Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg redde meg inn igjen med jente jeg holder på med?

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er ikke nødvendig å lese innledningen, men ikke dumt ved litt interesse for saken.

Dette blir en grøt om meg og en jente jeg har holdt på med de siste 2 månedene. En viktig forhåndsopplysning er at før jeg møtte henne, var jeg en ukysset jomfru.

Innledning

Vi er begge studenter i begynnelsen av 20-årene. Hun er 21 og jeg er 25. Hun er på 2. året av 3 planlagte studieår, og jeg er på mitt 5. og siste. 

Vi kom i kontakt via Tinder, og har møttes 5 ganger. Hun bor 2 timer unna meg, og har et annet studiested.

Hun besøkte meg for først møte, og jeg har besøkt henne de øvrige møtene. De to første møtene var på restauranter, mens de tre siste har vært hjemme hos henne. Det tredje møtet gjorde hun et fremstøt og hintet åpenbart om et kyss, men jeg feiget ut. Det fjerde møtet gjorde jeg et forsiktig fremstøt, og hun responderte med å kaste seg over meg. Etter det fjerde møtet var jeg ikke lengre ukysset jomfru. Det må nevnes at det ikke ble noe kos på morgenen, annet enn et hadekyss da vi skilte lag etter frokost.

Inntil det fjerde møtet snappet hun meg mye og virket veldig interessert. Hun snappet meg også en del mellom fjerde om femte, men hun var ikke like på lengre. Tidligere har hun fortalt meg om venner og familie, og snakket om å vise meg frem for dem - men nå er hun ikke like ivrig.

Det femte møtet var ganske spontant. I 19-tiden på kvelden spurte hun om jeg ville ta meg en tur, og jeg kastet meg i bilen. Vi gikk en tur først, og tilbake på hybelen satte vi oss i sengen hennes for å se serier. Etter en time fikk hun det plutselig veldig travelt med å be meg dra. Grunnene var ganske reelle, men det skjedde så fort og litt hensynsløst. Jeg innledet også til et hadekyss, men hun gikk for klem.

Min store tabbe

På vei hjem fra femte date, hvor det ikke ble noe annet enn en klem på meg, måtte jeg vente 30 minutter på en ferge. 

Jeg tar da opp telefonen og snapper fergekaia, ingen tekst.

Hun: Jeg og roomie lager spilleliste med julesanger

Jeg: Jeg tar hintet  :laugh:

Hun: Hæ?

Jeg: Mest tull, men jeg hadde håpet på et lite hadekyss  :)

Hun svarer ikke på 30 min, og sender så en snap av roomie i sengen hennes.

Jeg: Damn you, roomie (som jeg omtalte med navn)  :laugh: #bitter

Hun sender et bilde av seg selv og roomie i sengen hennes

Jeg: God natt  :)

Hun: Natta

Samtalen strakk seg i tidsrommet (00:10-01:00).

Hvilken retning kan jeg ro i etter en slik hjerneblødning? Jeg fremstår sikkert som trengende og bitter. Det stemmer jo sikkert litt. Jeg tror følelsene mine bak meldingen har bygd seg opp ved at hun har virket litt distanserende mellom fjerde og femte møte, også i vårt femte møte. Rett etter møtet følte jeg veldig sterkt på avvisning, og jeg ønsket en liten bekreftelse av det. Samtidig tenkte jeg at dersom hun er virkelig interessert, vil hun la det gli forbi.

Endret av FloydWarshall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser på den siste tekstingen så var det en feilslått spøk fra din side. Det er litt farlig å ta spøker på skriftlig medium før en kjenner hverandre godt eller vet den andre er "innafor" med humoren. 

Det var meningen å være spøkefull, ja. Samtidig gikk jeg vel faktisk over streken ved å etterlyse kysset i etterkant.

Må bare nevne at jeg har endret litt på samtaleloggen.

Lenke til kommentar

Det var meningen å være spøkefull, ja. Samtidig gikk jeg vel faktisk over streken ved å etterlyse kysset i etterkant.

Jeg har vært i dine sko flere ganger og angret like mye hver gang på at jeg ikke hoppet i det og prøvde meg på et kyss. Av og til er det (dessverre) enklere å feige ut enn å prøve seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde prøvd å være litt mer frempå. Kyss henne mer etc. Bare gjør det. 

Når karer er ekstra kleine og spør om de kan kysse meg så sier jeg nei selv om jeg ville det, det å spørre og være klein er turn off. Bare kyss meg for faen. 

Eh. Vet ikke om det er helt bra advice. Noe sier meg at en del som prøver det vil ende opp med et overgrep på rullebladet. Hadde vært mye enklere hvis folk bare kunne vært mer åpne og ærlige om hva de tenker. Lykke til, OP.

Endret av xDominiel
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ser ikke at du har gjort noen generaltabbe annet enn at hun vil ha fysisk kontakt, mens du er tafatt og feiger ut. Ikke vondt ment og jeg skjønner at du er uerfaren, men det virker som hun er mer erfaren enn deg der og dermed også vil ha mer. Dette med fysisk kontakt mellom mann og kvinne ligger naturlig i genene våre, så bare gjør det som faller deg inn og som føles godt.

Jeg ser ikke noe problem med at du bare oppfører deg som alt er i orden, inviterer henne hjem til deg og kysser litt. Ta en flaske vin sammen om det gjør ting enklere for deg.

Unngå alt for mange meldinger, snaps og 10.000 smileys. :) 

Det kan være at hun har mistet litt tiltrekningen basert på oppførselen din (jenter flest liker å bli tatt og ledet), men hun har tross alt møtt deg 5 ganger, så det er klart hun liker deg. Det er kanskje en kombinasjon av at hun derfor har mistet litt interesse og ikke er interessert i å vente 5 ganger til før det blir noe mer.

Inviter henne derfor hjem til deg og gå for nådestøtet samme hvor skummelt det er for deg! :D 

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når karer er ekstra kleine og spør om de kan kysse meg så sier jeg nei selv om jeg ville det, det å spørre og være klein er turn off. Bare kyss meg for faen. 

Det er nok individuelt. Selv er jeg en mann på 25 som har hatt mer suksess med å spørre (på en lur eller leken måte og når jeg har bygget opp til det).

Men så er jeg kanskje en så kjekk og grei kar at det er vanskelig å si nei?

Eller kanskje jeg bare leser stemningen og situasjonen riktig. Hvis man har avtalt over for eksempel tinder å møtes, er det rimelig å anta at daten i utgangspunktet har en viss interesse. Og hvis man deretter har hatt det hyggelig i et par timer og stemningen er god - har hun enda ikke rasket sammen sakene sine eller gitt uttrykk for at hun vil dra, er det en indikasjon - går det an å prøve seg frem.

La meg legge til at jeg nå snakker om første gang. Jeg har kjæreste og jeg har sluttet å spørre, i hvert fall eksplisitt. (Samt sluttet å spørre andre jenter.)

Endret av €uropa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh. Vet ikke om det er helt bra advice. Noe sier meg at en del som prøver det vil ende opp med et overgrep på rullebladet. Hadde vært mye enklere hvis folk bare kunne vært mer åpne og ærlige om hva de tenker. Lykke til, OP.

De har vært på flere dates hvor ingenting har skjedd, hun kastet seg over han når han bare initierte til ett simpelt kyss, det indikerer jo at dette er noe hun vil ha mer av. 

Ber ikke TS om å begå overgrep, ville ikke sagt det var det hvis han var på sin 5 date med en jente og han har lyst til å bare kysse henne etter de har hatt sex til og med (er sånn jeg leste TS sitt innlegg, at nå var han ikke lenger ukysset jomfru). 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hun virker litt mer uredd enn deg, og litt mer utålmodig kanskje ... ? Tror kanskje dere er litt for forskjellige der, og at hun litt for raskt mistet litt den gløden allerede i starten ... Som han over her skriver, litt mer type mann som tar "kontrollen" og lar hele deg si at DEG VIL JEG HA DU ER VAKKER OG SEXY og når dere har sett litt film i sengen hennes så kanskje HELV DU E DIGG JEG ER F SÅ K PÅ DEG ...

Men igjen ... du er kanskje ikke sånn, og da er det vel dumt å spille .... Gjerne finne ei flott jente som liker den snille beskjedne litt sjenerte typen ... 

Ingen fasit her ...

Endret av Smultring77
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hun har gått lei fordi ingenting skjer. Hun tror du ikke er interessert. 

En hel kveld uten noe (dere hadde en time på dere!), og så etter du har gått en melding om hva du hadde lyst å gjøre ?! Come on!

Kjør på! Det er mannens oppgave!

(Men husk det er også vår oppgave å stoppe det øyeblikk hun ikke er med på notene)

• Liker 3
Lenke til kommentar

jeg er langt på vei enig i dette. Spesielt etter så mange dates må man ha baller nok til å ta initiativ til å kline.  

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svarene, folkens. Jeg har forsonet meg litt med det som er gjort, og går nå inn for å vente litt på henne. Kommer sikkert til å treffe andre jenter snart, men det haster ikke for meg akkurat nå.

Hun har gått lei fordi ingenting skjer. Hun tror du ikke er interessert. 

En hel kveld uten noe (dere hadde en time på dere!), og så etter du har gått en melding om hva du hadde lyst å gjøre ?! Come on!

Kjør på! Det er mannens oppgave!

(Men husk det er også vår oppgave å stoppe det øyeblikk hun ikke er med på notene)

Akkurat dette føles fortsatt fryktelig, ozone. Tenkte der og da at det var dumt, men dømmekraften var like rasjonell som kjærligheten. Jeg har aldri kjent på så sterke følelser før.. Nå vet jeg iallefall litt mer om hvordan jeg burde forholde meg til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...