Maxopp Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Jeg var på Kiwi og kjøpte dagligvarer så jeg har teknisk sett handlet på black friday, men ellers ingen ting. 2 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 23. november 2018 Forfatter Del Skrevet 23. november 2018 Jeg tipper det er fordi kundene har spurt "Hvofor kan ikke vi også få Black Friday??" Tviler jeg på. Nordmenn flest er ikke SÅ oppdatert på alle mulige skikker i andre land. Det er handelstanden dette som vet at folk er lett påvirkelige sauer. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 23. november 2018 Forfatter Del Skrevet 23. november 2018 Jeg var på Kiwi og kjøpte dagligvarer så jeg har teknisk sett handlet på black friday, men ellers ingen ting. Såmm skal det låte Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Det er vel butikkene som kom på dette. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Det er i grunn et paradoks at BF engasjerer såpass mange, folk går mann av huse, overnatter i sovepose utenfor butikk, osv. mens tunge viktige issuses i vår tid ikke vekker samme glød. Men andre ord, penger har større makt enn etikk og moral. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Vi er nordmenn, ikke amerikanere!! Har ingenting imot USA, men i Norge skal vi på idiotisk vis kun kopiere det mest vulgære og søplete fra USA Norske Redneck et symptom og bevis på den enorme påvirkningen amerikansk livsstil har i Norge. All annen kulturell påvirkning blekner i forhold. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Det er slett ikke en fridag i USA; det er bare at noen velger å bruke en feriedag på å ta seg fri og shoppe, akkurat som mange i Norge velger å ta fri fredagen etter himmelspretten.Det er en fridag for 80% av oss amerikanere. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Det er en fridag for 80% av oss amerikanere. Nå har jeg ikke summert opp på antall personer, men kan bare konstatere at det er i de færreste stater der det overhodet er en fridag, og selv der det kaldes en fridag, er det ikke i praksis en fridag for de som jobber i butikk. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Nå har jeg ikke summert opp på antall personer, men kan bare konstatere at det er i de færreste stater der det overhodet er en fridag,Staten har ingenting å si om hva en fridag er unntatt de som jobber for staten. Det er arbeidsgiverne alene som bestemmer hvilke dager er «fridager» 80% av arbeidsgiverne her i usa gjør BF en fridag akkurat som jul og Lanor Day og selv der det kaldes en fridag, er det ikke i praksis en fridag for de som jobber i butikk.Slik kan man si om alle fridager, det finnes altid flere som jobber 2 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Hørte fra en butikk her forleden at alle varer som er på lager ved årsskifte, må betales moms (?) for. Derav varetelling. Derav black friday. Derav "blikvittmestmuligførnyttår-day." .. Endret 29. november 2018 av Caddy Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Det er i grunn et paradoks at BF engasjerer såpass mange, folk går mann av huse, overnatter i sovepose utenfor butikk, osv. mens tunge viktige issuses i vår tid ikke vekker samme glød. Men andre ord, penger har større makt enn etikk og moral. Ha ha folk overnatter i sovepose oxo for andre ting da exe billetter å andre ting. den ha ha er ikke til deg men de sauene som overnatter i sovepose Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Handelsstanden er i konkurranse med handelstanden i videre forstand. Å innynde seg nasjonalfølelse og mening er undernevnt profitt. For min del kan posten gjerne overta alt av varelager som idag befinner seg på norsk jord. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 I dag lærte jeg at det kalles fridag når hele handelsbestanden må får stå ekstravakter på jobb for å selge ting på tilbud. Igjen: hvorfor kopierer norsk handelstand BF direkte ved å legge det til noe som er en FRIDAG i USA. Det er derfor det er en slik dag i USA, men det er jo ikke slik i Norge. HVORFOR? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå