Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg redde meg inn igjen med jente jeg holder på med?

Anbefalte innlegg

Da jeg leste den samtalen, fikk jeg det samme inntrykket som BuffyAnneSummers. Hun er umoden, som kanskje ikke er så ulikt hva man kan forvente av en 21-åring.

Men du trenger ikke være det. Du kunne nok med fordel vært litt mer voksen i kommunikasjonen din, mer selvsikker og mindre vinglete, som det sies over. For eksempel takker du nei til å studere sammen. Å lese er eller skal være ganske kjedelig og er i hvert fall ikke sosialt. Så det er ingen vits i å gjøre med henne. Så trenger dere ikke å sende 10+ meldinger hver om at dere ikke skal møtes i dag eller denne uka og dine følelser (med vekt på ordene dine følelser både sammen og hver for seg) rundt det. Når det er etablert, er det greit å runde av og heller plukke opp tråden senere. Og "xD", "HMU" og "careface"? Hva faen? Jeg måtte google hva det siste er. Og jeg er like gammel som deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange gode svar her nå. Takk, folkens!

Jeg ser hva du mener, Europa. Jeg har tilpasset meg mye til henne de siste månedene, mens jeg burde holdt mer fast ved mitt opprinnelige. Usikkerheten min er nok ganske sentral her også.

Jeg får prøve å være litt mer knapp og direkte som DukeRichelieu sier. Han har gitt gode råd tidligere, men det sitter langt inne å være tøffere - jeg har vært så redd for å glippe henne. Jeg synes det er vanskelig å la være å svare på de personlige Snapene hun sender meg. I mine øyne uttrykker jeg da at jeg ikke er interessert. Samtidig burde det at jeg spør om å treffes egentlig være nok bekreftelse for henne. Men det virker som at hun trenger jevnlige påminnelser.

Apropos å stikke innom henne en liten tur; vi bor fortsatt noen timer unna hverandre. Det er nok en vesentlig faktor i utfordringen min.

Endret av FloydWarshall
Lenke til kommentar

Henne, 14:27: Du vil ikke bli med da?

Meg, 14:30: Når?

Henne, 14:32: Når??

Meg, 14:33: Du spurte om jeg ville være med

Henne, 14:35: Idag tenkte jeg

Meg, 14:37: Klart :) Skal bare hive meg igjennom dusjen så møter jeg deg.

Hun hinter litt til egne meninger, og da hører det ofte med litt mer. 

Her hadde du fått deg et klart svar. Enten hadde hun blitt glad og dere hadde møttes, eller så hadde hun funnet på en dårlig unskyldning, og du hadde visst at det var på tide å gå videre. 

Du viser vilje til å orke å reise så langt, også på kort varsel. Du viser insiativ <-- husker aldri hvordan det ordet skrives - selv om det var hun som spurte først, Du er litt spontan, og du viser at hun betyr noe for deg. Da er det plutselig opp til henne å "svare" deg og du vet hvor du har henne. 

Hadde vært verd det denne gangen, selv om du er et par timer unna. 

Prøv å ikke gjør det så komplisert, og ikke overtenk etter løsninger og vinkling. Teit å sitere Rema 1000 men det enkle er ofte det beste. 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

Jeg får prøve å være litt mer knapp og direkte som DukeRichelieu sier. Han har gitt gode råd tidligere, men det sitter langt inne å være tøffere - jeg har vært så redd for å glippe henne. Jeg synes det er vanskelig å la være å svare på de personlige Snapene hun sender meg. I mine øyne uttrykker jeg da at jeg ikke er interessert. Samtidig burde det at jeg spør om å treffes egentlig være nok bekreftelse for henne. Men det virker som at hun trenger jevnlige påminnelser.

Apropos å stikke innom henne en liten tur; vi bor fortsatt noen timer unna hverandre. Det er nok en vesentlig faktor i utfordringen min.

Ingen har sagt at du ikke skal svare eller at du skal ignorere meldingene hun sender deg. Med det sagt er det faktisk langt bedre å ignorere noe av det hun skriver i stedet for å alltid svare på alt hun skriver og svare på sekundet. Og dessverre er det også slik at om man er livredd for å miste noen, så oppfører man seg gjerne på en måte som gjør at sjansen faktisk er større for å miste vedkommende.

En mann som er villig til å ta litt risiko OG som er villig til å gå er langt mer attraktivt enn en mann som er der uansett. Som er interessert uansett. Tro meg. Jenter merker forskjellen. De vil faktisk jakte litt de også. Ha noen som i det minste er LITT uoppnåelig. LITT utilgjengelig. Den høflige gutten som alltid er der og alltid er snill og god er ikke typisk han som gjør at det dunker der nede.

Du har mange unnskyldninger. Hvis hun bor så mange timer unna - hvordan kan dere i det hele tatt møtes noensinne?

Rådene mine er de samme som de alltid har vært og de er ikke engang spesielt kontroversielle. Slutt å nøle og vær litt direkte. Drit i om det er skummelt. Forfedrene dine gikk til krig og her er du redd for å treffe en jente som åpenbart liker deg. Ta deg litt sammen og mann deg opp. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis en jente skriver meg en lang rekke meldinger eller spørsmål, så kan jeg fint velge å svare kun på noe eller ingenting. Jeg kan også svare med et spørsmål uten å svare på noe av det. Dette er ikke 'asshole' oppførsel, men morsomt og det er jeg som gjør hva som behager meg. Skulle hun bli frustrert, så er det bare en fordel. Man unngår også en intervjusituasjon.

Lenke til kommentar

Lyttet litt til coffeee, og har forsøkt å ikke virke så tilgjengelig de siste dagene. Jeg har derimot endt opp med å ikke svare på Snapene hennes, med mindre de er henvender seg til meg - da er jeg knapp. Snapingen hennes har tatt seg opp til nesten litt panisk, og hun har tilpasset seg endringen i kommunikasjonsmønsteret mitt. Hun var på en fest igår, og jeg mottok bare flere og flere Snaper utover kvelden, hvor hun til slutt endte opp med å spørre hva greia er. Jeg svarte at jeg har hektiske dager, og har inntrykk av at hun også har det. Og vi Snapet litt videre utover natten.

Idag har hun også sendt meg en del Snaps, men jeg har ikke sendt henne noen. Jeg har ikke tatt initiativ til Snaping den siste uken - hun starter alltid. Jeg tenker på å begynne å trappe smått opp igjen, men ikke dit at jeg foreslår et møte hver gang hun hinter til det.

Jeg har gjort dette her for å prøve å verne meg selv litt, og ikke la det vare for lenge. Hun må også vise litt initiativ. Det har hun delvis gjort ved å overøse meg med Snaps, men jeg savner fortsatt at hun er litt mer konkret. Jeg føler at jeg har vært direkte. Jeg liker henne. Jeg vil møte henne. Punktum.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har hun delvis gjort ved å overøse meg med Snaps, men jeg savner fortsatt at hun er litt mer konkret. 

Ja, alle ønsker jo at den andre skal ta initiativ.

Jeg føler at jeg har vært direkte. Jeg liker henne. Jeg vil møte henne. Punktum.

Da må du kommunisere det uten å tone det ned. En ting er hva du sier til oss eller inne i det. En ting er hva du sier og gjør ovenfor henne. Samtalen du viste tidligere var nølende og rundt grøten. Gi en direkte invitasjon hun ikke kan snakke seg ut av:

a. Jeg har lyst å treffe deg i løpet av uken. Når er du ledig?

b. Vi burde treffes snart. Hvilken dag er du ledig? 

Hvis hun nøler eller vigler, så må du stå løpet ut og være selvsikker. Det er dette som kalles å lede. Hvis hun kommer med noe tull, så kan du si at du synes det har vært mye snapping frem og tilbake, men at det er nå er på tide å faktisk treffes å bli bedre kjent. Sagt på en hyggelig måte selvsagt, men det er lov å være litt konfronterende.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svarene. Dette er muligens enden for min del. Jeg er ikke sikker på veien videre, men jeg føler at jeg ikke har mer å tyne ut av denne tråden. Jeg har en lang vei å gå, men nå trenger jeg tid til å jobbe med meg selv og reflektere over det som er skrevet her.

Advarsel! Det som kommer nå vil sannsynligvis gjøre dere ubekvem.

Igår møtte jeg henne igjen. Jeg hadde allerede begynt å tenke på "veien videre", så jeg hadde ikke store forventninger til møtet. Vi tok en kaffe og handlet julegaver sammen. God stemning. Idet hun skulle dra, drøyde ting litt og jeg gikk rundt grøten. Til slutt spurte jeg henne om et lite kyss. Jeg vet at det er no-go, men jeg tenkte at jeg ikke har så mye å tape.

Senere på kvelden tok hun kontakt.

Hun: Du?

Jeg: Ja 

Hun: Håper at du ikke tar dette ille opp.

Hun: Hvor mye erfaring har du med jenter?

Jeg: Når slo det deg?  :lol:

... chatten ble ganske lang, og jeg var dønn ærlig.

Hun: Du vet at du må si ifra om at du er jomfru

Hun: Det forklarer så mye

... og hun spurte videre om livet som urørt, og hvorfor jeg har valgt det.

Jeg hadde jo en hvit løgn om at jeg hadde ligget med flere, men den kom ikke før vi hadde ligget sammen. Da spurte hun ikke, men jeg dro den litt på eget initiativ - for å vinkle det til at det bare var lenge siden sist. Om jeg blir spurt direkte om jomfrudom, har jeg ingenting imot å være ærlig - men jeg lar den helst ligge. For meg er det et veldig personlig valg, og jeg mener at det ikke angår noen andre. Det burde heller ikke være så interessant for andre.

Jeg er usikker på hva hun tenker videre, men nå er jeg litt mer tilfreds med avslutningen. 

Lenke til kommentar

Hun har ikke slått meg som så umoden ved møtene våre, men den skriftlige kommunikasjonen vår lyser virkelig av noe annet. Om det faktisk er spill hun bedriver, har det gått meg hus forbi - spill er så teit at jeg ikke har ansett det som en mulighet. Jeg er veldig åpen og direkte, og har håpet at det var gjensidig.

Spørs om det var så heldig å insinuere at jeg har ligget med en del jenter (som jo var en hvit løgn), på fjerde møte. Hun tror kanskje at jeg er mer vant til spill enn hva jeg faktisk er.

Har tenkt til å snakke ut ved neste møte. Om det blir. Men står du fortsatt ved at hun liker meg, BuffyAnneSummers? Hun tenker jo tydeligvis en del på meg.

Takk, kla3torsk1! Hun fikk meg til å føle mye i starten, men nå er hun ganske krevende. Hun er et flott vesen, men jeg kjenner at oppførselen hennes begynner å tære på følelsene mine.

Jeg tør ikke påstå noe for bastant. Det virker som om hun liker deg men er umoden og barnslig, ved ett punkt så kan denne oppførselen bli for mye og da hadde jeg kuttet henne ut.

Lenke til kommentar

eg har gjort dette her for å prøve å verne meg selv litt, og ikke la det vare for lenge. Hun må også vise litt initiativ. Det har hun delvis gjort ved å overøse meg med Snaps, men jeg savner fortsatt at hun er litt mer konkret. Jeg føler at jeg har vært direkte. Jeg liker henne. Jeg vil møte henne. Punktum.

Da er det på tide å være så konkret at hun ikke kommer unna, avtal når og hvor dere møtes, du foreslår det samtidig som du setter opp en ny date, prøv å bestemme uten å virke så sjefete over situasjonen. (F. eks: Hey xxx har så god mat og har ikke vært der på lenge, stikker dit xx. Bli med.)

Lenke til kommentar

Det ble ikke noe kyss eller?

Alt i alt synes jeg ikke det høres helt ille ut. Dere fikk i hvert fall ut fingeren og fikk møtt hverandre. :)

Til slutt spurte jeg henne om et lite kyss. Jeg vet at det er no-go, men jeg tenkte at jeg ikke har så mye å tape.

Det er tross alt bedre enn ingenting. Generelt, skal du verbalisere et kyss eller en annen fysisk handling, så er det langt bedre å spørre om hun har lyst. Da spør du ikke om tillatelse, men du gir henne tillatelse til å kysse deg OG antyder at hun kanskje har lyst:

"Har du lyst å kysse meg?"

Brukte den mye før med hell. De få gangene den ikke virket svarte jeg bare at det så ut som hun hadde noe i tankene.

Lenke til kommentar

Fyi; hvorvidt du er jomfru eller ikke er absolutt relevant for andre.

Hadde jeg møtt noen som var jomfru haddee jeg antagelig snudd i døra med mindre andre faktorer hadde veiet opp. For noen er det ønskelig med en uerfaren partner som ikke har noe grunnlag å sammenligne en mot og som derfor feilaktig føles tryggere mhht potensiell trussel fra andre. For andre er det ønskelig med en erfaren partner som vet hva en vil og er mindre vinglete mtp fremtidige behov og ønsker.

Spesielt som mann er det nok viktig å ha noen hakk i beltet siden svært mange unge kvinner mener deres eget ansvar ligger hos mannen og ikke seg selv.

Hver får mene sitt og ha sine preferanser, men løgn og renkespill er et elendig utgangspunkt som innledning til et romantisk forhold. En fin måte å garantere at forholdet ikke holder fordi det kommer fram før eller senere at den manipulerende part har bygget opp falske forhåpninger som ikke følges opp.

Lenke til kommentar

Det ble ikke noe kyss eller?

Det ble et lite kyss. 

Fyi; hvorvidt du er jomfru eller ikke er absolutt relevant for andre.

Hadde jeg møtt noen som var jomfru haddee jeg antagelig snudd i døra med mindre andre faktorer hadde veiet opp. For noen er det ønskelig med en uerfaren partner som ikke har noe grunnlag å sammenligne en mot og som derfor feilaktig føles tryggere mhht potensiell trussel fra andre. For andre er det ønskelig med en erfaren partner som vet hva en vil og er mindre vinglete mtp fremtidige behov og ønsker.

Spesielt som mann er det nok viktig å ha noen hakk i beltet siden svært mange unge kvinner mener deres eget ansvar ligger hos mannen og ikke seg selv.

Hver får mene sitt og ha sine preferanser, men løgn og renkespill er et elendig utgangspunkt som innledning til et romantisk forhold. En fin måte å garantere at forholdet ikke holder fordi det kommer fram før eller senere at den manipulerende part har bygget opp falske forhåpninger som ikke følges opp.

Må bare understreke at jeg ser etter et langsiktig forhold. Hvorfor ville du snudd i døren hos en jomfru?

Enig i ditt siste avsnitt. Dumt gjort. Jeg tror dog. at det ikke bygde opp så mange forhåpninger, men heller trakk i negativ retning. Jeg prøvde bare å late som om det var lenge siden sist, heller enn at jeg aldri hadde gjort det før. Hun spurte på ingen måte, så det kan ikke ha vært så viktig for henne.

Lenke til kommentar

Det ble et lite kyss. 

Men da gikk det vel ikke så aller verst da? Dere møttes og kysset? :) 

Fortsett med det og skru opp volumet etter hvert.

Vedr. å være jomfru, så er det vel noe du var og noe du ikke lenger er? Dessuten er det aller viktigste at du ikke skammer deg over det eller er flau over det. Du trenger ikke komme med alle mulige forklaringer eller unnskyldninger. Noen av oss var relativt sent ute (jeg var en av de).

Vær stolt av den du er og gå med rak rygg. Ikke la andre definere deg eller din virkelighet.

Lenke til kommentar

Lyttet litt til coffeee, og har forsøkt å ikke virke så tilgjengelig de siste dagene. Jeg har derimot endt opp med å ikke svare på Snapene hennes, med mindre de er henvender seg til meg - da er jeg knapp. Snapingen hennes har tatt seg opp til nesten litt panisk, og hun har tilpasset seg endringen i kommunikasjonsmønsteret mitt. Hun var på en fest igår, og jeg mottok bare flere og flere Snaper utover kvelden, hvor hun til slutt endte opp med å spørre hva greia er. Jeg svarte at jeg har hektiske dager, og har inntrykk av at hun også har det. Og vi Snapet litt videre utover natten.

Idag har hun også sendt meg en del Snaps, men jeg har ikke sendt henne noen. Jeg har ikke tatt initiativ til Snaping den siste uken - hun starter alltid. Jeg tenker på å begynne å trappe smått opp igjen, men ikke dit at jeg foreslår et møte hver gang hun hinter til det.

Jeg har gjort dette her for å prøve å verne meg selv litt, og ikke la det vare for lenge. Hun må også vise litt initiativ. Det har hun delvis gjort ved å overøse meg med Snaps, men jeg savner fortsatt at hun er litt mer konkret. Jeg føler at jeg har vært direkte. Jeg liker henne. Jeg vil møte henne. Punktum.

Hun intensiverer oppmerksomheten sin når du reduserer din, det er kvinnelig psykologi 101. Forsåvidt bra tegn, hun har sannsynligvis ikke BPD. Hun «virker som hun skal». Når enkelte her snakker om at hun virker umoden må jeg skyte inn at hun kommer til å være akkurat slik hele livet.

Kvinner blir ikke særlig mer modne emosjonelt med åra slik vi menn gjør. De trenger det ikke, og de slipper derfor unna med det. Derimot når du spør henne om et kyss så slipper du ikke unna med det, og du vet at du må forbedre og utvikle deg til noe annet enn det du er i dag om du ønsker å oppnå det du vil i livet. Noe du for øvrig virker å være på vei til å gjøre. Hun derimot trenger ikke å gjøre annet enn å sminke seg, fortsette å være søt og helst ikke bli feit.

Det er nok på tide at du treffer andre jenter, og glemmer denne ene litt. Det går sjeldent bra å henge seg opp i én enkelt jente. Lær heller av feilene og ikke gjør de samme neste gang.

Lenke til kommentar

Tull igjen fra coffee, kvinner fortsetter sin utvikling på samme måte som menn , de kan også på samme måte som menn "låse" seg til holdninger, kunnskap, væremåte og til konkrete ting.

Når det gjelder "erfaring" innenfor sjekking er det på ingen måte et enkelt svar, supersjekkerne kan ofte ha flere titalls ligg men kan slite med å finne den utvalgte, standard sjekkene finner plutselig den personen de faller for og ønsker å være sammen med.

Mitt råd i denne saken er å ta en vurdering og finne ut om man skal gå videre eller ikke.

Sex er også noe som er lurt å komme igang med, kult å være jomfru, men erfaring og et godt sexliv er viktig i et bra parforhold.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble et lite kyss.

Må bare understreke at jeg ser etter et langsiktig forhold. Hvorfor ville du snudd i døren hos en jomfru?

Enig i ditt siste avsnitt. Dumt gjort. Jeg tror dog. at det ikke bygde opp så mange forhåpninger, men heller trakk i negativ retning. Jeg prøvde bare å late som om det var lenge siden sist, heller enn at jeg aldri hadde gjort det før. Hun spurte på ingen måte, så det kan ikke ha vært så viktig for henne.

Hvorfor jeg ville snudd i døren hos en jomfru er litt komplisert;

For det forste - en person som holder seg jomfru over "naturlig" alder har i utgangspunktet en personlighet som kræsjer med min egen. Det handler da om hvor kompatible man er og som en erfaren mann som har vært i forskjellige forhold med forskjellige mennesker så har jeg lært å fort skue på hårene hvem som er vært å bruke tid på og hvem som ikke er det.

(Fra mitt ståsted).

De fleste starter sin romantiske "karriere" med forventninger av forskjellige slag og ofte er disse særdeles urealistiske. Man blir påvirket av miljøer og media og før man får utviklet sin egen personlighet så er det disse man definerer sin egen seksualitet ut ifra.

Ergo kan man basicly legge "alle" 16 åringer under en kam - jentet og gutter.

Man kan, som en erfaren voksen mann enkelt manipulere enhver ung jente ettersom man svært enkelt kan dedusere hvordan hver enkelt fungerer og deres holdninger.

Man har da også et visst antall personlighets typer som responderer på forskjellige måter. Man har mennesker som uttrykker kjærlighet og bekreftelse via varme ord, kjærlige fysiske gester, materialistiske goder eller seksuelle tilnærmelser for å nevne noen.

Dette er "frekvenser" om du vil og vi kommuniserer alle på vår egen naturlige frekvens. Erfaring tillater oss å innse at ikke alle kommuniserer på samme frekvens og noen av oss lærer å kommunisere sammen på tvers av frekvenser og leve sammen ved å bytte på å lytte og gi på den frekvensen partneren best responderer til.

"Folk flest" innser ikke dette, og fortsetter å dure på med manowar på sin frekvens mens partneren lytter til Justin bieber. Samtidig føler hver av disse at det er partneren som er dårlig og ingen innser at om man bare bytter kanal i ny og ne så opplever man at begge to prøver å fi de samme signaler på hver sin måte.

Her kommer da seksualitet inn som en svært vanlig og viktig del av denne feilkomunikasjonen; seksualitet blir ofte bagatellisert og ugyldiggjort av selv de som har dette som sin frekvens. Man bøir opplært til å tro at seksualitet er noe stygt og noe skittent.

Ikke før man får erfaring selv lærer man at sex er bare sex. Det er deilig og det trenger ikke å bety verdens undergang om man ikke hadde seksuell kjemi med en partner. En person som undertrykker sin egen seksualitet og benekter seg selv erfaring ødelegger bare for seg selv, sin egen evne til å kommunisere på denne frekvensen og risikerer i verste fall å utvikle en pervers holding til seksualitet hvor an tror at det er ens eget ansvar å bringe andre til orgasme eller hvor ens evne til seksuell prestasjon er en slags målestokk for egen verdi.

På damme måte hindrer man da sin egen utvikling ettersom man da aldri utforsker sin egen seksualitet og for oss som er litt mer erfarne vet vi da altså at en seksuelt umoden person er en person som med stor sannsynlighet vil bli en vinglete partner som gjerne senere ønsker å utforske der de tidligere begrenset seg selv.

Tenk deg å leve i et monogamt forhold i tjue år og du har aldri opplevd et annet menneske. Hvordan vil man være i stand til å vite om det er livet man ønsker og hvor sannsynlig er det at man blir ibdet forholdet når romantikken og forhelligelsen forlater forholdet?

Det er gjerne en grunn til at de fleste forhold uten trussel om represalier ryker.

En person som meg, som uttrykker meg seksuelt og er erfaren med flere partnere og fetisher vil anse en uerfaren elsker som i beste fall et emne som krever svært mye arbeid og tålmodighet og i verste fall et dødfødt forhold hvor partneren før eller senere vil havne i en krise hvor mangelen på eksperimentering og erfaring vil drepe forholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...