Gå til innhold

Hvilken bank til AS?


Anbefalte innlegg

Forsøker å sjekke litt og sammeligne banker. Privat har jeg DnB, men ønsker å etablere et AS og lurer på hvilken bank som er enkel å ha med å gjøre. DnB er jo veldig enkel, og billig, men føler det er veldig "stort" og et upersonlig forhold. Kunne gjerne tenkt meg en bank med mer personlig forhold, da gjerne med tanke på fremtidige muligheter for finansiering/kassekreditt. 

 

Ser dog mange banker har månedlige kostnader, og kostnader for etablering, kostnad for å skrive under på at kapital er betalt inn, og en kostnad for å knytte seg til AutoReg fra Statens Vegvesen, som jeg behøver. Så da kommer jo alt tilbake til DnB der alt dette er gratis egentlig... 

Hvilken bank bruker dere, om det er noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker DnB både privat og som foretak og er veldig fornøyd med det.

Når du logger deg på privat`n i nettbanken er det kun et tastetrykk som tar deg videre inn i foretaket/AS`et ditt - et tastetrykk og du er tilbake i privatkontoen.

 

Selv om det er samme bank består kundeservicen av forskjellige ansattavdelinger i bedriftkontoen kontra privaten.

 

Jeg har ingen annen bank å sammenligne med, men kan jo si at jeg er fornøyd med valget jeg gjorde som også var grunnlagt faktorene du nevner i trådstart.

Lenke til kommentar

Jeg bruker DnB både privat og som foretak og er veldig fornøyd med det.

Når du logger deg på privat`n i nettbanken er det kun et tastetrykk som tar deg videre inn i foretaket/AS`et ditt - et tastetrykk og du er tilbake i privatkontoen.

 

Huh? Hvor da?

 

Til TS: Jeg har også DNB som bedriftsbank. Er ikke akkurat imponert, virker som om den er laget for store bedrifter og er da ganske krøkkete for små as. Ikke at ting ikke fungerer, men det kunne vært en del bedre. Har tenkt å sjekke sbankens nye løsning til neste år og evt bytte dit.

 

Hvis du skal føre regnskap selv, så er det forresten mye viktigere med et godt regnskapssystem enn hvilken bank du bruker.

Lenke til kommentar

Huh? Hvor da?

 

Til TS: Jeg har også DNB som bedriftsbank. Er ikke akkurat imponert, virker som om den er laget for store bedrifter og er da ganske krøkkete for små as. Ikke at ting ikke fungerer, men det kunne vært en del bedre. Har tenkt å sjekke sbankens nye løsning til neste år og evt bytte dit.

 

Hvis du skal føre regnskap selv, så er det forresten mye viktigere med et godt regnskapssystem enn hvilken bank du bruker.

Ja, jeg har firmakonto hos DnB til ENK nå, fører regnskap i Fiken, helt OK kontroll der. Tok kontakt med Sbanken med den nye løsningen de har også, gebyrfritt alt, virket interessant, men de tilbyr ikke noe slags finansiering til eventuelt fremtidig tenkt.

Lenke til kommentar

Huh? Hvor da?

 

Til TS: Jeg har også DNB som bedriftsbank. Er ikke akkurat imponert, virker som om den er laget for store bedrifter og er da ganske krøkkete for små as. Ikke at ting ikke fungerer, men det kunne vært en del bedre. Har tenkt å sjekke sbankens nye løsning til neste år og evt bytte dit.

 

Hvis du skal føre regnskap selv, så er det forresten mye viktigere med et godt regnskapssystem enn hvilken bank du bruker.

 

Det er en "knapp" inne i nettbanken som heter "Til bedriftsbank" eller lignende - langt opp til høyre i pc-versjonen.

Motsatt når jeg er i bedriftsbanken.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Har også DNB som bedriftsbank.

 

De er en av bankene som tilbyr gratis bekrefting av åpningsbalanse i Altinn ved oppstart. Helt OK og funksjonelt. De skal likevel ha de smålige gebyrene sine. 

 

Skal sjekke ut Sbankens bedriftsbank når den lansereres. Greia med DNB er at det er en bank for de store firmaene. Veldig mange merkelige løsninger som man ser med en gang er beregnet på firmaer med hundrevis av konti.

 

Hvis Sbanken tilbyr 0 gebyr for basistilbudet så er bare merarbeidet med DNB verdt byttet. Sparer penger, 12 færre bilag i året, pluss at bilagene ligger krøkkete til. Enda et pluss hvis Sbanken tilbyr bedre rente på overskuddskapital og enda et pluss hvis plasseringskontoen er mer fleksibel enn DNB sin.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...