Smedsrud Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Målingene våre viser at strålesporing mer enn halverer bildeflyten.ANALYSE: Kriseresultater for strålesporing og RTX-serien Lenke til kommentar
Iki Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Dette er i et enkelt spill, og den første implementering av teknologien. Før vi har mer å sammenligne med, så er det vanskelig å si om problemet er dette spillet, eller kortene. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Framerates er vel ok egentlig. First gen first game. Samme når kanteutjevning kom men idag er det jo standard. Det jeg har sett av bilder så ser det litt overdrevent ut. Hvor ofte ser du deg selv i bakken som i ett speil når det regnet litt? Raytracying er her for å stanne men 20x0 kortene ville jeg ikke anbefalt å oppgradere til. Fryktelig dyre, ikke imponerende raske i forhold til 10x0 å 7nm kan ikke vaere langt unna. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Jeg er veldig fornøyd hvordan Raytracing funker, selv om ytelsen ikke er der. Nytt og spennende for enda bedre spillopplevelse 1 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 - Ideelt sett så bør spillet klart 60 i Min-FPS med RTX, men 30 i Min-FPS med RTX er da spillbart. Med og uten RTX så kan det beskrives på følgende måte... Du tar deg en lang Søndagstur, og tilbakelegger 2 mil. Følgende Søndag så tar du samme rute, men bærer med deg en tursekk på ryggen som veier 40 -> 50 kg. Skal garantere at folk flest hadde brukt langt mer tid på å tilbakelegge en distanse på 2 mil med den ekstra vekten som tursekken utgjør. Ikke sikkert at alle hadde klart å tilbakelegge 2 mil selv uten tursekken en gang. ----- En annen ting som andre her også har påpekt. RTX er en nyvinning innen spill. Så at første forsøk på å ta dette i bruk viser svakere resultater enn forventet, det er da helt normalt. Jeg må innrømme det at jeg grøsser over tanken på hvordan folk ville ha reagert om Nvidia hadde brukt full "Ray Tracing". 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lilac1 Skrevet 24. november 2018 Populært innlegg Del Skrevet 24. november 2018 *Host* *Kremt* Senk prisene 14 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Moderatormelding Minner på trådens tema, som er RTX-kortenes ytelse. Innlegg som ikke er relatert til dette er fjernet. Jeg kommer ikke til å tillate at hver eneste tråd om om RTX-serien ender opp med samme diskusjon. Ønsker man å diskuteres TEKs oversettelse av engelske ord/uttrykk, må dere opprette egen tråd i tilbakemeldingsforumet. Denne tråden her er ikke riktig sted å diskutere dette. Kommer det flere slike innlegg vil de slettes fortløpende uten flere varsler. (Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, reaksjoner på modering kan sendes til meg via PM eller postes i tilbakemeldingsforumet.) Endret 24. november 2018 av Slettet-NIoHlfL 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Jeg synes egentlig hovedproblemet er at det ikke gir noe stor visuell forskjell. Rastermetodene hadde allerede masse triks for å emulere lyssetting, så konkurransen var ganske hard. Noen av bildene i artikkelen virker litt vel reflektive, og jeg tror nesten jeg ville foretrukket RTX av ved flere av dem. Sølepytter skinner vel ikke SÅ mye? Og et bilvindu mitt i en slagmark er vel ikke fullt så blankt? Nå kan det være at dette kan justeres på av Dice, men et av salgsargumentene var jo at dette skulle være lett å legge inn i spill. Lenke til kommentar
MuffinMatt Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Man kan jo håpe at dette er "fiksbart" med driveroppdateringer. Vi vet jo ikke helt hvor skoen trykker. Tviler på at noen som legger 12k i skjermkort er fornøyd med 1080p for 60fps. Har et 1080, og hadde ingen planer å gå over til rtx serien. Ved 2180 om Ray tracing har modnet nok da(og prisene også), kan jeg vurdere det.. 3 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 tipper de "kan" gjøre triks som at raytracing bare har halve oppdateringsfrikvensen mot fps. dette er tross alt første spill som støtter rtx. tipper samtidig det tar like lang tid å få rtx som standard som det tok å få dx12/vulcan som standard i nye spill. Lenke til kommentar
hrflikk Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Aldri smart å kjøpe ! gennerasjon. mange barnesykdommer... DESSUTEN er Battlefield et Compettetivt konkuranse spill. og da er det FPS som teller... høyere FPS betyr at du har en fordel i Dueller og vinner oftere... Høy Frame rate og Ping... Raytraysing er ikke for slike competetive skyte spill, heller ment for Singel player spill... Renspikka tøv å bruke dette i konkuranse spill, blir formye visuell støy... Lenke til kommentar
taleg Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Håper bare ikke folk ikke ser hva RTX faktisk gjør, pga framerate fallet. Hva RTK gjør med f.eks refleksjoner er jo helt fantastisk for innlevelsen, men det er en detalj man kanskje fort går glipp av. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Det som ikke blir pratet så mye om er at RTX har flere funksjoner enn kun "strålesporing", hentet fra Wiki : "In addition to ray tracing, RTX includes artificial intelligence integration, common asset formats, rasterization (CUDA) support, and simulation APIs. The components of RTX are:[6] AI-accelerated features (NGX) Asset formats (USD and MDL) Rasterization including advanced shaders Raytracing via OptiX, Microsoft DXR and Vulkan Simulation tools:CUDA 10 Flex PhysX Spørsmålet mitt blir om hva som er brukt av dette i BFV og om ytelsen hadde gått enda mer ned i såfall eller om dette kanskje er med men ikke har blitt helt aktivert enda. Vi finner sikkert ut av det i den kommende tiden. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Ayyyymd Aksjekurs er noe som svinger raskt.Mer enn noe er nok dette en korrigering da Nvidias vekst i senere tid ikke har vært så høy som aksjeprisen har økt. Altså mange har trodd at Nvidia vil fortsette med ny 2000 serie hvor de kommer med veldig gode tall for inntjening osv. Så har hypen blitt litt derailet med at kortene er helt greie fine kort, men det er det. AMD derimot? De kommer fortsatt med rebrands. Og med begrenset kapasitet i fabrikker ol så sliter de med å utkonkurrere Nvidia på pris, fordi de får ikke volumene de trenger. Selvfølgelig etter Ryzen så vil jeg aldri igjen si AMD ikke kan komme tilbake. Problemet er at de har gradvis tapt mer og mer over tid og Nvidia har kommet med store forbedringer hver generasjon, noe Intel sluttet å gjøre. 2000 serien fra Nvidia er sånn sett en del mer ytelse MEN de har økt størrelsen på GPUene og dermed har prisene blitt svært høye. Kanskje de alltid kan ha kraftigste GPU, men om de fortsetter slik kan jeg fint se noen mainstream AMD GPUer i 60 og 70 serie området som kan selge bra på fps/USD. Uansett så vil det ta tid før AMD kan komme tilbake, de er og avhengig av at situasjonen for fabrikker forbedres. Nå er jo Global Foundries ute, så da har de TSCM (som Nvidia bruker) og Samsung igjen. Og TSCM vil selge kapasiteten til de som betaler mest, og Nvidia har ofte best marginer, og har vært kunde siden for alltid. Så jeg skulle virkelig ønske AMD kunne komme med noe. Trenger ikke være verdens beste GPU, jeg kjøper aldri den beste uansett, men det virkelig ikke sannsynlig at det vil skje i nær fremtid dessverre. Mye av det er jo utenfor AMDs kontroll da. Så kan ikke helt kritisere dem heller. Uheldig posisjon. Lenke til kommentar
Emigranten Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Siden aksjemarkedet faller over hele fjøla så er det vanskelig å si hva som er markedets feil og hva som er nvidia´s feil..... 5 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Siden aksjemarkedet faller over hele fjøla så er det vanskelig å si hva som er markedets feil og hva som er nvidia´s feil..... Sånn er det. Å så har jo gpu markedet vaert helt crazy på grunn av mining. Lurer på hvor mange mining rigs som er blitt skrudd av den siste uken. Titusener av 10x0 serien kort vil kunne bli dumpet hvis kryptocoin prisene ikke går opp men fortsetter nedover. Ville ikke overrasket meg i det heletatt. Så hvor mange sykt overprisede 20x0 vil nvidia få solgt hvis miners begynner å dumpe sine 1070/1080ti til vrakpris? Er nok en god ide å holde seg et godt stykke unna nvidia aksjer q1q2 2019. Lenke til kommentar
WigNut Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Sagt det siden Raytracing ble nevnt... Her kommer en flopp... Alltid holdt meg til Nvidia men her må jeg si at de har bæsja på leggen... Lenke til kommentar
wiak Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 heh, trur amd har tatt det smarteste valget med å vente, ray tracing er alt for tidlig akuratt som tesselation var for amd, de hadde det faktisk leeenge før i form av truform lurer på hvordan RTX + nextgen GimpWorks funker jeg, Cinematic 24fps anyone? å ja det var engang man ikke kunne spille spill på ultra high, den gang var spilla laget for fremtidlig maskinvare (ser på dæ crysis) Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 tipper de "kan" gjøre triks som at raytracing bare har halve oppdateringsfrikvensen mot fps. dette er tross alt første spill som støtter rtx. tipper samtidig det tar like lang tid å få rtx som standard som det tok å få dx12/vulcan som standard i nye spill. Tror faktisk Dice gjør noe tilsvarende på BF5 på de forskjellige innstillingene til RTX. Men i stedet for at frekvens, så er det oppløsning som blir lavere på effektene (hvis jeg forstod det riktig). Digital Foundry har analyse av BF5 RTX på YouTube. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå