Gå til innhold

– USA ber sine allierte om å droppe teknologi fra Huawei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123849734

Jeg har på følelsen av at jeg kommer til å dele denne videoen mye fremover:

https://www.youtube.com/watch?v=XewnyUJgyA4

Slik som Trumph driver på så virker det uunngåelig. Håper norske politikere har vett til å stille oss på sidelinjen slik Sverige gjorde under 2. verdenskrig.

Hva i all verden får deg til å tro det? Norge har hoppet hver gang USA har sagt hopp og blitt med i krigene til usa

Lenke til kommentar

youtubetull

Slik som Trumph driver på så virker det uunngåelig. Håper norske politikere har vett til å stille oss på sidelinjen slik Sverige gjorde under 2. verdenskrig.

Du er klar over at Norge var nøytrale før Hitler ikke brydde seg? Og at Sverige tillot Hitler å transportere soldater til Norge med tog gjennom Sverige, og norske krigsfanger og jødiske fanger på de samme togskinnene til dødsleirer?

Endret av Dragen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

youtubetull

Du er klar over at Norge var nøytrale før Hitler ikke brydde seg? Og at Sverige tillot Hitler å transportere soldater til Norge med tog gjennom Sverige, og norske krigsfanger og jødiske fanger på de samme togskinnene til dødsleirer?

Direkte arrogant å kalle et TED foredrag med en av USA's mest anerkjente politiske analytikere og professor på Harvard for Youtubetull. En person som blant annet John McCain hadde meget stor respekt for.

Poengene han har i foredraget er faktisk verdt å lytte til, "Thucydides felle" - som han omtaler er faktisk velkjent blant historikere.

Og svenskene stilte seg på sidelinjen - at de avhengig av hvordan krigen utviklet seg ikke såg så nøye på hva som ble sendt på tog gjennom Sverige er et faktum - men på sidelinjen var de.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Norge fortsetter som vanlig nedover sin egen rette sti. Å høre på råd, neida. God dag mann økseskaft.

Høre på råd? Her er det du som har feil, ikke Norge. Dette er ikke et råd. Dette er et ledd i USA sin økonomiske krig mot Kina, der de forsøker å stoppe Kina i å fullstendig overgå USA i økonomisk makt. Kina er allerede større økonomi enn USA med god margin, og har vært større i sånn 2-3 år nå ifølge Verdensbanken. Og de vokser og vokser uten stopp. Huawei? De har spist opp andeler innenfor telekom av europerre og amerikanere og er nå størst i verden. Og problemet er at de ikke bare lager billig greier som er dårligere. De er industriledende. Altså de utviklerteknologi og får nye produkter til markedet samtidig eller før konkurrenter. Europa og USA ligger ikke foran Kina på telekom teknologi. Og Huawei fortsetter å utkonkurrere på pris. Fordi de bryr seg ikke om profitt, kun vekst. Og USA er redde, fordi de ser de taper. Og hva gjør de? Bruke mer penger på å få bedre utdanning i USA? Promotere forskning, vitenskap? Ikke USA nei hahaha. Forskning? Vitenskapsmenn? Realitystjerner er hva USA vil ha. Så hva gjør du da? Joda, du prøver bare å blokkere konkurrenten som om det noengang har fungert. (Hint, det fungerer aldri). 

Så fortell meg, hvorfor skal vi være med på idiotisk politikk fra USA? Som nesten ingen økonomer sier er smart?  Beklager, men om USA føler for å være idioter så kan de være det alene. Kunne ikke brydd meg mindre om de ønsker det, men når folk i Norge kommer og sier vi må gjøre det USA gjør, fordi USA gjør det, nei det klarer jeg ikke å forstå? Hele argumentet ditt er at USA gjør det, så da bør Norge og? USA gjør så mye idiotisk. Kan ikke forstå hvordan du kan forsvare en slik logikk?

