Kattyy Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Hei. Jeg har gjort et forsøk på å lage egen logo til min rørleggerbedrift som heter "Siddis Rør" tenkte å vise den frem her for å få noen tilbakemeldinger kanskje noen kan komme med en forbedret versjon. Som dere ser er det SR (Siddis rør) i logoen. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Det er litt guff i skjøtet øverst mellom S-en og R-en, også ville jeg gjort det negative rommet i 'R-hullet' lengre, slik at den balanserer bedre mot S-en. 1 Lenke til kommentar
Kattyy Skrevet 27. november 2018 Forfatter Del Skrevet 27. november 2018 hva synes du om designet i seg selv da? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Etter min mening som grafisk designer, helt nydelig designmessig. Lenke til kommentar
Kattyy Skrevet 27. november 2018 Forfatter Del Skrevet 27. november 2018 Jøss. Takk. Men du, som grafisk designer kan sikkert svare på noen spørsmål. Holder det at jeg lagrer logoen som pdf så kan den brukes stort på siden av en bil og bitte smått på et visittkort? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 På en bil trenger du mye høyere oppløsning på bildet, helst laget i vectorformat --- en skalerbar bildefil laget i Illustrator. Når det gjelder visittkort, er det ikke allverdens du trenger for å printe ut hjemme. :-) Lenke til kommentar
Kattyy Skrevet 27. november 2018 Forfatter Del Skrevet 27. november 2018 På en bil trenger du mye høyere oppløsning på bildet, helst laget i vectorformat --- en skalerbar bildefil laget i Illustrator. Når det gjelder visittkort, er det ikke allverdens du trenger for å printe ut hjemme. :-) Skjønner. Men det jeg ønsker meg er en fil, for en logo som jeg kan sende til klestrykk, visittkortlagerfolka, dekorpåbilfolka osv. skal forresten ha en logo til med hele navnet. Denne SR logoen er for forsiden på genser/t skjorter, visittkort o.l kanskje på panseret på bilen Lenke til kommentar
Kattyy Skrevet 27. november 2018 Forfatter Del Skrevet 27. november 2018 Får ikke laget skalerbar bildefil i photoshop? Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Logoen forøvrig er fin den, men jeg ville tatt tak i punktene jeg nevnte.Om du lager en vector, kan du sende samme fil til alle. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Får ikke laget skalerbar bildefil i photoshop? Nei, piksler og vektor er to forskjellige ting. Illustrator jobber i vektor, mens Photoshop jobber med piksler. Lenke til kommentar
Kattyy Skrevet 27. november 2018 Forfatter Del Skrevet 27. november 2018 hvor stor bør jeg laga "orginal" logoen i illustrator? 1000x1000 pnt? Lenke til kommentar
bas Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Hadde vært kult om du klarte å lage den symmetrisk (S og R like). På nåværende design synes jeg innvendig på R'en kunne fulgt magen på S'en, ikke en slik 90 grader vinkel som det er på R'en nå, da hadde linjene blitt med flytende. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Kan fint lage vektorgrafikk i Photoshop, men med noen begrensninger. Lenke til kommentar
Kattyy Skrevet 30. november 2018 Forfatter Del Skrevet 30. november 2018 Jeg gir opp. Får det ikke til i illustrator. Noen som har lyst til å hjelpe meg? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Jeg gir opp. Får det ikke til i illustrator. Noen som har lyst til å hjelpe meg? Den logoen der er meget lett å vektoriserer i photoshop. Bruk 'pen tool' til å lage 'vector mask'. Lenke til kommentar
Kattyy Skrevet 30. november 2018 Forfatter Del Skrevet 30. november 2018 Den logoen der er meget lett å vektoriserer i photoshop. Bruk 'pen tool' til å lage 'vector mask'. Takk for tips. Men tykkelsen på øverste del av "s" og "r" er ikke like tykke, som du ser på min skisse, får det ikke pent... :S Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Takk for tips. Men tykkelsen på øverste del av "s" og "r" er ikke like tykke, som du ser på min skisse, får det ikke pent... :S Hold shift når du lager nye punkter får å få rette linjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå