne i BIOS å se om det er noe mere du kan gjør....

Lenke til kommentar
Akkurat det samme skjedde med meg når jeg la inn RedHat.

Siden den gang har jeg formatert C: , men alikavel funket det ikke før jeg fikset det inne i BIOS.

Kansje du bør ta en ekstra titt inne i BIOS å se om det er noe mere du kan gjør....

nå resat jeg bios også, fortsatt dødt

EDIT: ok allerede under innstalasjonen av rh9 virker musa... noe er gale :(

skal fullføre installen og se om den virker i DOS da

Endret av Tx3
Lenke til kommentar

ja, det er BUMP, men gidder ikke starte ny tråd. grunnen til bump er:

1. jeg startet tråden kl 1-2 om natten, ikke mange som var/er på da.

2. tråden var på side to allerede morgenen etter.

3. Jeg har en maskin til 14.000 som ikke virker

4. Juleaften nærmer seg, og jeg kan ikke vente 10 timer på pakkene, uten å ha gamer-PC'en i stand!!

ok, saken er den, at når jeg booter windows fungerer ikke USB. dette skjedde etter at jeg la inn redhat 9, for så og slette det igjen. mine egne inngrep for å fikse dette har vært, i kronologisk rekkefølge:

1. sjekke at enhetene fungerer

2. formatere linuxpartisjonen(e)

3. formatere MBR

4. resat BIOS

5. reparasjon av WinXP install

6. boote uten USB-enheter, for så å sette dem inn etter boot

7. formatere c:, og legge inn en fersk XP install

8. se etter "rare" ting i BIOS, alt er som det skal

9. vurdert å flashe BIOS, men har utsatt det fordi MSI autoupdate er kronglete, spesielt når du surfer uten mus.. ser heller ikke hvorfor dette skulle hjelpe

er det noen, som vær så snill kan hjelpe meg med punkt 10? 11? 12? prøver det meste, det er så kjedelig å surfe på hardware.no i 1024x768(laptop'en..)

Lenke til kommentar

Hadde samme problem for en liten stund siden.

Det jeg (til slutt) gjorde var å ta ut alle usb enhetene (satte mus og tastatur på ps2 portene), og reinstallerte windows. Etter det fungerte protene igjen.

Vet ikke hva problemet var, da jeg har tastatur, mus, pendrive, bærbar harddisk og bluetooth i usb-kontaktene, men det hjalp.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Ingen av forslagene hjalp, men takk anyways ;) men jeg har fått en ny og fiks idé :D

problemet må jo ligge igjen et sted, og til nå har jeg formatert harddisken, MBR og resat BIOS (har ikke flasha BIOS enda, hater MSI...)

Er det noen andre steder det kan ligge igjen rusk som skaper tullet?

Hvis jeg napper ut "klokkebatteriet" på hovedkortet, da glemmer vel stort sett all hardware alt den noen gang har husket?

EDIT: jj, fiksa det til slutt :D

Endret av Tx3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...