Ivern98 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Hei, jeg har en Acer Nitro 5 som jeg kjøpte i høst i 2017, for noen dager siden har den helt uten videre sluttet å vist eller gjennkjent min HDD på 1TB. Den blir nå bare vist som en "ukjent enhet". Jeg har prøvd å bruke diskbehandling og fikk da bildene jeg tar med i tråden opp. Den viser også at hdd'en nå har kapasitet på 0 mb, har noen en ide av hva som har skjedd? Mvh. Iver Endret 24. november 2018 av Ivern98 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Hvis den var MBR disk har den sannsynlig fått tap av data og korrupt bootsector og dermed også tapt partisjonstabell. MBR disker har en backup/reserve lagret en annen plass på disken og du kan fikse denne feilen med f.eks tesdisk utility. https://appnee.com/testdisk/ Endret 24. november 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Ivern98 Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 Hvis den var MBR disk har den sannsynlig fått tap av data og korrupt bootsector og dermed også tapt partisjonstabell. MBR disker har en backup/reserve lagret en annen plass på disken og du kan fikse denne feilen med f.eks tesdisk utility. https://appnee.com/testdisk/ Den blir ikke vist som ett valg på testdisk, det er som den ikke en gang gjenkjenner at det er en enhet på datamaskinen lengere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Kanskje disken har tatt kvelden da og det kun er selve kontrollerkortet i harddisken man nå ser. Lenke til kommentar
Ivern98 Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 Kanskje disken har tatt kvelden da og det kun er selve kontrollerkortet i harddisken man nå ser. Det kan hende, rart at det skjedde helt uten videre men somme gonger skjer det vel. Tusen takk for hjelpen og tiden din, setter stor pris på den. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Det kan hende, rart at det skjedde helt uten videre men somme gonger skjer det vel. Tusen takk for hjelpen og tiden din, setter stor pris på den. Det var bare gjetning , men det er mulig den er kaputt og det skjer, oftest i forbindelse med støt/fall etc. Funker det ikke å trykke for å initialisere den i diskbehandling ? Høyreklikk på område der det står «ikke initialisert». Etter den er initialisert skal du kunne lage partisjoner pånytt på den som du formaterer. Men det blir bye-bye til eventuelle data på den når du begynner å skrive til den igjen. Lenke til kommentar
Ivern98 Skrevet 25. november 2018 Forfatter Del Skrevet 25. november 2018 Det var bare gjetning , men det er mulig den er kaputt og det skjer, oftest i forbindelse med støt/fall etc. Funker det ikke å trykke for å initialisere den i diskbehandling ? Høyreklikk på område der det står «ikke initialisert». Etter den er initialisert skal du kunne lage partisjoner pånytt på den som du formaterer. Men det blir bye-bye til eventuelle data på den når du begynner å skrive til den igjen. Det gir meg bare ene feilmeldingen som er gitt i bildene over der den sier det er for liten størelse på disken for å initialisere den. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Da er jeg redd disken er kaputt dessverre. Dette er jo noe du kan reklamere på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå