Nianen Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Er på utkikk etter en uplight gulvlampe med E27 sokkel og GU10 leselys, da jeg har planer om å bruke philips hue pærer. Eneste jeg har funnet er denne fra IKEA men synes ikke den er noe fin å se på https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60324676/ Noen som vet om noen andre alternativ? Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Har sett på flere norske nettsider og hundrevis av gulvlamper nå uten å finne noe som passer, virker som om det kun er IKEA-lampa som er E27+GU10. Ser det finnes gulvlamper E27 m/leselys E14, så den enkleste løsninga da vil være å kjøpe ny HUE-pære i E14. En til utfordring er at HUE-pærer visstnok ikke er noe glade i dimmere, som mange av disse lampene gjerne har (for eksempel denne (obs, 2xE27+E14)). Pærer på dimmer kan slå seg selv av og på, blinke osv. selv om dimmeren er på maks. Ingen av mine HUE-pærer står på dimmer så har ikke testet selv. Kan det være en mulighet å gå for ei dobbel gulvlampe i f.eks. E27? Noen av disse lampene kan justeres ganske mye på, og med HUE-pærer så dimmer du jo som du selv vil uansett. Alternativt kan du jo også rett og slett gå for to ulike lamper. En siste mulighet er rett og slett å dra på IKEA og kjøpe den lampa, 159,- er veldig billig. Da har du ei lampe som funker til du eventuelt finner en penere løsning... Lenke til kommentar
Nianen Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 Takk for grundig research! Da var det like vanskelig å finne som jeg først trodde. Er i og for seg ikke noe must med E27 og GU10, da jeg uansett må kjøpe nye hue pærer. Men burde hvertfall være så det er å få tak i hue pærer som passer. Spørs om jeg får prøve IKEA lampa og se hvordan det blir siden den er så billig ja. Har du noen eksempler på dobbel gulvlampe med E27? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå