vetle- Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Kjøpte meg nytt utstyr... Monterte alt uten problem men da jeg startet maskine fikk jeg ikke skjermbilde testa flere skjermkort, hjalp ikke bytta cpu, hjalp ikke Har ikke prøvd å bytta rammen da... Hovedkortet er et Epox 8rda3+ Geil 512 pc3200 ram amd athlon XP 3000+ Hvis noen har noe lurt å komme med som kan hjelpe meg så blir jeg GLAD Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 - Sjekk alle kabler - Får du lys/pipetoner på hovedkort? Starter vifter? - Reset CMOS (se manualen) - Forsøk å flytte minnebrikken til andre slotter. - Koble bort alt unødvendig for å starte bios, inkl. harddisk. - Sjekk at PSU er kraftig nok Lenke til kommentar
vetle- Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Gjorde alt du sa... men uten hell.. kan d være hovedkorte som har streika eller?? alt annet virker greit Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Har du en annen PSU du kan teste med? Har selv opplevd at en "billig" PSU som fungerer utmerket sammen med ASUS hovedkort ikke engang startet viftene på et Abit hovedkort. Tror grunnen er at Abit og Epox kortene trekker mer strøm fra +12V railen enn f.eks ASUS hoveddkort. Ellers må du rett og slett koble sammen et minimum av komponenter og bruke eliminasjonsmetoden. - HK - CPU - En Ram brikke - Skjermkort - PSU NB! Sjekk også at det ikke er noen "stand-off's" på hovedkortplata som ikke er i bruk, og dermed kan kortslutte hovedkort. Sjekk også at CPU kjøler er riktig montert, hvis ikke kan HK nekte å starte pga for høy kjernetemp på cpu. Siste instant blir vel å sende det i retur, selv om det er kjedelig nå rett før juleferien. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Surrer viftene? Piper høyttaleren? Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Antar at du har stor nok strømforsyning. Feil på hovedkort. Beklager. Du må nok snakke med support ang. et bytte. Tar nok en ukes tid (om du er heldig, venta to uker på å få skiftet mitt noe defekte hk. Men, du skrev ikke hvilken strømforsyning da har... Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Når du sender inn spørsmål, gi en så utfyllende beskrivelse av hardwareoppsett og operativsystem (husk hvilken versjon). Da er det mye lettere å hjelpe... Og at nyere system bruker mer strøm og utvikler mer varme er en regel som i sterkere grad gjør seg gjeldende med dagens microprosessorer. Har sagt det før, og sier det igjen. Om 2-4 år vil vannkjøling og andre kjøleløsninger som overgår luftkjøling begynne å ta over i konsumentmarkedet. Ser frem til optiske prosessorer er konkuransedyktige med dagens prosessorer, Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Det er utrolig vanskelig å hjelpe deg siden du er knapp på beskrivelser og utstyr.Mye kan gjøres galt.Alt etter hvor grønn enn er.Som feks. å ikke feste skjermkablen skikkelig i begge ender.U name it. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 brukte du ett gammelt kabinett? isåfall pass på spacerne du fester hovedkortet i om de sitter feil eller det er for mange kan det kortslutte deler av hovedkortet, det funker dårlig! Lenke til kommentar
vetle- Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 D var nok Hk'et som hadde takket for seg! Testa cpu, minne, skjermkort på et annet HK og d funka! *Skal fjerne noen spacere tror jeg* (Takk Jan.ata) hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå