Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg redde meg inn igjen med jente jeg holder på med?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fortsatt ikke møtt henne igjen. Den siste uken har hun snappet mer og mer, og hun henvender seg til meg veldig personlig. Jeg har vært ganske direkte med henne de siste dagene, og det har bare ført til at hun tar mer kontakt. Det er jo positivt.

Jeg er dessverre veldig dårlig på Snapchat - og kanskje ikke bare der. Jeg tar lite/aldri initiativ, og svarer sjelden, med mindre hun er direkte. Jeg er et kjedelig menneske, og anser ikke mange ting i livet mitt som verdige til å dele med henne over Snapchat. Hun kan også finne på å kontakte meg når hun gjør ting eller er med andre, og da er jeg som regel knapp for å ikke være til stort bry. Personlig liker jeg å fokusere på menneskene jeg er sammen med. Men om jeg skulle lire av meg et lite svar til henne, er det ofte et forsøk på å være litt vittig og "please".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snap henne deler av hverdagen din, kaffekoppen din, dyrene dine, den middagen du brukte ekstra tid på og er sååå stolt over, screenshots av filmer du vil se med henne, morsomheter på jobb, osv, alle disse tingene betyr basically "hey, jeg tenkte på deg i løpet av dagen og bryr meg om deg". Det er helt OK å ha forskjellige kjærlighetsspråk (måter man viser at man bryr seg om den andre), det hele spørs på hvordan begge parter velger å forholde seg til det. Er vanskelig å se en god slutt for det eventuelle forholdet hvis dere begge er sta og ikke er villige til å møte hverandre på midten noe sted. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg er et kjedelig menneske, og anser ikke mange ting i livet mitt som verdige til å dele med henne over Snapchat. 

Dude. Dette er bare dårlig selvtillit som igjen er kjernen i dine problemer. Akkurat det samme ligger bak hvorfor enkelte er redde for å ta ordet i offentlige situasjoner eller gruppesamtaler, i.e., "Jeg har ikke noe interessant å si."

95 % av det som sendes på Snapchat er totalt uinteressant og kjedelig i utgangspunktet. Det fleste folk har å fortelle eller meddele er heller ikke ekstremt spennende eller interessant. Men folk babler i vei og deler i hytt og pine uansett.

Livet er stort sett ganske ordinært for de fleste av oss, så slutt å tenke at det du deler eller forteller skal være så interessant at det slår gnister. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar

En gammel klisje, men "absence makes the heart grow fonder".

Det er ikke at dere er sammen eller kommuniserer som gjør at hennes tiltrekking av deg bygger seg opp, det er de gangene du ikke er der og hun savner deg. Hvis hun hele tiden vet hva du gjør og tenker, så tenker hun ikke på deg. Og det du vil er at hun skal tenke på deg, for da investerer hun i deg emosjonelt. At hun investerer i deg emosjonelt innebærer at din verdi øker.

Noe av det siste jeg ville gjort i den fasen dere er nå er vel å "snappe" henne at jeg drikker kaffe. Jeg ville ikke snappet noen ting. Inviter henne ut, ha det gøy, ha sex, forsvinn. Så gjentar du dette igjen etter en uke, helt til hun sier nei til å møte deg igjen, eller spør om du vil bli typen hennes. Enkelt.

Lenke til kommentar

Noe av det siste jeg ville gjort i den fasen dere er nå er vel å "snappe" henne at jeg drikker kaffe. Jeg ville ikke snappet noen ting. Inviter henne ut, ha det gøy, ha sex, forsvinn. Så gjentar du dette igjen etter en uke, helt til hun sier nei til å møte deg igjen, eller spør om du vil bli typen hennes. Enkelt.

Dette er hvordan du mister interessen til en jente TS. En god, sterk jente som kjenner seg selv og sine grenser ville aldri latt seg bruke som en puledukke. 

Du kan svare Coffee men jeg kommer ikke til å svare på svadaen din du kommer med, as usual. Har viktigere ting å gjøre.. som å se på at maling tørker. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi pratet igår om å treffes iløpet av uken. Hun sa at hun muligens vil være opptatt hele uken, men jeg sa at hun gjerne kunne la meg vite.

Idag har vi hatt en lang samtale til å være så tidlig på dagen. Hun tok kontakt i 14-tiden.

Henne, 14:10: Tror dessverre at jeg ikke har anledning til å møte deg denne uken allikevel. Jeg må studere.

Meg, 14:15: Den er grei.. *pluss et lite sidespørsmål*

Henne, 14:17: *Svarer på sidespørsmålet*

Henne, 14:27: Du vil ikke bli med da?

Meg, 14:30: Når?

Henne, 14:32: Når??

Meg, 14:33: Du spurte om jeg ville være med

Henne, 14:35: Idag tenkte jeg

Meg, 14:37: Kommer du til å holde på så lenge? Jeg har ikke anledning til å dra hjemmefra med det første.

Henne, 14:39: Det blir kanskje litt vanskelig å studere sammen. Skal vi ta det igjen en annen dag?

Meg, 14:40: Tok den litt langt kanskje xD Sure!

Henne, 14:45: Du så litt oppgitt ut

Meg, 14:47: *Sender bilde av mitt careface*

Meg, 14:47: Jeg ser ikke slik ut når jeg er oppgitt xD *Bakgrunnen er en smilende selfie*

Henne, 14:47: *sender også et careface*

Henne, 14:48: Så bra :)

Meg, 14:49: Jeg kan være oppgitt, hvis du vil at jeg skal være oppgitt ;) *Sender et bilde av Kjell Simen fra Parterapi*

Henne, 14:55: Jeg går ikke ut med gutter uten egne meninger

Henne, 15:30: Det hadde vært moro å lese sammen med deg :)

Meg, 15:45: HMU!

Henne, 16:00: HMU?

Meg, 16:02: Hit me up ::emoji som sender slengkyss::

Henne, 16:07: ::emoji som sender slengkyss::

Jeg føler at hun stadig kjører pull-push. Hun inviterer til noe, for så å skyve meg vekk. Meldingen hun sendte 14:27 tror jeg var av denne sorten. Hun har gjort dette noen ganger.

Endret av FloydWarshall
Lenke til kommentar

Hun er ekstremt umoden dude. Hun er jo ganske ung også i forhold til deg, du må nesten finne ut om dette er noe du orker å håndtere videre. 

Hva jeg hadde gjort er å prøve å møte henne (ikke press, vil hun ikke så vil hun ikke, ikke mas) og prøve å snakke med henne fysisk, mye av vår kommunikasjon blir borte når man tekster. Hvis hun fortsetter å oppføre seg sånn når dere eventuelt har fått snakket ut så hadde jeg bare kuttet henne ut for å være ærlig. Life is too short. 

Lenke til kommentar

Det første jeg tenker:

Hvor godt liker du denne Jenta?  etter det jeg har lest, så kan det virke litt mye som at ting skal gå på hennes premisser litt for ofte?

Ser du har betegnet deg selv "ett kjedelig menneske", ikke tenk sånn! Vi har alle forskjellige ting vi syntes er morsomme å liker å drive med, tenk hvor "kjedelig" alt hadde vært hvis vi alle var like? 

Ikke gjør deg til en person du ikke er, bare for å være med henne! Da er det mye bedre å vente, til du møter noen som mere som deg selv!  Jeg har gjort den blemma alt for mange ganger!

Jeg er ingen "pikenes-Jens" selv, men jeg har vært borti min del med mislykkede forhold av teite grunner, så det beste tipset jeg kan gi deg er egentlig: Vær deg selv, ikke gjør deg selv til den hun vil at du skal være! Vent til du finner den personen som får deg til å føle spesiell, som setter pris på DITT selskap!

Beklager for eventuelle skrivefeil, Dysleksi is a bitch

Lenke til kommentar

Hun har ikke slått meg som så umoden ved møtene våre, men den skriftlige kommunikasjonen vår lyser virkelig av noe annet. Om det faktisk er spill hun bedriver, har det gått meg hus forbi - spill er så teit at jeg ikke har ansett det som en mulighet. Jeg er veldig åpen og direkte, og har håpet at det var gjensidig.

Spørs om det var så heldig å insinuere at jeg har ligget med en del jenter (som jo var en hvit løgn), på fjerde møte. Hun tror kanskje at jeg er mer vant til spill enn hva jeg faktisk er.

Har tenkt til å snakke ut ved neste møte. Om det blir. Men står du fortsatt ved at hun liker meg, BuffyAnneSummers? Hun tenker jo tydeligvis en del på meg.

Takk, kla3torsk1! Hun fikk meg til å føle mye i starten, men nå er hun ganske krevende. Hun er et flott vesen, men jeg kjenner at oppførselen hennes begynner å tære på følelsene mine.

Endret av FloydWarshall
Lenke til kommentar

Hun har ikke slått meg som så umoden ved møtene våre, men den skriftlige kommunikasjonen vår lyser virkelig av noe annet. Om det faktisk er spill hun bedriver, har det gått meg hus forbi - spill er så teit at jeg ikke har ansett det som en mulighet. Jeg er veldig åpen og direkte, og har håpet at det var gjensidig.

Spørs om det var så heldig å insinuere at jeg har ligget med en del jenter (som jo var en hvit løgn), på fjerde møte. Hun tror kanskje at jeg er mer vant til spill enn hva jeg faktisk er.

Har tenkt til å snakke ut ved neste møte. Om det blir. Men står du fortsatt ved at hun liker meg, BuffyAnneSummers? Hun tenker jo tydeligvis en del på meg.

Takk, kla3torsk1! Hun fikk meg til å føle mye i starten, men nå er hun ganske krevende. Hun er et flott vesen, men jeg kjenner at oppførselen hennes begynner å tære på følelsene mine.

Ja, det er alltid dumt å lyve om slike ting, eller lyve generelt ikke veldig bra, en dag så kan det bite deg i rævva, hvertfall hvis det utvikler seg til å bli ett seriøst forhold!

Gå videre, la hun "leke" med noen andres følelser, vær ærlig med neste jente du treffer, det kommer hun til å sette stor pris på!

hun blir garantert bare mere "glad i deg" av at du er ærlig mot henne, hvor mange, eller om du har ligget med noen, har absolutt ingen betydning når det kommer til å finne "den rette"!

Om hun liker deg eller ikke burde ikke ha noen betydning, når du føler at hun tapper deg for energi, da er det dømt til å ende hardt og brutalt!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hun er kanskje moden, men det unnskylder ikke mangel på lederskap og initiativ fra din side. Hvis hun skyver deg vekk, så er det i så fall fordi du lar henne gjøre det. 

Hun er vinglete. Det virker det som du også er. Når begge to vingler, så blir det ingenting av noe. 

Hvordan vingler hun? Jeg vingler litt, men jeg vil si at jeg tar initiativ. 

Hvis hun skyver meg vekk, er det fordi hun ikke er interessert nok.

Lenke til kommentar

Hvordan vingler hun? Jeg vingler litt, men jeg vil si at jeg tar initiativ. 

Hvis hun skyver meg vekk, er det fordi hun ikke er interessert nok.

Hvis du ikke greier å lese den samtalen og se at hun vingler, så vet jeg ikke hvordan jeg eller skal forklare det...

Hun sier på alle mulige måter at hun er interessert i deg:

Henne, 15:30: Det hadde vært moro å lese sammen med deg  :)

Hun hadde aldri hatt en så lang samtale med deg eller spurt om du vil lese sammen med henne om hun ikke er interessert. 

Avslutningen din er helt elendig. Hit me up?

Hun har allerede "Hit you up" og prøver å treffe deg. Du sender bilder og trutmunner. Jeez...

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du ikke greier å lese den samtalen og se at hun vingler, så vet jeg ikke hvordan jeg eller skal forklare det...

Men når jeg faktisk foreslår noe, ror hun det langt ut på fjorden. Og når hun foreslår noe, vender hun ofte etterhvert - som du ser av denne samtalen.

Jeg er syk og ødelagt idag, så jeg ble litt irritert på henne. Derav "Hit me up", når hun faktisk er klar for å møtes.

Lenke til kommentar

Når hun sier hun ikke har tid til å møte deg denne uken allikevel, så burde du latt det bli med det, og kuttet henne ut.

Det er helt åpenbart fra denne kommunikasjonen at du er et midlertidig tidsfordriv og bare en kilde til validering. Uansett er du alt for tilgjengelig og det er jo hun som styrer hele greia. Dette går ikke. Hadde du hatt erfaring fra jenter som _virkelig_ liker deg og respekterer deg, hadde det vært mye lettere å forstå, så hadde du også sluppet å kaste bort tida på tull som dette.

Hun fremstår push/pull fordi hun er en ung jente - hun er en røre av emosjoner og følelser, og trenger en stabil og upåvirkelig leder hun kan holde tak i hånda på og følge.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Men når jeg faktisk foreslår noe, ror hun det langt ut på fjorden. Og når hun foreslår noe, vender hun ofte etterhvert - som du ser av denne samtalen.

Jeg er syk og ødelagt idag, så jeg ble litt irritert på henne. Derav "Hit me up", når hun faktisk er klar for å møtes.

Du er for passiv og avventende. Du bruker for mye tid på å tekste med henne og du lar hun lede. Hit me up virker som et forsøk på å være kul og avslappet.

Meg: Leser du i morgen også?

Henne: Ja?

Meg: Hvor?

Henne: Blablabla.

Meg: Jeg kommer innom en tur.

Slutt med funny bilder, trutmunner og en evig dans rundt grøten. Ta litt kontrollen og styr ting i en fornuftig retning. Hjelper ikke å skylde på henne så mye lenger. Ta litt ansvar for ditt eget liv. Hun er en jente og lar seg fint lede så snart hun treffer noen som ikke er redd for å lede henne. Det kan være deg om du bestemmer deg for det.  

Sist gang jeg var syk og tekstet med en jente foreslo jeg at hun skulle komme hjem og lage suppe til meg.

Når jeg sier at jenter vil bli ledet og at jenter vil bli tatt, så er det ikke noe negativt eller nedgraderende ved det. Man kan fint gjøre det på en morsom og respektabel (sjarmerende) måte.

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...