Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sliten å trett i over 2 år. ikke i jobb nå

arko

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei! jeg er en kar på 22år. 

Har vert sliten i over to år, og nå er det så ille at jeg ikke har kunnet vert på jobb på en god stund. 

Tørr ikke å kjøre bil lengre pga. to eppisoder dær jeg har sovnet og truffet autovernet. Ekstremt lite frempå/ lystn på jenter og :(

Sykt lei av å være hjemme å sove.

Har sjekket en hel rekke av blodprøver og de ser ut til å være flott. Stoffskiftet her i orden, ikke diabetes og ikke deprimert. Har vert sjekket for eplepsi og narkolepsi.

Noen så har forslag på hva det kan være? Har vert ekstremt takknemmelig :D

Hei.

Har vært på søvnsenter for å sjekke om du eventuelt har søvnapne eller andre søvnsykdommer? Kan jo være en det. Var utrolig trøtt når jeg ikke brukte masken ihvertfall. 

Om du bor med noen, så kan du jo be dem om å sjekke og se om du kveles om natten når du sover.. Det er veldig enkelt å legge merke til dette, og snorking o.l. er en del av bildet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har vært på søvnsenter for å sjekke om du eventuelt har søvnapne eller andre søvnsykdommer? Kan jo være en det. Var utrolig trøtt når jeg ikke brukte masken ihvertfall. 

Om du bor med noen, så kan du jo be dem om å sjekke og se om du kveles om natten når du sover.. Det er veldig enkelt å legge merke til dette, og snorking o.l. er en del av bildet. 

Godt poeng, en sjekk hos lungespesialist er ikke dumt.

Lenke til kommentar
  • hatt dysleksi siden barneskolen
  • altid hatt dårlig hukommelse men den er mye verre nå
  • nei ingen av diagnosene: adhd add og slikt
  • ja har raynaud/ dærlig blodsirkulasjon til hender å føtter.

utbrentheten startet vell for 4 år siden. men da tenkte jeg at det var kroppens behov for middagshvil. 

men i det siste året har det vert slik (hvis jeg ikke sover nok) at jeg svimmel og knøvlete og risikerer å ikke ha kontroll på nårtid jeg sovner av: sittende, stående eller kjørende.

folk rundt meg ser at jeg ikke har den samme ennergien jeg hadde før, ikke like rask med komentarer også ser de at jeg kan være ukonsentrert og  helt borte ofte(og då husker jeg ikke hva jeg har jort i de periodene. akkurat såm når man har ver styggfull). 

Lenke til kommentar

Dette var vrient. Det er noen diagnoser som helt sikkrt vill epasse inn på deg, men i ditt tilfelle er differentialdiagnostisering viktig. Således bør du få en bred utredning som dekker alle aspekter ved ditt symptombilde. Jeg mener at du også vil ha behov for utredning i psykiatrien, herunder habiliteringstjenesten for voksne (HAVO). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...