AnonymDiskusjon Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Hei Er så mange fond å velge i Vil gjerne satse på Kina, India, Brasil... Hvordan finne ut hvilket som passer for meg ? Anonymous poster hash: 9771e...12c Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 KLP Fremvoksende Markeder 1 Lenke til kommentar
herretic Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 DNB Global Emerging Markets Indeks Lenke til kommentar
Visum Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Handelsbanken Asia Tema A1 Lenke til kommentar
Wenger_love Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Hold deg unna Kina ut neste år tror jeg, til selskapsgjeldssituasjonen er avklart. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Hold deg unna Kina ut neste år tror jeg, til selskapsgjeldssituasjonen er avklart.Kilde: En fyr på et forum. 1 Lenke til kommentar
Wenger_love Skrevet 18. desember 2018 Del Skrevet 18. desember 2018 Kilde: En fyr på et forum. Ser ut som alle tipsene her, er personlige tips, fra "fyr på et forum". Ha en fortreffelig kveld videre. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Ser ut som alle tipsene her, er personlige tips, fra "fyr på et forum". Ha en fortreffelig kveld videre. Det er gigantisk forskjell på å anbefale hvilket indeksfond man kan velge og det å si at man bør holde seg unna Kina ut neste år. Hvorfor vet du bedre enn all verdens analytikere der ute? Lenke til kommentar
Wenger_love Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Det er gigantisk forskjell på å anbefale hvilket indeksfond man kan velge og det å si at man bør holde seg unna Kina ut neste år. Hvorfor vet du bedre enn all verdens analytikere der ute? Trenger ikke se lengre enn til hovedindeksen i Kina som er ned 50% siden toppen. Eller, toppen var før krakket i 2008, så det er et enda større fall siden da. Kina utsteder rundt $30 i gjeld for hver $1 i økt BNP. Senest vinteren 2016 hadde verdens markeder en korreksjon i frykt for Kinas enorme gjeld. Siden den tid har vesten gått til nye høyder, men Kina har fortsatt fallet sitt. Det finnes drøssevis med analytikere som vet bedre enn meg, og er negative til Kinas økonomiske utsikter; det er nettopp de jeg baserer tipset mitt på Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Trenger ikke se lengre enn til hovedindeksen i Kina som er ned 50% siden toppen. Eller, toppen var før krakket i 2008, så det er et enda større fall siden da. Kina utsteder rundt $30 i gjeld for hver $1 i økt BNP. Senest vinteren 2016 hadde verdens markeder en korreksjon i frykt for Kinas enorme gjeld. Siden den tid har vesten gått til nye høyder, men Kina har fortsatt fallet sitt. Det finnes drøssevis med analytikere som vet bedre enn meg, og er negative til Kinas økonomiske utsikter; det er nettopp de jeg baserer tipset mitt på Og dette vet allerede alle analytikere bedre enn deg og meg. Det er allerede reflektert i prisene. Du er nødt til å vite noe ingen andre vet eller vite det bedre. Poenget er at dagens pris er et gjennomsnitt av alle flinke analytikere. For hver negative, finnes det en positiv kan du si veldig forenklet. Uansett, du må gjerne diskutere fremtiden i Kina og ha egne meninger. Men når noen her kommer og ber om råd til et spesifikt fond fordi de ønsker å investere der, så er det ikke bra å komme med amatørråd. Du snakker om andre folks sparepenger her. Da bør du være forsiktig med å kuppe en tråd og fraråde noe som en amatør. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Det finnes drøssevis med analytikere som vet bedre enn meg, og er negative til Kinas økonomiske utsikter; det er nettopp de jeg baserer tipset mitt på Statistisk sett har både du, og analytikerne du snakker om, like stor sjanse til å treffe med sine spådommer om fremtiden som en sjimpanse har. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Statistisk sett har både du, og analytikerne du snakker om, like stor sjanse til å treffe med sine spådommer om fremtiden som en sjimpanse har. Du har glemt å legge til kilden. Jeg legger den til for deg. NRK har laget en dokumentar om dette, der de tar for seg dette. https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009215 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå