Gå til innhold

Jeg trenger HJELP!

vetle-

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nytt utstyr...

Monterte alt uten problem

men da jeg startet maskine fikk jeg ikke skjermbilde

testa flere skjermkort, hjalp ikke

bytta cpu, hjalp ikke

Har ikke prøvd å bytta rammen da...

Hovedkortet er et Epox 8rda3+

Geil 512 pc3200 ram

amd athlon XP 3000+

Hvis noen har noe lurt å komme med som kan hjelpe meg så blir jeg GLAD :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en annen PSU du kan teste med?

Har selv opplevd at en "billig" PSU som fungerer utmerket sammen med ASUS hovedkort ikke engang startet viftene på et Abit hovedkort. Tror grunnen er at Abit og Epox kortene trekker mer strøm fra +12V railen enn f.eks ASUS hoveddkort.

Ellers må du rett og slett koble sammen et minimum av komponenter og bruke eliminasjonsmetoden.

- HK

- CPU

- En Ram brikke

- Skjermkort

- PSU

NB! Sjekk også at det ikke er noen "stand-off's" på hovedkortplata som ikke er i bruk, og dermed kan kortslutte hovedkort.

Sjekk også at CPU kjøler er riktig montert, hvis ikke kan HK nekte å starte pga for høy kjernetemp på cpu.

Siste instant blir vel å sende det i retur, selv om det er kjedelig nå rett før juleferien.

Lenke til kommentar

Når du sender inn spørsmål, gi en så utfyllende beskrivelse av hardwareoppsett og operativsystem (husk hvilken versjon). Da er det mye lettere å hjelpe...

Og at nyere system bruker mer strøm og utvikler mer varme er en regel som i sterkere grad gjør seg gjeldende med dagens microprosessorer.

Har sagt det før, og sier det igjen. Om 2-4 år vil vannkjøling og andre kjøleløsninger som overgår luftkjøling begynne å ta over i konsumentmarkedet.

Ser frem til optiske prosessorer er konkuransedyktige med dagens prosessorer, :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...