SPINESHANK Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Hei! Jeg har lyst å ta lett-mc lappen og lurte på, hvis jeg tar lett-mc lappen. Hvor mye slipper jeg å betale på bil-lappen? PS: Har moped-lappen Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 (endret) Om jeg ikke tar feil, så slipper du sikkerhetskurs/førstehjelp og mørkekjøring. Du kan alltids spørre kjøreskolen om prosenter om du tar kjøretimer og slikt for bil hos dem. Ring en kjøreskole å spør dem, er mitt råd. Endret 25. november 2018 av Dominator X Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Om du allerede har trafikalt grunnkurs, er det det eneste du ikke trenger ved senere anledning. Ellers har alle førerkortklasser en obligatorisk minimumsdel du må gjennom uansett. Om du kjører opp til lett mc, er den eneste fordelen du får er trafikkforståelse om du kjører en del. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Du slipper ingen ting annet enn Trafikalt grunnkurs når har A1 og skal ta B (TK inkluderer mørkekjøringsdemonstrasjon). Det du derimot får er trafikal forståelse, som kan gjøre det lettere å gjennomføre føreropplæringen til klasse B. Du slipper noen få elementer i oppkjøring til A2, mellomtung MC dersom du har A1 fra før: Førerprøven, og noen kjøretimer. Se ATL.no Endret 26. november 2018 av steinrawr Lenke til kommentar
SPINESHANK Skrevet 26. november 2018 Forfatter Del Skrevet 26. november 2018 Om jeg ikke tar feil, så slipper du sikkerhetskurs/førstehjelp og mørkekjøring. Du kan alltids spørre kjøreskolen om prosenter om du tar kjøretimer og slikt for bil hos dem. Ring en kjøreskole å spør dem, er mitt råd. Takk for svar Lenke til kommentar
SPINESHANK Skrevet 26. november 2018 Forfatter Del Skrevet 26. november 2018 Om du allerede har trafikalt grunnkurs, er det det eneste du ikke trenger ved senere anledning. Ellers har alle førerkortklasser en obligatorisk minimumsdel du må gjennom uansett. Om du kjører opp til lett mc, er den eneste fordelen du får er trafikkforståelse om du kjører en del. Takk for svar Lenke til kommentar
SPINESHANK Skrevet 26. november 2018 Forfatter Del Skrevet 26. november 2018 Du slipper ingen ting annet enn Trafikalt grunnkurs når har A1 og skal ta B (TK inkluderer mørkekjøringsdemonstrasjon). Det du derimot får er trafikal forståelse, som kan gjøre det lettere å gjennomføre føreropplæringen til klasse B. Du slipper noen få elementer i oppkjøring til A2, mellomtung MC dersom du har A1 fra før: Førerprøven, og noen kjøretimer. Se ATL.no Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå