Gå til innhold

Usb-c til micro-usb for bruk mellom Fiio dac/amp og Huawei Mate 10 pro?

bojangles

Anbefalte innlegg

Ble et black friday impulskjøp på en Fiio E18. Etterpå oppdaget jeg at det kun medfølger mikro usb otg til mikro usb, og mate 10 pro har usb-c. 

Fant forskjellige lengder kobler fra 90cm til 2m i div norske nettbutikker men ingen korte lengder si under 30 cm. 

Noen som vet norske nettbutikker som har kort usb-c til micro-usb i max langde 30 cm? Hadde helt glemt at det ofte er syke priser på kabler i norge for det har vel blitt mest kjøp fra kina på slikt de siste årene, men nå får det heller koste for orker ikke vente i ukesvis på post fra Kina. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bare kjøpe en micro til c adapter som du kan plugge på kabelen du har?

Du snakker om å gå seg vill da gitit. En av søkene jeg gjorde igår da dukket en slik adapter opp. Avfeide den umiddelbart når jeg så det var en adapter og siden jeg hadde søkt på kabel.   :dontgetit:

Du har helt rett, det enkle er ofte det beste. En adapter er jo en helt ok løsning som gjør at jeg oppnår det jeg søker, uten at jeg trenger slepe med meg 2 m kabel i lomma. Bestiller med en gang. 

Her er link om andre trenger:

https://www.teknikmagasinet.no/produkter/hjemmeelektronikk/kabler-kontakter/usb-kabler/usb-c/izound-usb-c-to-micro-usb-female-adapter

Lenke til kommentar

Du har helt rett, det enkle er ofte det beste. En adapter er jo en helt ok løsning som gjør at jeg oppnår det jeg søker, uten at jeg trenger slepe med meg 2 m kabel i lomma. Bestiller med en gang. 

Her er link om andre trenger:

https://www.teknikmagasinet.no/produkter/hjemmeelektronikk/kabler-kontakter/usb-kabler/usb-c/izound-usb-c-to-micro-usb-female-adapter

Se der, ja! Akkurat sånn jeg tenkte på. Synd du ikke kan vente på frakt fra utlandet, dog. Jeg bestilte en sånn for to år siden for under kr. 6,-.  På linken din koster den 178,99 med frakt, altså 30 ganger prisen fra utlandet (!).

Lenke til kommentar

Ja og nå skal altså 350 kroners grensen fjernes. Snakk om hull i hodet. Det er jo en indirekte statsstøtte til griske kjøpmenn. Det er jo ikke å undre over at salget faller i mange norske butikker og kjeder. Kalkylene på enkelte produkter er så hinsides noen ganger at det er lett å glemme at endel elektronikk og forbruker elektro faktisk er priset ganske bra her til lands. Akkurat Kabler og adaptere har i alle år vært en gedigen melkeku. Når momsgrensen fjernes så skal du se prisen på adapteren økes med et par hundre kroner ekstra. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...