Odd R. Valmot Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Planlegger fabrikk i Stavanger.Nytt norsk hybridbatteri skal hente det beste fra to teknologier. Vil lage en ny industri [Ekstra] Lenke til kommentar
aasATuio Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Dette er norsk innovasjon på sitt beste! Mitt spørsmål er om karbonpulverproduksjonen kan kombinerast med hydrogenproduksjon? Då får vi hydrogen for transportsektoren samtidig som vi får ein marknad i batteri for pyrolysesotet! Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Dette er norsk innovasjon på sitt beste! Mitt spørsmål er om karbonpulverproduksjonen kan kombinerast med hydrogenproduksjon? Då får vi hydrogen for transportsektoren samtidig som vi får ein marknad i batteri for pyrolysesotet! Ved pyrolyse får du ut ein miks av m.a. hydrogen og CO, men den gassen må reinsast veldig grundig for å kunne brukast i ei brenselcelle. CO er gift for brenselceller. Det kunne derimot vere aktuelt å konvertere H2+CO til syntetisk drivstoff eller olje gjennom Fischer-Tropsch-prosessen. Det vanlege er å brenne gassen for å produsere varme til pyrolysen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Geniat med et kombinasjonsprodukt som plukker fordeler fra begge teknologiene og pakker det inn i en standard pakke. Jeg kan se for meg en rekke anvendelser som har bruk for en slik kombinasjon. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Ved pyrolyse får du ut ein miks av m.a. hydrogen og CO Kan ikke lese artikkelen, men hvor kommer O i CO fra? Pyrolyse - https://no.wikipedia.org/wiki/Pyrolyse:" Pyrolyse (av gresk pyro- og -lyse) (andre navn er destruktiv/destruerende destillasjon, (for-) koksing, trekullbrenning og tørrdestillasjon) er spalting av sammensatte, fortrinnsvis faste organiske, kjemiske forbindelser til nye produkter ved hjelp av oppvarming uten tilgang på luft (oksygen)" Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Ved pyrolyse får du ut ein miks av m.a. hydrogen og CO Kan ikke lese artikkelen, men hvor kommer O i CO fra? Treverk inneheld både karbohydrat og vatn. Både hydrogenet og oksygenet kjem derifrå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå