Redaksjonen. Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Vil ha flere kvinner i IT-bransjen: – Utviklere er utrolig viktig, men ikke alle behøver å være det [Ekstra] Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Hvor mange slike artikler må dere kjøre i året? 5 Lenke til kommentar
Thomas Arp Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Hvor mange slike artikler må dere kjøre i året? Mange, håper jeg. Jeg synes det er en interessant problemstilling. Hvordan sikre at man får alle de nødvendige innspill for å lage gode løsninger for alle, hvis man mangler halvparten av jordens befolkning i bransjen? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Mange, håper jeg. Jeg synes det er en interessant problemstilling. Hvordan sikre at man får alle de nødvendige innspill for å lage gode løsninger for alle, hvis man mangler halvparten av jordens befolkning i bransjen? Hvilke løsninger er det som mangler om produktet lages i et mannsdominert yrke? Blir hår klippet dårligere fordi det er et kvinnedominert yrke? Hvordan blir løsninger bedre av at man kvoterer inn mindre kompetente mennesker basert på kjønn? 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Hvilke løsninger er det som mangler om produktet lages i et mannsdominert yrke? Blir hår klippet dårligere fordi det er et kvinnedominert yrke? Hvordan blir løsninger bedre av at man kvoterer inn mindre kompetente mennesker basert på kjønn? Det slipper å være en pølsefest hver gang jeg drar på jobb. Det er godt nok for meg. Løsninger blir ikke nødvendigvis bedre av at man kvoterer inn kvinner, spesielt ikke om vi sier at kvinner kan tilby den samme kvaliteten som menn, men om vi lar 50% av verdens befolkning forbli utestående i en så viktig industri så har vi tapt ekstremt mange potensielle talenter. Sånn forøvrig så er det bare du som snakker om kvoteringer, som er en helt annen debatt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Det slipper å være en pølsefest hver gang jeg drar på jobb. Det er godt nok for meg. Inntil du ikke fikk den jobben, fordi en mindre kompetent kandidat ble kvotert inn. Løsninger blir ikke nødvendigvis bedre av at man kvoterer inn kvinner, spesielt ikke om vi sier at kvinner kan tilby den samme kvaliteten som menn, men om vi lar 50% av verdens befolkning forbli utestående i en så viktig industri så har vi tapt ekstremt mange potensielle talenter. Sånn forøvrig så er det bare du som snakker om kvoteringer, som er en helt annen debatt. Hvorfor stoppe der? Hva med urbefolkningen vår? Hvorfor ikke kvotere inn samer? Det er da mange av de, og de kan sette et særnorsk preg på IT bransjen vår. Eller farge? Hvorfor ikke kvotere inn basert på hudfarge også? Eller kanskje øyenfarge? Naturlig hårfarge? 4 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Joda. Masse kvinnelige ledere, styrer fullt av kvinner... og så later vi som dette egentlig ikke dreier seg om teknologi, men først og fremst mennesker... you go girl... 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Selskaper som Evry kan med fordel kvotere inn kvinner, kompetansen er uansett så lav at det spiller absolutt ingen rolle om nyansatte ikke ser forskjell på en datamus og en hårføner. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå