Gå til innhold

Denne digre SUV-en har fire motorer og batteri på 180 kilowattimer


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her lukter det mulighet for Camping-bil konvertering og fet Direktørbil. Og hva kan bli bygget for den doble prisen ?

 

Den er jo lenger enn en Ford TRANSIT (lang utgave) med sine 537 cm, og knappe 2000 kg tom. Som eg muligens vil konvertere med noen sentrale element for off-Grid:

Agregat som avgir 1 kW ren sinus strøm og 3 kW varme via varmtvann. 92% effektivitet, 6 000 timer service interval, 76 kg

 

 

Og dette 14 kWt buffer, AC-DC-AC:

 

 

Ved en slik løsning vil man sitte att med for mye strøm, men å stoppe agregat er da helt problemfritt, likeledes å brenne av litt strøm mot varmtvann.

 

Ad notum: 180 kWt er ca 4 timer (45 kW) kjøring med noe på 7 500 kg, og off-Grid er helt problemfritt med dagens produkter, plugg and play.

Er Du litt mer en vanlig intresert i bobiler se på denne produsent. Dei er min favoritt, det er skeddersøm fra en liten bedrift, og prisen er overkommlig (bruker brukte chassi av god kvalitet for å holde prisen lavest mulig)

http://www.stauber-motorhomes.com

 

20 000 patent er eller så, hva angår selvkjørende Doninger; hva skjer da med “Det” man kjøper selv. Litt større kansje, og til lands og til vans’s helt off-grid ?

https://www.tu.no/artikler/selvkjorende-biler-patenteres-20-ganger-oftere-enn-annen-teknologi-br/451345

 

Kultur er avhengig av basis kunnskap, her er en jobb å gjøre for Media hva angår patentering. Og forsåvidt en noe høyere presisjon, med alle tallene. 0-utslipp er jo bare Tull....

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...