Gå til innhold

Ny 1440 skjerm til PC

probin

Anbefalte innlegg

Finnes nok flere av råd her på forumet, men finner ikke helt svaret mitt!

vurderer sterkt å kjøpe meg en ny skjerm! har sett på 

https://www.komplett.no/product/1090437/gaming/gamingskjermer/samsung-27-led-c27jg50#

men er veldig usikker på om den skjermen er noe tess. er så billig i forhold til resten, også er det jo TN-skjerm.

er det veldig verdt å sope inn litt mer penger til denne kanskje? er det "natt og dag-argument?"

https://www.komplett.no/product/858037/gaming/gamingskjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg279q#

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt både PG278Q og PG279Q'en som du har nevnt. Begge har vært supre skjermer. PG279Q'ene har hatt en del problemer med backlight bleed, men du kan være heldig og få en med lite av det. Begge skjermene fungerer like utmerket i dag som den dagen de ble kjøpt. Skal skjermen brukes mye til spilling, så er jeg ikke i tvil på hva jeg hadde valgt.

Er du villig til å bla opp det dobbelte og gå for ultrawide med G-sync, så får du Asus og Acer sine varianter "billig" denne uken. Gikk selv for en Predator X34P i dag til rundt 9500 Kroner fra CDON (med 400 Kr. rabattkupong), siden de nye 35" 200Hz HDR skjermene er forsinket igjen. X34P'en selges for Kr. 9.990,- for øyeblikket.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Nja, jeg har aldri hatt behov for å returnere en skjerm på grunn av akkurat det. Garantien vil selvfølgelig dekke feil på skjermen som skaper backlight bleed (som f.eks. skruer i panelet som er satt i feil/er for stramme, o.l.), men slike feil skjer sjeldent.

Måtte RMA en LG skjerm noen år siden der selveste backlight røk to måneder etter kjøp. Da fikk jeg den samme tilbake, reparert. Det samme skjedde igjen noen måneder etter det igjen. Da var det reklamasjon. Mener å ha lest her på forumet over de siste par årene at enkelte har brukt reklamasjonsretten p.g.a. BLB, men hver produsent og/eller butikk har sin policy angående hvor mye BLB kan aksepteres for at det skal regnes som en "defekt" skjerm. Det er nok noen andre her inne som kan svare bedre på akkurat det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...