Gå til innhold

Har noen kjøpt mobil fra dx.com eller noe rundt 2000 kr?

LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte ikke noe fri gift service, de gjorde det på eget initiativ. 

We are sorry, however, due to customs regulations we cannot declare a lower value on the invoice or declare the item as a gift. Please see our FAQ's about tax here: http://www.gearbest.com/about/faq.html Kindly also see our terms and conditions here: <a href="http://www.gearbest.com/about/terms-and-conditions.html

Slik får jeg bekreftelse på gearbest og dx.com og enkelte ebay. Så de stemmer ikke helt, eller har de ikke lov å gjøre det.

Lenke til kommentar

Slik får jeg bekreftelse på gearbest og dx.com og enkelte ebay. Så de stemmer ikke helt, eller har de ikke lov å gjøre det.

Jeg hadde ikke forventet at de ville innrømmet i sine Terms of Service at de ikke følger internasjonale retningslinjer for hvordan kommersiell post skal registreres. Det ville ikke vært særlig bra for deres egen butikk. 

Lenke til kommentar

Men de prøver å ta kostnader som ekstra forsikringer på kunden transportskadeforsikring til 58 kr ekstra.

Frakten fra kina er jo billig i utgangspunktet, ser det på slik at da sparer firmaet penger fordi da tjener de så mye som mulig.

Så er det vanskelig å kanselere også. Så har ikke god magefølese på det. Kan jo fort få 1000 kr i gebyr eller må betale returfrakten som heller ikke blir særlig billig. Men slik det er nå har jeg lite valg en å vente eller gi det et forsøk.

2200 kr er jo ikke mye men hadde jeg vist jeg hadde fått 550 kr i moms 158 kr i gebyr + 300 kr i fortolling = 3208 kr altså omtrent samme pris iwill koster. Men uansett. Tror dx.com eller gearbest ikke bryr seg om god kundebehanding  de skryter heller de er billigst i kina men for nordmenn spørs vel om man kan skryte før man får mobilen på døren uten regninger i ettertid. Ikke gøy å få defekt mobil i tillegg men man vet jo aldri.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ikke på alt, batteri, slitedeler som knapper etc eller ren slitasje kan de slippe unna med.

Fuktskader\kulde etc kan de muligens hvis de har dokumentasjon slippe unna med. Særlig hvis man kjøper kinatelefoner som ikke er beregnet for den bruken. Men selv om de er beregnet for det. Gir ikke produsentene full reklamasjon det er bare snakk om beskyttelse.

Uansett har jeg ikke lyst å bruke så mye penger på mobil nå, synd at ulefone ikke har mere en 64 GB lagringsplass.

Går vel ut fra minnekort er håpløst til annet en musikk\video og bilder.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
MEN, når vi kommer til telefon, med tanke på språk, garanti etc, og hvor markedet er nå, så ville jeg ikke kjøpt fra DX.  Kina er sykt dyrt å sende noe tilbake til om det er ett problem, så i prinsippet vil det si at "en bagatell" som har blitt ødelagt ikke lønner seg å fikse ved evnt garanti.

Faktisk er ikke språket det største problemet, ble levert med kinest språk men er verre 4g og kamera etc eller andre ting.

Mistenker man fort blir lurt å kjøpe mobiler som er reprasjonobjekt muligens skjerm\hovedkortet blir testet men kamera 4g etc blir ikke testet. Vet noe om hovedkortet må være defekt for 4g ikke støttes i norge? Eller har andre også problemer med ulefone power 5 i norge på mobildata? Trådløs funger greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...