Gå til innhold

Nye pc deler..

Anbefalte innlegg

Hello.

Har tenkt til å kjøpe meg noen nye deler til pc'n etter hvert,så lurer jeg på et par ting.

Ser at prisene på DDR ram er ganske forskjellige.

Hva er egentlig lurest og kjøpe av minne?

ECC/REG er dyrest..så har man original minne,så er det enda et under det som er billigst.

Det fungerer vel like bra om jeg kjøper den billigste. (ram er ram eller..?)

Det jeg tenkte og kjøpe er:

MSI K7T-Pro2-RU

AMD XP1800+

Creative Geforce4 Ti4600

Kingston 512 DDR CL 2,5 (eller vanlig DDR til 400,- billigere)

Hørte noe om at Creative bruker bare billige deler til skjermkortene sine..men vet ikke helt hva jeg skal tro.

Leste på en tysk side at Ti4600 kortet fra Creative var innmari bra.Det klarte 1024X768 ut på tv'n oxo :smile:

Det fikk bra resultat i hvertfall på den siden jeg leste om det.Har et Creative skjemkort fra før av som har funka helt glimrende.

Med andre ord..det er jo et 4600 kort..det skal jo ha noe av samme ytelse som andre merker.

Mvh

Mio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder minne, så kjøp gjerne original. Apacer er greit nok, men Crucial, OCZ eller Corsair er heller ikke å forakte (koster litt mer da). ECC/REG har ikke noe for seg... Og Creative, de funker sikkert helt greit ! Men det må jo være en grunn til at de er litt billigere, ikke sant? Og da er det jo gjerne billigere del-leverandører. Men funker de så er det da ikke noe å klage på! Kanskje dårligere til å overklokke, men det betyr vel sikkert ikke så mye bare det funker?

Lenke til kommentar

Er ikke noe vits å ha skjermkort som kan yte 1024X768 på tv-utgangen sålenge vanlige tv-apparater klarer max 640x480 (?) HDTV klarer vel ganske så mye mer, men det er "langt" frem i tid til Ola Nordmann kjøper slike tv'er.

Lenke til kommentar

Når det gjelder ram så sjekk om HK liker ECC/REG ram.. Noen MSI kort krever flashing for at det skal virke.

Har selv bygget flere maskiner med ECC/REG, men med forskjellige asus HK.

Er det bare en hjemme maskin du skal ha så er det ikke noe point å betale så pass mye extra for ECC/REG

Tada

[ Denne Melding var redigert av: SuperFly på 2002-03-04 14:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...