Gå til innhold

Installere Windows 7 64-bit (har 32-bit)

Anbefalte innlegg

Hei, har nå windows 7 32 bit på min pc. Jeg ønsker å oppgradere til 64 bit.
Har fulgt de fleste videoene på youtube om hvordan man skal gjøre dette men jeg har ingen cd.
Jeg har lastet ned windows 7 64 bit .iso og kjørt den gjennom daemon tool, power iso og winrar og får bare denne beskjeden: This installation disc isn't compatible with your version of Windows. To upgrade, you need the correct installation disc. For more information, check your computer's system information. To install a new copy of Windows, restart (boot) your computer using the installation disc, and then select Custom (advanced).
Jeg har prøv å kjøre .iso filen gjennom yumi for å lage en bootable usb penn, men når jeg restarter pc med usb penn i, får jeg bare opp B4. Får ikke gjort noen ting før minnepennen er borte.
 Hva skal jeg gjøre, blir ikke klok på youtube eller google, så håper på svar her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke oppgradere fra 32b til 64b. Du må ta en full nyinstallasjon.

Bruk F.eks. Rufus til å lage en oppstarts-minnepenn. Du må kanskje inn i BIOS for å velge å starte fra minnepennen.

er det jeg plages med å gjøre !

how to videoene på youtube viser ikke hvordan dette gjøres

link???

Endret av steinalder
Lenke til kommentar

Den meldinga er helt normal. Du kan ikke starte installasjonen fra Windows. Du må boote fra USB eller DVD. Du kan heller ikke oppgradere. Du må installere hele windows på nytt.

Jeg regner med at du også kan se at trådstarter ikke har lastet ned en original window7 .iso fil

windows-7-sp1-64-bits-fr-pt-en-es-de-it-cm-jp-ar-ru.exe

Lenke til kommentar

Ja jeg ser det nå. Men han vil få lignende melding hvis han åpner ISO-fila i Windows og prøver å installere derfra. Så det bunner uansett ut i at han må få tak i en gyldig/fungerende ISO-fil og få den ut på en USB-stikke eller DVD/BD.

Edit: Fungerer det ikke så prøv å sett Target system til Legacy/CSM.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...