Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg redde meg inn igjen med jente jeg holder på med?

Anbefalte innlegg

Slapp av, det er ingen av oss som bare har perfekte dater i bagasjen.

Og du kan fortsatt redde inn hun der.

Fortell sannheten om at følelsene dine var uvanlig sterke, at du ble litt satt ut, og ikke ville ødelegge noe ved å gå for fort fram, at du vanligvis ikke er så hjelpeløs men at hun er spesiell, osv. 

Det er alltid viktig å få en jente til å føle at hun ikke bare er én av en rekke jenter i ditt liv, men at denne gangen er det noe helt spesielt.

For mange jenter er det helt uimotståelig, og de begynner å tenke på skjebnen og "meant to be" og slikt  :)

Lykk til!  :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du kan fortsatt redde inn hun der.

Fortell sannheten om at følelsene dine var uvanlig sterke, at du ble litt satt ut, og ikke ville ødelegge noe ved å gå for fort fram, at du vanligvis ikke er så hjelpeløs men at hun er spesiell, osv. 

Det er alltid viktig å få en jente til å føle at hun ikke bare er én av en rekke jenter i ditt liv, men at denne gangen er det noe helt spesielt.

For mange jenter er det helt uimotståelig, og de begynner å tenke på skjebnen og "meant to be" og slikt  :)

Men ikke med den fremgangsmåten der, er jeg redd. Jeg er helt enig i ditt forrige innlegg. Kanskje ettersom det stort sett sa det samme jeg alt hadde sagt. ;)

Men jeg tror ikke å snakke om følelser, å bli satt ut og ikke ville ødelegge noe er løsningen. For hvor mange gutter tror du ikke én enkel jente er spesiell? Hvor mange kjærlighetserklæringer får ikke en pen jente? Slikt prat har sin plass, men det må komme på et senere tidspunkt.

Nei. Mindre prat og mer handling er mitt råd. Avtal et nytt møte og vær litt mer frampå. Sier hun JA til et nytt møte, så trenger ikke trådstarter noe særlig mer bekreftelse på at hun er interessert. Og da er det på tide å få ut fingeren. Gi henne en klem når dere møtes. Si at hun lukter himmelsk. Gi henne et kompliment, i.e., "Så fin du var!" eller noe lignende. Ta hånden hennes når dere går sammen. Gi god blikkontakt og smil. Sett deg nær henne. Stryk kinnet hennes. Ja, til og med lårene. Men alltid forsiktig og med et opplevd samtykke. 

Led, led, led hele veien og se om hun følger etter. 

Følelseprat kan komme langt senere og aller best er det om hun initierer det. 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser for meg at dyp følelsesprat kanskje kan skremme henne litt. Hun er 21 og tar ting som de kommer. Jeg tror ikke at hun haster seg på noe vis.

Mye fint jeg kan si om henne, men jeg er ganske beskjeden - det fortalte hun meg i senga også.

Angående å foreslå et nytt møte. Noen dager før vi møttes for femte gang, foreslo jeg et nytt møte. Hun skrev da "Bare å komme når du vil", men hun fant ut at hun var litt opptatt den dagen, så det ble ikke. Dagen vi møttes, mottok jeg meldinger som jeg tolket som hinting fra henne. Hun begynte å snappe, og vi diskuterte egne planer for kvelden. Et kvarter senere sendte hun "Hva skal du ikveld egentlig? <3<3". Ettersom at vi allerede hadde diskutert det, spurte jeg "Har du lyst på besøk?". Hun svarte litt uklart, og jeg spurte "Var det et ja?", og hun svarte "Bare å komme når du vil ; ))". Jeg har også lagt merke til tidligere at hun vrir på formuleringer for å ikke si direkte at hun har lyst til å møte meg. Så jeg er usikker på om det at hun vil møte meg nødvendigvis er et tegn på interesse, heller enn bare selskapssyk.

Endret av FloydWarshall
Lenke til kommentar

Mulig at jeg ikke greier å skjule at jeg blir litt usikker på henne. Hun er litt ekstrovert, og det er noe jeg setter pris på ved henne. Jeg er litt introvert, og stort sett ganske forsiktig. Jeg kan være rask på avtrekkeren, men det meste har vært gjennom en liten konsekvensanalyse. 

Hun utfordrer meg mye. Spør meg om ting, og gir meg små oppgaver. Jeg har noen intellektuelle interesser, men jeg er ikke spesielt intelligent. Jeg holder på å fullføre et studie som er litt anerkjent - men jeg er ikke noe til menneske av den grunn. Når hun utfordrer meg, får det meg til å føle meg dårlig. Ikke at det er dårlig å være dårligere enn andre, men jeg føler meg ikke bra nok for henne. Ikke at utfordringene hennes er så utfordrende, men det er mer at hun faktisk aktivt utfordrer meg. 

Hvorfor utfordrer hun meg? Det virker som at hun ikke stoler helt på meg. Hun har spurt litt om tidligere forhold, og jeg har da sagt at jeg ikke har noen seriøse forhold bak meg. Da ga hun uttrykk for at hun ikke kjøper det helt. Jeg er veldig glad i å lete etter feil ved meg selv, men jeg tenker at dette også kan være noe ved henne og ikke nødvendigvis være utløst av mine handlinger.

Endret av FloydWarshall
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ser for meg at dyp følelsesprat kanskje kan skremme henne litt. Hun er 21 og tar ting som de kommer. Jeg tror ikke at hun haster seg på noe vis.

Mye fint jeg kan si om henne, men jeg er ganske beskjeden - det fortalte hun meg i senga også.

Angående å foreslå et nytt møte. Noen dager før vi møttes for femte gang, foreslo jeg et nytt møte. Hun skrev da "Bare å komme når du vil", men hun fant ut at hun var litt opptatt den dagen, så det ble ikke. Dagen vi møttes, mottok jeg meldinger som jeg tolket som hinting fra henne. Hun begynte å snappe, og vi diskuterte egne planer for kvelden. Et kvarter senere sendte hun "Hva skal du ikveld egentlig? <3<3". Ettersom at vi allerede hadde diskutert det, spurte jeg "Har du lyst på besøk?". Hun svarte litt uklart, og jeg spurte "Var det et ja?", og hun svarte "Bare å komme når du vil ;))". Jeg har også lagt merke til tidligere at hun vrir på formuleringer for å ikke si direkte at hun har lyst til å møte meg. Så jeg er usikker på om det at hun vil møte meg nødvendigvis er et tegn på interesse, heller enn bare selskapssyk.

Det handler vel mer om at hun vil at du skal ta initiativ og vise interesse..Altså, du er ung og hun er ung, istedenfor å bare si "Har du lyst på besøk" så legger du til en  ;) for å gjøre henne nysgjerrig. Istedenfor å i etterkant gi uttrykk for hva du ville gjøre, så kan du prøve å være litt mer frempå på meldinger før du reiser på besøk. Det er jo ikke akkurat som om dere har hastverk med å legge inn bestillingen på Volvo stasjonsvogn og rekkehus. 

Lenke til kommentar

Hun kunne ikke vært tydeligere. Hun liker deg veldig godt TS, hvorfor hadde hun giddet å holde på med deg hvis ikke? Mener ikke å være slem men uerfarne elskere er ikke akkurat det flotteste som er i verden... hvis hun bare ville ha selskap (eller pikk) hvorfor velge en kar med ingen erfaring?

Det er ingenting galt med at hun utfordrer deg. Folk er forskjellige, noen er ikke så utfordrende av seg mens andre er det (du kan banne på at jeg er det, jeg er rene kinaputten).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut til at snappingen vil ta seg opp igjen. Bør jeg forvente at hun tar stilling til utspillet mitt, eller bør jeg bare la det gå for nå? Dersom jeg skal ta det opp, bør vel det helst være på sjette møte - om jeg er så heldig at hun er med på det.

Jeg skrev jo det fordi det ble null nærkontakt, annet enn en armkrok like før jeg ble kastet ut, på femte møte. Vi satt riktignok i sengen hennes, men hun søkte mer kontakt på fjerde møte.

Lenke til kommentar

Ja ta det opp face to face, si at du liker henne veldig godt, kyss henne, kos deg. Jeg skjønner dette er vanskelig siden dette er første damen du har slik kontakt med, prøv å bare ikke overanalysere, snakk heller med henne hvis det er noe konkret du lurer på, prøv å lære deg hennes kroppsspråk, dette er så en så spennende og koselig del av å date :D 

Ikke vent på at hun spør, vær frampå. Hun liker deg tydeligvis veldig godt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja ta det opp face to face, si at du liker henne veldig godt, kyss henne, kos deg. Jeg skjønner dette er vanskelig siden dette er første damen du har slik kontakt med, prøv å bare ikke overanalysere, snakk heller med henne hvis det er noe konkret du lurer på, prøv å lære deg hennes kroppsspråk, dette er så en så spennende og koselig del av å date :D 

Ikke vent på at hun spør, vær frampå. Hun liker deg tydeligvis veldig godt. 

Setter stor pris på svarene dine! Jeg må virkelig "grow a pair", og gjøre det på tross av at jeg synes det er litt skummelt. Er bare litt usikker på om hun liker meg så godt som du tror.

Jeg blir litt usikker da hun virket litt unnvikende, utfordrende, og mellom fjerde og femte møte sendte hun flere snaps av guttekompisene sine med hjerteemojis. Hun har mange guttevenner. At hun har guttevenner ser jeg på som ganske naturlig, men hun snakker mye om de og hun virker også ganske oppmerksom på reaksjonene mine når hun snakker om de. 

På det femte møtet snakket hun om en ny gutt, og omtalte ham med fornavn som om jeg visste hvem han var, og da spurte jeg naturligvis hvem han er. Og da skar hun en grimase som om det var rart at jeg spurte.

Lenke til kommentar

Det kan høres ut som ett umodent forsøk på å gjøre deg sjalu, spesielt når du nevner at hun prater om det og så venter på din reaksjon, eller så har hun hatt dårlig erfaring med andre gutter før hvor de har blitt sykt sjalu og hun prøver å se om du blir det også. Er veldig vanskelig for meg å si noe som helst konkret, men utifra det du forteller her så virker det som om hun liker deg veldig godt. Hva tenker du om å prate om sånne ting med henne? Jeg skjønner hvis det er for tidlig og altfor skummelt å ta en sånn ærlig og åpen prat med henne nå, men da blir du etterlatt med alternativene om å prøve å vise henne og fortelle henne at du liker henne og ta sjansen hvis du mener hun er verdt det. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du må gjøre, er å tenke mye mindre og heller gjøre mer. Denne dama står med tøylene i hånda og prøver å gi dem til deg, men du virrer heller rundt og gjør alt annet enn å ta dem.

Dette. X 10.000.

'Grow a pair' som du selv sa, trådstarter. Ha litt mer tro på deg selv. Overlatt tenking, overanalysering og foruminnlegg til jentene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

90% av dating går til helvete. Siden hun er så avvisende så må du jo bare regne med hun ikke er keen. Men er litt uenig med folk som sier at man må go for it. Jeg mener man må i en dating setting være klarhet i hva man ønsker av dette fra begge hold. Her er jenter ofte veldig dårlige og alt ansvar havner på mannen.

Jeg hadde bare gått videre så fort jeg kunnet, lite vits å dvele med noen som tydeligvis ikke er veldig keen på deg.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har, som sagt, møtt henne 5 ganger. De 3 siste møtene har vært hjemme hos henne. Jeg har bil, så det har vært litt naturlig at jeg besøker henne. Hun bor på en veldig liten plass, hvor det ikke er så mye mer enn en høyskole, 3-4 restauranter, og 2 utesteder.

Bør jeg finne på noe annet enn å henge, for et evt. neste møte? Til nå har jeg stort sett betalt for maten, da vi har spist sammen flere av gangene. Jeg har derimot ikke hatt med noe til henne. Er tiden inne, eller burde jeg vente med det pga. tabben min? Jeg tenker da primært på en blomsterkvast (inspirert av hennes favorittfarger) eller en flaske vin.

Endret av FloydWarshall
Lenke til kommentar

Prøv blomster!

Jeg har hatt en dude som møtte opp til den første daten med klær til meg (skulle ha skjønt det da han spurte om jeg likte smykker eller sminke ellerno og jeg sa at jeg ikke var så crazy på noen av delene men jeg var ung og dum!) så det å ta med blomster på deres 6 date høres bare flott ut!

90% av dating går til helvete. Siden hun er så avvisende så må du jo bare regne med hun ikke er keen. Men er litt uenig med folk som sier at man må go for it. Jeg mener man må i en dating setting være klarhet i hva man ønsker av dette fra begge hold. Her er jenter ofte veldig dårlige og alt ansvar havner på mannen.

Jeg hadde bare gått videre så fort jeg kunnet, lite vits å dvele med noen som tydeligvis ikke er veldig keen på deg.

Han får flere dates. Det er vel den største indikasjonen på at hun faktisk liker TS. Altså, en jente i 20åra har null problem med å finne karer som kan lese dem bedre.. hvorfor gi en som virker som bambi på isen så mange sjanser? Fordi hun liker TS godt. 

Selvsagt kan jeg ta feil og alt blow up in OPs face, jeg er ingen tankeleser, jeg syns det høres ut som om hun liker han, men at hun er veldig umoden i hvordan hun prøver å kommunisere det. 

Til TS: har hun mye erfaring selv? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg er fullstendig Bambi, BuffyAnneSummers. Jeg har vært dum og løyet om at jeg ikke er jomfru - som om det er så uvanlig, da. 

Apropos Bambi. Som nevnt tidligere, har hun spurt litt om mine tidligere forhold. Der har jeg vært ærlig, men beholdt litt mystikk ved å si at jeg ikke har hatt noen seriøse. Hun har vært litt tvilende til at jeg ikke har vært i noen forhold. Så jeg vet ikke om jeg faktisk fremstår som Bambi for henne, eller om hun bare tuller med meg.

Jeg har spurt henne tilbake, men da har hun vært uklar. Jeg er ikke på sosiale medier selv, men en kompis stalket henne og påstod at hun for ikke lenge siden avsluttet et 2 år langt forhold. Hun er ganske utadvendt og har mange venner, så jeg regner med at hun er litt erfaren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du er så god mot henne at hun nekter å tro at du har lite erfaring med seriøse forhold? Det lover bra! Jeg tror du får til dette TS. 

Kan være shady at hun var vag angående sin egen erfaring, men det kan være så enkelt som at hun har vært borti karer før som absolutt ikke liker å høre om ekser - enkelte mennesker takler det veldig dårlig og visualiserer seg partneren med en annen.

Har du fortalt henne i ettertid at du var jomfru TS? Skjønner helt godt hvis dette er noe du føler du vil holde litt på til du er sikrere med henne så du ikke skremmer henne vekk, er vanskelig å forutse om det er noe som vil tale for din sak eller skremme henne vekk så tidlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Usikker på hvorfor hun ikke tror på det. Spørs hva du legger i å være god mot henne(?).

Nei, har ikke fortalt det til henne. Jeg er 25 år, så jeg sa at jeg hadde en periode med litt ligging for noen år siden. Det er jo ganske vanlig, så jeg ser ikke noen grunn til å ta det opp med det første.

Endret av FloydWarshall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...