Når tlf abonnement koster mer i Norge, hvem skal betale? Er det deg? Når Norge mister halve lakseeksporten sin fordi Kina stopper å kjøpe, hvem skal dekke dette tapet, er det deg? Av hvilken grunn? Vi blokkerte et selskap som Trump sa var dårlig, basert på spekulasjoner? New York Times har allerede avslørt at NSA driver storstilt spionasje mot Huawei. Dette er folkene du velger å stole på? Vet ikke om du er naiv eller hva men det virker merkelig for meg.

For et par måneder siden så truet USA fattig Afrika land fordi de ville ha en resolusjon i FN som støttet morsmelk til barn, backet av sånn alle vitenskapsmenn. Hvorfor truet USA dem til å trekke resolusjonen? Fordi selskap som Nestle og andre morsmelk erstatningsselskaper betalte amerikanske politikere penger. De utnytter de fattigste menneskene i verden med å selge dem et produkt som er dårligere for barnene deres enn morsmelk som de har gratis. Dette støtter USA. Si meg, skal vi høre på USA sitt råd? Er vi i Norge dumme som ikke støtter det?

Gjett hvem som reddet dagen? Russland kom inn og sendte inn resolusjonen. Alle andre backet ut. Norge kom ikke inn heller, for redd for USA.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Utrolig ironisk at Amerika er så fryktelig redd for at Kina spionerer på dem.. Med tanke på at Amerika selv har spionert i årevis på hele verden gjennom diverse prosjekter i NSA osv. Jaja, selvinnsikt er vel strengt tatt ikke det trump og politikere generelt er kjent for...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det hjelper vel lite når 4G-nettet er basert på utstyr fra Huawei. Det ble til og med satt opp en ny mast i teknologiparken i Kongsberg for noen år tilbake. Da var mistankene om spionering allerede godt kjent. Sikkert ikke noe farlig at den er der da. Det er jo ingenting skjermingsverdig som foregår der :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Høre på råd? Her er det du som har feil, ikke Norge. Dette er ikke et råd. Dette er et ledd i USA sin økonomiske krig mot Kina, der de forsøker å stoppe Kina i å fullstendig overgå USA i økonomisk makt. Kina er allerede større økonomi enn USA med god margin, og har vært større i sånn 2-3 år nå ifølge Verdensbanken. Og de vokser og vokser uten stopp. Huawei? De har spist opp andeler innenfor telekom av europerre og amerikanere og er nå størst i verden. Og problemet er at de ikke bare lager billig greier som er dårligere. De er industriledende. Altså de utviklerteknologi og får nye produkter til markedet samtidig eller før konkurrenter. Europa og USA ligger ikke foran Kina på telekom teknologi. Og Huawei fortsetter å utkonkurrere på pris. Fordi de bryr seg ikke om profitt, kun vekst. Og USA er redde, fordi de ser de taper. Og hva gjør de? Bruke mer penger på å få bedre utdanning i USA? Promotere forskning, vitenskap? Ikke USA nei hahaha. Forskning? Vitenskapsmenn? Realitystjerner er hva USA vil ha. Så hva gjør du da? Joda, du prøver bare å blokkere konkurrenten som om det noengang har fungert. (Hint, det fungerer aldri).

Så fortell meg, hvorfor skal vi være med på idiotisk politikk fra USA? Som nesten ingen økonomer sier er smart? Beklager, men om USA føler for å være idioter så kan de være det alene. Kunne ikke brydd meg mindre om de ønsker det, men når folk i Norge kommer og sier vi må gjøre det USA gjør, fordi USA gjør det, nei det klarer jeg ikke å forstå? Hele argumentet ditt er at USA gjør det, så da bør Norge og? USA gjør så mye idiotisk. Kan ikke forstå hvordan du kan forsvare en slik logikk?

Når tlf abonnement koster mer i Norge, hvem skal betale? Er det deg? Når Norge mister halve lakseeksporten sin fordi Kina stopper å kjøpe, hvem skal dekke dette tapet, er det deg? Av hvilken grunn? Vi blokkerte et selskap som Trump sa var dårlig, basert på spekulasjoner? New York Times har allerede avslørt at NSA driver storstilt spionasje mot Huawei. Dette er folkene du velger å stole på? Vet ikke om du er naiv eller hva men det virker merkelig for meg.

For et par måneder siden så truet USA fattig Afrika land fordi de ville ha en resolusjon i FN som støttet morsmelk til barn, backet av sånn alle vitenskapsmenn. Hvorfor truet USA dem til å trekke resolusjonen? Fordi selskap som Nestle og andre morsmelk erstatningsselskaper betalte amerikanske politikere penger. De utnytter de fattigste menneskene i verden med å selge dem et produkt som er dårligere for barnene deres enn morsmelk som de har gratis. Dette støtter USA. Si meg, skal vi høre på USA sitt råd? Er vi i Norge dumme som ikke støtter det?

Gjett hvem som reddet dagen? Russland kom inn og sendte inn resolusjonen. Alle andre backet ut. Norge kom ikke inn heller, for redd for USA.

Unnskyld, men påstår du at USA ikke bruker mye penger på forskning? Hvis det er ett land i verden de fleste akademikere er innom løpet av karrieren sin, så er det USA.

EDIT: Hvor tror du for eksempel professorene ved de store universitene i Kina fikk doktorgradene sine? tok postdocen sin? Hvor går de beste kinesiske studentene for å ta doktorgraden sin nå?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Det er naivt å tro at Kina, som er et autoritært land uten demokrati, har et gigantisk selskap som ikke samarbeider med myndighetene. Det er også naivt å tro at NSA ikke holder på som før og med Trump bak roret ikke fortsetter akkurat som før med innsamling av informasjon. 

Det vi trenger er et Europa som satser på utvikling av selskaper på teknologi og infrastruktur som ikke er utviklet av USA og Kina. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og svenskene stilte seg på sidelinjen - at de avhengig av hvordan krigen utviklet seg ikke såg så nøye på hva som ble sendt på tog gjennom Sverige er et faktum - men på sidelinjen var de.

Det er velgkjent at b.la Kiruna og SKF var svært viktig for Tyskland, transportene likeså. Til svenskenes forsvar må det sies at det var en vanskelig balansekunst å holde seg utenfor WW2. Skulle tro mange mener at det var et godt valg. For Sverige.

...det er mindre fokus på GM i produksjonen av Messerschmidt jagerfly. For ikke å glemme Standard Oils (Rockefellers) samarbeide med IG Farben som forøvrig fortsatt eksisterer gjennom at restene ble tilbakeført til stifterne - b.la Bayer, BASF og AGFA...

Lenke til kommentar

Unnskyld, men påstår du at USA ikke bruker mye penger på forskning? Hvis det er ett land i verden de fleste akademikere er innom løpet av karrieren sin, så er det USA.

EDIT: Hvor tror du for eksempel professorene ved de store universitene i Kina fikk doktorgradene sine? tok postdocen sin? Hvor går de beste kinesiske studentene for å ta doktorgraden sin nå?

Anbefaler deg å kikke på denne som har vært eller kanskje fortsatt er tilgjengelig via Netflix:

https://en.wikipedia.org/wiki/Inequality_for_All

Der forteller Robert Reich hvordan utdanningssystemet blir undergravd allerede omkring Ronald Reagans karrieretid tror jeg det var snakk om. Altså at folk må låne seg langt over hode i gjeld for å få seg utdannelse i USA.

Lenke til kommentar

Du er nær kjernen i problemet, uten å skjønne det selv.

USA uten utenlandske studenter og professorer er nesten ingen ting. De sliter med å få frem nok talenter født av dem selv, så de må basere seg på utlendinger. Utlendingene bruker USA til å få kunnskap, og tar den med seg hjem.

Donald vil ikke bruke penger på skolesystemet, for i hans øyne er utdanning kun til nytte for den som tar den, og da kan de også betale den selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...