taycolama Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Hei! jeg går nå siste året på vgs og ønsker å studere medisin. Jeg har regnet meg fram til at jeg får rundt 5,8 i snitt når jeg er ferdig, men dette holder ikke for medisin. jeg kommer derimot garantert inn i odontologi-studiet. planen er da å starte odontologi, ta opp fag, forså å starte på medisin. jeg har lest at det er mulig å gå fra odontologi til medisin uten å miste noen år fordi de to første årene i begge studiene er helt like. Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med et slikt bytte. Planen er å ta opp 3-4 fag i de 2 årene i odontologi. Tror dere det er mulig, eller vil det være for mye arbeid? Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Du må nok sannsynligvis gå et år om igjen for å ta opp medisin-spesifikke fag, i alle fall om du tenker å studere i Bergen. Dette var en populær måte å komme seg inn på medisin i Bergen, frem til 2012/2013 da systemet ble endret slik at man må hoppe tilbake et år. På vårparten av andre studieåret begynner odontologene på ferdighetssenteret, og har odontologi-spesifikke fag som f.eks. tannanatomi. Studiene er ganske like frem til og med høsten på andre året. Lenke til kommentar
lenia Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 taycolama skrev (På 28.11.2018 den 2.30): Hei! jeg går nå siste året på vgs og ønsker å studere medisin. Jeg har regnet meg fram til at jeg får rundt 5,8 i snitt når jeg er ferdig, men dette holder ikke for medisin. jeg kommer derimot garantert inn i odontologi-studiet. planen er da å starte odontologi, ta opp fag, forså å starte på medisin. jeg har lest at det er mulig å gå fra odontologi til medisin uten å miste noen år fordi de to første årene i begge studiene er helt like. Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med et slikt bytte. Planen er å ta opp 3-4 fag i de 2 årene i odontologi. Tror dere det er mulig, eller vil det være for mye arbeid? Hei, jeg lurer veldig på det du har gjort nå 🙂 går det bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå