Gå til innhold

Dataingenør på NTNU eller robotikk og intelligente systemer på UIO?

Tessa28

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er usikker på hvilken studie jeg bør velge. Jeg syntes Robotikk og intelligente systemer virker veldig gøy men føler at studiet kansje er litt for spesialiserende. Hvis jeg tar dataingenør og en master grad i datateknologi elns etterpå så får jeg også tittellen sivilingenør som jeg har hørt er ganske ettertraktet. 

Hva syntes dere jeg bør velge? Hvilket studie tror dere det blir lettest å få jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket studie tror dere det blir lettest å få jobb?

Om jeg hadde visst absolutt ingenting om to forskjellige jobbsøkere, med unntak av at de har valgt robotikk og datateknologi, ville jeg sagt at sistnevnte enklest får jobb ..

Hva syntes dere jeg bør velge?

Du bør selvsagt velge det du har mest interesse og talent for.  :)

Lenke til kommentar

Sivilingeniør blir du vel strengt tatt uansett så lenge du tar et masterstudium innen teknologiske fag. 

Det er særdeles vanskelig å spå arbeidsmarkedet 5 år frem i tiden, men jeg tror en student med gode karakterer er ettertraktet uansett. Gode karakterer får man som regel når man studerer noe man syntes er interessant. 

Vedrørende spørsmål om studiet blir for spisset; hvis du ser på videre studier (2 årig master) så ville jeg ikke bekymret meg. Personlig hadde jeg valgt robotikk og int.systemer. 

Lenke til kommentar

NTNU er best innenfor teknologi, og det er en selvfølge. Dette finnes enkelte spesialisering der andre studier er bedre på et bestemt fagfelt, eks. petroleum på UiS. I dette tilfellet der det snakk om Datateknologi, så bør valget være ganske enkelt: NTNU - desto mindre du ønsker å studere interaksjonsdesign på UiO.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...