Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Trenger råd - utro dame


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og kjæresten min møttes i oktober i fjor, og ble offisielt sammen litt før sommeren. Vi har det som regel fint sammen, og hun er den første jeg noen gang har elsket. Det er bare noen ting som virkelig plager vettet av meg. Hun har en veldig "vill" fortid i form av mange sexpartnere og one night stands. Jeg er ikke akkurat jomfru selv, men når jeg fikk vite antallet vart jeg ganske satt ut. Føler ikke at noe hun har gjort før meg skal påvirke vårt forhold, men det gjør det litt, mest i hodet mitt kanskje. Men dette er noe jeg har klart å akseptert og jeg har forståelse for at folk er forskjellige. 

 

Vi ble ganske fort kjent og var mye sammen. Selv om vi var tidlig i datingfasen, var begge enige om at åpenhet og ærlighet er viktig. Vi ble enige om en av oss gjør noe, så fortjener den andre å vite det. i julen i fjor fikk jeg vite at hun hadde vert på noen uten å fortalt meg om det. På det tidpunktet hadde vi datet i nesten 3måneder, så jeg ble litt såret. Dette lurte jeg egentlig ut av henne, med å si at jeg trodde jeg hadde fått en form for kjønnsykdom, og ikke kunne skjønne hvordan. Hun sa at hun angret og avsluttet sexen ganske fort. Jeg ble ganske tvilsom om dette var noe jeg kunne akseptere, men valgte til slutt å legge det bak meg. Hun lovet meg at dette var ikke likt henne, og at hun aldri kom til å gjøre noe sånt så lenge vi holdt på sånn som vi gjorde.

 

I julen hadde vi begge reist hjem, siden vi er fra forskjellige steder. Vi snakket i telefon og chattet hver eneste dag. Hun fortalte hvor glad hun hadde blitt i meg, og jeg i henne. Jeg holdt meg unna andre jenter, for jeg er en mann av mitt ord. Etter ferien møttes vi igjen, vi fortsatte som vi gjorde, og ble til slutt sammen.

 

MEN... for en uke siden fikk jeg vite at hun hadde vært på eksen sin på nyttårsaften(!!), og valgt å holdt dette hemmelig for meg. Dette er bare snakk om to uker etter hun lovet meg at noe sånt ikke skulle skje igjen. Jeg husker fortsatt samtalen vi hadde 1.januar, hvor hun nesten skrøt over at eksen hadde prøvd seg, men hun avviste han. Er ikke du egentlig litt syk i hodet da? Hun begynte å gråte når jeg fortalte at jeg visste det. Hun brukte igjen den samme unnskyldningen: "Det skulle aldri skje", "jeg angret med en gang", "jeg avsluttet det" osv. Hun sier at viss hun hadde sagt det til meg, så ville jeg ikke hatt noe med henne å gjøre, og det er ganske sant.  Jeg vet at om hun hadde vært ærlig og fortalt meg dette, ville jeg ha avsluttet og gått videre. Jeg føler at forholdet vårt er bygd på en løgn på en måte, for om hun hadde vert ærlig, ville vi ikke vært sammen idag. Dette er nesten et år siden, men likevel plager det vettet av meg. Jeg er elsker jo denne jenten, og vi har det veldig bra sammen. Men jeg er redd for at dette er noe jeg ikke kan klare å legge bak meg, og tilliten min ovenfor hun er totalt svekket. 

 

Jeg lurer egentlig bare på hva folk hadde gjort?Jeg vet at hun ALDRI hadde gjort noe sånt mot meg i dag. Er det greit, siden vi ikke offisielt var sammen? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at hun ALDRI hadde gjort noe sånt mot meg i dag.

 

Nei, det vet du ikke. Det vet ikke ho en gang, da det er helt tydelig at ho ikke er enig med seg selv om hva som er viktig for henne her i livet.

 

Den eneste måten dette her kunne ha ordnet seg på, var hvis hun erkjente at "akkurat da dreit jeg i tilliten vårt forhold er bygget på for å heller få meg litt stake" og at hun fulgte det opp med "jeg har endret mening, og tilliten i vårt forhold er nå prioritet nummer 1 – her er hvordan jeg har tenkt å bevise det for deg: ..."

Endret av henrikwl
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du kommer aldri til å kunne stole på henne på samme måten igjen. For meg hadde dette vært en klar dealbreaker, hadde kanskje vært annerledes hadde dere hatt barn og sånt men selv da hadde jeg vært keen på å fortelle deg å dra. 

Hun har allerede vist at hun lyver for deg, hvorfor lyver hun ikke nå? 

Du vet veldig godt at hun er veldig i stand til dette. Ikke lyv for deg selv. 

Edit: Tenk deg hvor dere er om 5-10 år, og hvor mange menn det kan være snakk om da, for som sagt så har hun allerede bevist for deg at hun ikke er til å stole på og at hun gjerne lyver for deg uten problemer gjentatte ganger. Har hun gjort noe spesielt for å vinne tilbake din tillit TS? 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jo flere tidligere sexpartnere en kvinne har hatt, jo høyere sannsynlighet for utroskap. Sånn er statistikken. Personlighetstrekk som dette endrer man ikke. Det er en risiko du bærer når du blir eksklusiv med en slik person.

 

Selvfølgelig skulle det aldri skje. Nå er ikke det som har skjedd nødvendigvis definerbart som utroskap, men alminnelig utroskap i form av enkelthendelser er sjelden planlagt. Men det gjør jo bare saken verre; hun har dårlig impulskontroll, og setter seg i situasjoner hvor utroskap kan oppstå. 

 

Du skriver "Jeg vet at hun ALDRI hadde gjort noe sånt mot meg i dag" og viser med dette at du nok er såpass blendet av kjærlighet at du rett og slett har mistet litt fotfeste. For det første finnes det INGEN person du kan si at du vet aldri ville ha vært utro. Spørsmålet er om de havner eller setter seg i en situasjon hvor utroskap kan oppstå. Ganske mange er tilbøyelige til å være utro, gitt at de står i riktig situasjon. Hovedforskjellen mellom utro og ikke-utro er at sistnevnte ikke setter seg i situasjoner hvor utroskap "bare skjedde". For det annet tilsier både fortiden hennes, og disse hendelsene, at hun så absolutt er en person du ikke kan si at aldri hadde vært utro i dag.

 

Å føle at du elsker noen er ikke en spesielt god grunn for å se på noen som konemateriale, du må bruke den rasjonelle delen av hjernen også. 

Endret av coffeee
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kommer aldri til å kunne stole på henne på samme måten igjen. For meg hadde dette vært en klar dealbreaker, hadde kanskje vært annerledes hadde dere hatt barn og sånt men selv da hadde jeg vært keen på å fortelle deg å dra. 

 

Hun har allerede vist at hun lyver for deg, hvorfor lyver hun ikke nå? 

 

Du vet veldig godt at hun er veldig i stand til dette. Ikke lyv for deg selv. 

 

Edit: Tenk deg hvor dere er om 5-10 år, og hvor mange menn det kan være snakk om da, for som sagt så har hun allerede bevist for deg at hun ikke er til å stole på og at hun gjerne lyver for deg uten problemer gjentatte ganger. Har hun gjort noe spesielt for å vinne tilbake din tillit TS? 

Vi har helt forskjellig fortid, det er vel der den største forskjellen ligger. Jeg har erfaring fra sunne og bra forhold, og ser på det som en selvfølge at folk behandler hverandre bra. Der var ikke følelsene mine like mye til stedet, dessverre, og derfor fungerte det ikke. 

 

Hun derimot kommer fra veldig destruktive forhold preget av utroskap, og er har vel kanskje fått den oppfatningen av at "alle gutter er drittsekker". 

 

Hun er veldig ulik de jentene jeg vanligvis går etter, så det var nesten litt kjipt at jeg fikk så sterke følelser for akkurat henne.. Vi har så og si blitt samboere og sovet sammen hver dag siden den dagen vi offisielt ble sammen. Jeg vet at det ikke er noe tull med hun nå lengre, selv om jeg kanskje fremstilte henne nesten som litt horete i innlegget. 

 

Til tross for hun beklager og vil nærmest vil gjøre alt for at jeg ikke skal gå i fra henne, så er nok ingen vei tilbake. Utrolig synd, men jeg ser ingen andre muligheter.. Takk for gode svar, selv om jeg egentlig visste svaret fra før av.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun kan ha fått "fleas", som er når du er sammen med en veldig dårlig person eller personer og du begynner å "spise av" deres personlighet. Dette er noe som kan jobbes med, første steg å innrømme at det er noe feil man må fikse på.

 

Noen av oss tiltrekkes drittsekker, altså at drittsekkene går etter oss som føler og bryr oss mye om andre, dette kommer ofte av tidligere mishandling av tidligere partnere eller foreldrefigurer. Dette kan også fikses på, men kreves også selvsagt at man tar ett tak.

 

Jeg vet ikke men tror ikke det er slik i din situasjon, utifra hva du skriver her så virker hun bare som en ren og skjær løgner som syns at "drittsekkene" (inkluderer deg da?) fortjener at hun ligger rundt. Glad du tar til fornuften.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del er et "stort" antall tidligere sexpartnere en positiv ting i en partner. Det forteller meg at personen liker sex, noe jeg også gjør, det forteller meg at det mest sannsynlig ikke er en blyg og passiv elsker og det indikerer at personen ikke har et forhelliget disney forhold til sex.

 

Med andre ord et godt utgangspunkt for en partner man kan ha det gøy med og nyte hverandre.

 

Samtidig er det kjekt å vite at partneren har "samplet" de forskjellige alternativer og valgt deg som det foretrukne uten at det er ren tilfeldighet som har tatt valget.

 

Når det gjelder utroskap så hadde nok jeg også kunnet sett forbi et utroskap. For min del hadde det igrunn mest vært positivt ettersom det da hadde åpnet døren for at vi begge kunne ha flere sexpartnere, noe jeg ikke har problemer med ettersom jeg er seksuelt selvsikker og ikke føler meg truet av andre menn generelt.

Men når det er sagt så blir det noe helt annet når det gjelder en eks. Når det er ekser inne i bildet så er det mennesker som kjenner hverandre og har en personlig og følelsesmessig kontakt og da stiller det seg annerledes i mine øyne. Da betyr ligget mer for de det gjelder og det er større fare for gjentakelse. Selv om jeg er en selvsikker, åpen og frisinnet type så hadde antagelig utroskap med en eks betydd kroken på døra for det forholdet.

Lenke til kommentar

Jeg glemte forresten å nevne at eksen hennes også var og fortsatt er i et forhold med en annen jente. (De har vært sammen i 4 år eller noe) Er ganske så sikker på at hun er like uvitende som jeg var for en uke siden.

 

Så tror jeg tar en prat med hun, så kan vi kanskje hygge oss litt sammen.. neida..

 

Men å ta meg en prat med hun, det vil jeg nok gjøre:-)

Endret av Dennis1777hh
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 Hun sa at hun angret og avsluttet sexen ganske fort.

 

Hehe... :dontgetit:

 

Fortiden hennes må du nesten bare akseptere. Et høyt antall sexpartnere er nok noe som ville plaget meg også litt, men der er vi mennesker forskjellige. Hvis man finner seg en kjæreste litt sent i livet, så skulle det bare mangle at vedkommende har hatt en del sexpartnere. Men ville tenkt meg en gang eller to hvis vedkommende ikke er 25 år og tallet er over 50.. 

 

Men det aller beste er nok å ikke snakke om tidligere sexpartnere. Verken antallet og hvertfall ikke hvem de enkelte personene er. 

 

Skjønner problemstillingen din og at det er vanskelig å ta en avgjørelse nå som det har gått så lang tid.. men det virker ikke som hun har respekt for deg. 

 

Tør du å la henne reise hjem alene denne jula? 

Lenke til kommentar

Dette er en dame med klare issues.. som løses med uforpliktende sex. Ikke uvanlig oppførsel fra ei med uforklarlig mange partnere. At hun har vært sammen med drittsekk(er) er også huge red flag.

 

Litt som en narkoman som skal slutte, men hver helg blir tilbudt det beste dopet som er mulig å skaffe.

 

Det kommer aldri til å endre seg, trust me. La hun få leve sine eventyr. Disse kvinnene lever av high and lows, ikke A4 slik du ønsker.



Anonymous poster hash: ff22d...3ce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...