NTB - digi Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Bergingen av Helge Ingstad vil koste minst 70 millioner kroner Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 23. november 2018 Populært innlegg Del Skrevet 23. november 2018 Jeg synes fortsatt ordet berging er misvisende. Hvor mye er skrapgodset verdt? Mer eller mindre enn 70 millioner? Kan vi ikke heller kalle det en kostbar opprydningsaksjon for å redusere miljøskaden? 11 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 De burde ha fått med ubåten ,som ligger rett utenfor, i anbudet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Med tanke på at ting har en lei tendens til å bli dobbelt så dyrt og ta dobbel så lang tid som man trodde, vil jeg ikke bli overrasket om sluttregninga havner på 150 mill. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Var det ikke 300 000,- som ble avslått som for dyrt, den opprinnelige bergingen, før den sank? Så får vi nok aldri vite hele historien, og hvorfor den måtte senkes. 1 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Var det ikke 300 000,- som ble avslått som for dyrt, den opprinnelige bergingen, før den sank? Så får vi nok aldri vite hele historien, og hvorfor den måtte senkes. men da ble tauebåtene dritfotbanna og dytta fregatten med full maskin mot land og pressa frere hull i skroget.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 forlanger vel brått 300K bare for å komme på befaring og utregne et tilbud tenker jeg Lenke til kommentar
toreae Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Jeg synes fortsatt ordet berging er misvisende. Hvor mye er skrapgodset verdt? Mer eller mindre enn 70 millioner? Kan vi ikke heller kalle det en kostbar opprydningsaksjon for å redusere miljøskaden? Det er alt våpengreier og hemmelig hemmelig som skal berges fra fienden. Og å oppbevare sprengstoff rett ved en oljeterminal er vel litt problematisk? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 (endret) Var det ikke 300 000,- som ble avslått som for dyrt, den opprinnelige bergingen, før den sank? Så får vi nok aldri vite hele historien, og hvorfor den måtte senkes. Du har nok glemt noen nuller, kan tenke meg at en kranlekter i medium størrelse koster 300.000.- i døgnet. For endel år siden leide en jeg kjenner en 200tonn kranlekter i noen dager, det kostet 170.000.- i døgnet med mannskap, support båter, slepebåter, etc. Endret 23. november 2018 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Med tanke på at ting har en lei tendens til å bli dobbelt så dyrt og ta dobbel så lang tid som man trodde, vil jeg ikke bli overrasket om sluttregninga havner på 150 mill. Det har vel allerede skjedd. Selskapet som skal plukke opp fregatten var jo for dyre i utgangspunktet, og i stedet ble det noen amatørmessige forsøk med wire osv. som skulle holde fregatten på plass. Så røk wirene og gjorde sakene verre. Nå får jo selskapet allikevel jobben med å plukke opp fregatten. Merkelig det der hvordan ekspertkompetanse koster litt ekstra... Mest sannsynligvis har amatørskapet medført ekstra med saltvannskader innvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå