bankmannen Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Hei! Jeg har de siste 8 mnd gått ned nye i vekt, med stor hjelp av null alkohol de siste 8 mnd. Jeg skal nå på julebord og drikke alkohol for første gang siden påske. Hva bør jeg forvente og hva bør jeg tenke på? Tok meg 2 øl i dag for å "teste formen" ble ganske brisen for å si det sånn... Jeg er 20kg lettere siden sist alkohol inntak (80kg fra 100) og en mann på 26 år. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Pass på at du spiser godt slik at du ikke drikker på "tom" mage. I tillegg ville jeg holdt meg unna alt som er sterkere enn nomrmal butikk-øl. Ta deg god tid med drikken og evt. drikk ett glass vann i mellom vær enhet av alkohol du drikker. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Hva mener du med hva du bør forvente? Her er det jo et utall mulige utfall avhengig av hva du heller i deg, og hva du spiser inntil osv. Julemat er ofte fet mat, og fet mat bremser opptak av alkohol => du tåler mer. Hvis du er usikker på hva du tåler, så må du bare drikke med måte. 1 øl i timen bør være safe. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Du bør unngå akevitt og holde deg til øl, og ta det rolig, det er mitt råd Lenke til kommentar
bankmannen Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 Tenker at jeg holder meg til øl å drikker sent ja... Er bare så vandt til å sluke i meg 3 øl i timen. Redd for at jeg glemmer meg :O Men ja, skal nok holde meg til en enhet i timen, å ta meg noe vann mellom slagene Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Da jeg gjorde noe lignende kjente jeg tydelig spritsmaken i helt vanlig Carlsberg, så du får kanskje et mer bevisst forhold til hvor mye alkohol du får i deg, i hvert fall til å begynne med. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Har vært alkoholfri lenge selv nå, én flaske i August. Jeg går ikke rundt og gruer meg for å ta meg en kveld igjen. Men jeg er blitt mer bevisst på skadevirkningene. Risikoen øker for store personlige og sosiale utskeielser som kan skape psykologisk belastning i lang tid. Så det gjelder å tøyle denne risikoen litt. Men, når du har disiplin til å være edru så lenge, så mener jeg du heller bare bør prøve å nyte kvelden mest mulig, når du først har bestemt deg for å drikke den kvelden. Hvis du har så mye disiplin at du kan Skei inn i hodet at det blir lenge til neste gang, så har du en enda bedre grunn til å ha det litt ekstra gøy den kvelden. Da øker du "risikoen" for at det blir en bra kveld også. Man bør ha en grunn til å bruke rusmidler, for å forsterke noe som skal være positivt. Ellers blir det fort tilfeldig hvordan det går. Jeg mener også at julebord er noe stort tull, fordi det blir en arena der man oppfordres til å blande det profesjonelle og det private, -med- alkohol blandet i det. Det kan skje mye destruktivt. Men det er bare min mening. Du behøver ikke tillegge det noe personlig vekt. De fleste takler det sikkert helt bra. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Drikk litt vann eller annet alkoholfritt innimellom, så går det nok bra. Lurt å spise også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå