winmedi Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Hei, Har to like bærbare maskiner. Har nå byttet om SSDen på de. Den ene maskinen har Win7 og den andre har Win10. Hvorfor får jeg ikke bootet nå på maskinene, når jeg har byttet om SSDene? Er det fordi maskinene muligens har to forskjellige versjoner av bios? Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Windows 10 ssden booter i begge maskinene, men windows 7 ssden booter ikke i den andre maskinen. Hvorfor? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Mest sannsynligvis pga at Windows 10 bruker UEFI boot noe Windows 7 ikke gjør. Dessuten, hvilken PC'er er det snakk om? Windows 10 booter muligens fra begge PC'ene hvis BIOS er satt til CSM Auto, men den ene har UEFI, mens den andre (med Windows 7) ikke har UEFI, men Legacy. Endret 22. november 2018 av Chavalito Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Er snakk om en Lenovo L460. Har sett i bios menyen på begge maskinene og er likt satt opp. Ser også at jeg ikke får bootet fra en USB stick i den som jeg prøver å få den fungerende windows 7 disken på. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Hvilke to BIOS versjoner er det snakk om? Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 23. november 2018 Forfatter Del Skrevet 23. november 2018 (endret) Fant ut av det. Var pågrunn av at maskinen bootet med UEFI. Takk for hjelpen! Endret 23. november 2018 av winmedi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå