Gaea Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Når noen legger ut bilder av seg selv som stiller dem i et dårlig lys/lite flatterende, sier du ifra dersom? - Du ikke kjenner dem? - Delvis kjenner dem? (Bekjente) - Man kjenner dem? (Venner) - Familie? - Har du fått kommentarer selv, og hvordan reagerte du på det? (vil presisere at jeg mener kommenterer til vedkommende i PM/DM/SMS, messenger, one to one in real life). Bare nysgjerrig. Kommer over bilder/teksten i blant der jeg selv tenker "oi, huff, med det der bildet og/eller teksten driter du sjøl ut/utleverer for mye osv/her så du skikkelig stygg ut") Jeg holder det som regel inne i meg, og sier ikke ifra. Med mindre jeg får spesifikke spørsmål fra venner om de bør legge ut noe i forkant. Familien min legger lite ut på SoMe, og hvis de gjør, så er det ganske gjennomtenkt de det legger ut, så jeg har aldri følt behov for å måtte si ifra. Med familien min hadde jeg sagt ifra uoppfordret fordi jeg er glad i dem, og føler meg sikker på at setter pris på evt. tips Interresert i høre andre tanker Lenke til kommentar
0laf Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Svaret er unisont "nei" på alle spørsmålene, ettersom sosiale medier er for sengevætere og amatører, eller enda verre, de som ikke en gang klarer å skrive "sosiale medier" men tyr til "SoMe". Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Haha, okei! Men ja, ingen dere ut som har noen meninger? (Gjerne greit å få svar fra noen som faktisk bruker sosiale medier, som forkortes til SoMe for å få plass i tittelen) De fleste bruker jo dette, altså sosiale medier. Og jeg vil høre mer om hva folk tenker og gjør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå