MsSupporter Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Det er litt rart at folk foretrekker å kjøpe el-bil fra en fabrikk som har liten eller ingen erfaring med å lage el-biler. Mens de nesten spytter etter den produsenten som har lengst erfaring i å lage el-biler. 3 Lenke til kommentar
bharald Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 I USA er forskjellen på basic ($74 800) vs Edition One ($86 700) ca. 100 000 ($11900), i Norge er den 230 000,-... Ingen kommer til å kjøpe noen grunnutgave i Norge, så det er lett å se hvor Audi Norge skal hente overskuddet sitt. Mulig speil-kamera ikke er med, men det koster ikke 130 000,-. Basic i Norge er en leiebil i Syden. "Basic" i USA er noe du kunne ha kjøpt. Nivå 2 såpass bra utstyrt at jeg ikke så poenget med nivå 3 (EO). Lenke til kommentar
foxy Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Endelig en bil med litt kvalitet over seg, så slipper folk å kjøre rund i billig plast interiør og kunst lær som i Tesla for å ikke snakke om skeive karosseri deler og annet av amerikansk kvalitet. Endret 26. november 2018 av foxy 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Du har rett i at det er din helt subjektive mening. For min del har jeg ikke klart å finne særlig Mercedes/Audi/BMW i samme prisklasse er bedre på sammenlignet med min X100D. Setene er supre, lydnivået er bra, interiøret er rent og minimalistisk der stort sett alt av detaljer har god kvalitetsfølelse. Det er så klart forskjeller, og noen ting er Audi bedre på, men det monner ikke. Tesla er bedre på såpass mye at det hjelper ikke med noen ekstra duppeditter som kameraspeil og trådløs lading. Lavere pris hadde vært en god grunn til å velge e-tron, men den kommer ikke spesielt bra ut på det punktet heller. Om jeg hadde hatt behov for takboks, så ville det kunne være en avgjørende ting for e-tron, men det behovet har jeg altså ikke. Jepp, på akkurat samme måte som dette igjen er din subjektive mening. Siden du allerede eier en Tesla, så vil vel dine meninger være noe farget eller hva? Jeg kunne også snudd rundt på det og sagt at lavere pris hadde vært en god grunn til å velge Tesla Når det er sagt har jeg ikke testet hverken Audi eller Jaguar sine elbiler, så det er jo godt mulig jeg må spise mine egne ord etterhvert. Jeg er uansett spent på resultatet når jeg en dag får tatt de i nærmere øyensyn selv. Selv så vurderer jeg noe så sært som en el-motorsykkel til neste år, så jeg er ikke fremmed for el-teknologien altså, i fare for at ting kom litt negativt ut Endret 26. november 2018 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Endelig en bil med litt kvalitet over seg, så slipper folk å kjøre rund i billig plast interiør og kunst lær som i Tesla for å ikke snakke om skeive karosseri deler og annet av amerikansk kvalitet. Så rart at eierne av disse bilene er så fornøyde da. Skjeve karosserideler? 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Nei typisk audi tar mye for ekstra utstyr, ser mange som klager i elbilforum men blir fortsatt litt billigere enn tesla xNei, det er jo dyrere enn Model X. I eksempelet til Tek hvor de har tatt med helt essensielt utstyr koster det jo 740 000, mens en Model X med alt dette ustyret inkludert koster 726 000,-.Disse burde jo ikke være sammenlignbare biler en gang, da Model X er vesentlig større. Bagasjerommet til Model X er nesten dobbelt så stort 1090 l (2492 med seter nede) mot E-trons 600 l (1725). Å ikke inkludere ryggekamerae er jo regelrett skammelig. Det er f.eks. påbudt i USA av sikkerhetsmessige årsaker - dvs, de billigste Hyundai har til og med ryggekamera inkludert. Jeg har vanskelig for å skjønne hvorfor noen vil velge denne foran Jaguar i-pace eller en Tesla. Kjedelig bil, til høy pris. Eneste innovative her er speilene (som selvfølgelig også var ekstrautstyr...), selv om de overhode ikke var først med den ideen. Var nå ikke så galt.Ikke galt å ta 651 900,- kr for en mellomstor bil, uten setevarme, elektriske seter, eller ryggekamera? Dette er utstyr du finner i biler til 200 000 kr... Nå er ikke disse to bilene helt like, men om man kjøper dyreste variant av denne bilen ender man på rett over millionen. En Model S eller Model X havner ~250 000 kr mer for sine toppvarianter med alt ekstrautstyr. Lenke til kommentar
Rotekoppp Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Fælt så mange som sammenligner med Tesla. Sammenligner dere Nissan med Porsche også? Mitt intrykk er at Tesla er på nivå med Lada i forhold til Audi, kvalitetsmessig. Samtidig ser jeg hvordan Tesla har blitt så populært. Det er jo mange som faktisk er fan av Toyota - tro det eller ei.. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Jepp, på akkurat samme måte som dette igjen er din subjektive mening. Siden du allerede eier en Tesla, så vil vel dine meninger være noe farget eller hva? Ja, ting som kvalitetsfølelse er i all hovedsak subjektivt. Det handler mer om følelsene man har om en bil enn selve bilen. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 8000 for setevarmer var jo litt stivt da. Samme med 5000 for kamera. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 (endret) Fælt så mange som sammenligner med Tesla. Sammenligner dere Nissan med Porsche også? Mitt intrykk er at Tesla er på nivå med Lada i forhold til Audi, kvalitetsmessig. Enten du liker det eller ikke så er Tesla målestokken alle måles opp mot innenfor elbiler. Akkurat som Apple og mobiltelefoner. "Ditt inntrykk" er ganske verdiløst, i grunn. Endret 28. november 2018 av hekomo 2 Lenke til kommentar
foxy Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 (endret) Enten du liker det eller ikke så er Tesla målestokken alle måles opp mot innenfor elbiler. Akkurat som Apple og mobiltelefoner. "Ditt inntrykk" er ganske verdiløst, i grunn. Enten du liker det eller ikke så er Tesla amerikanske biler med tilsvarende kvalitet og som delvis blir bygget i telt. De som kan biler og serieproduksjon med kvalitet, samt at de klarer å tjene penger på det er Tyskland og Japan. Så din sammenligning med Apple er ganske verdiløs, i grunn. Telsa: BMW: enjoy! xD Endret 28. november 2018 av foxy 2 Lenke til kommentar
Rotekoppp Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Enten du liker det eller ikke så er Tesla målestokken alle måles opp mot innenfor elbiler. Akkurat som Apple og mobiltelefoner. "Ditt inntrykk" er ganske verdiløst, i grunn. Har du kilde på at alle elbiler blir målt opp mot Tesla? Hvis ikke så er jo kommentaren din like verdiløst som mitt inntrykk. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 (endret) edit Endret 29. november 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
foxy Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 (endret) Jeg har selv vært på fabrikken til BMW i regensburg. Ja, de lager ikke bil i telt da de har mer enn nok plass. Men snakk om manuelt arbeid! Jobbet selv i innovasjonshallen hvor de testet utstyr som er gammelt i bransjen på labert testnivå. BMW lager gode biler, men jeg var overrasket på hvor langt bak de er på dette området. Forøvrig dro jeg med Tesla'en inn i fabrikken, fikk lange blikk den uken ja Jada, "testet utstyr som er gammelt i bransjen på labert testnivå" - Du vet jo ikke engang hva du snakker om... Bare se på de 2 vid's lengre oppe engang til! xD Endret 28. november 2018 av foxy Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 (endret) edit Endret 29. november 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 Audi e-tron 55 fullførte 1,000 km testen hos TeslaBjørn på omtrent samme tid som Tesla Model X "Raven". 10 timer og 20 minutter på begge bilene. Tesla er best på rekkevidde, men Audi er best på ladehastighet, så over en lengre tur, så vil Audi ta igjen Tesla, og kjører du over 1,000 km så kommer du kjappere frem med Audien. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 Audi e-tron 55 fullførte 1,000 km testen hos TeslaBjørn på omtrent samme tid som Tesla Model X "Raven". 10 timer og 20 minutter på begge bilene. Tesla er best på rekkevidde, men Audi er best på ladehastighet, så over en lengre tur, så vil Audi ta igjen Tesla, og kjører du over 1,000 km så kommer du kjappere frem med Audien. Hvordan skal audien ta igjen Tesla'en? Jeg har ikke sett igjennom videoene, det blir for mye Bjørn for meg Men er det noe som gjør at Audien stadig drar inpå Tesla'en? forøvrig lader Tesla raskere ved lav SOC. Håper Tesla bytter pakkene til S/X snart slik at de kan tilby like bra hastigheter som "billigmodellen" 3. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 (endret) Hvordan skal audien ta igjen Tesla'en? Jeg har ikke sett igjennom videoene, det blir for mye Bjørn for meg Men er det noe som gjør at Audien stadig drar inpå Tesla'en? forøvrig lader Tesla raskere ved lav SOC. Håper Tesla bytter pakkene til S/X snart slik at de kan tilby like bra hastigheter som "billigmodellen" 3. Audien lader bare mye kjappere jevnt ut over hele SoC prosentene. Pga treg lading på lav og høy SoC prosenter hos Teslaen, så ender bilene med å ha samme rekkevidde ut over konkurransen. Men Tesla kan hoppe over et ladepunkt i starten, men etter første lading, så lader dem like ofte. Så siden Audien da lader kjappere jevnt over hele fjøla, så tar Audien igjen Teslaen på slike lange turer. Halvveis ut i turen, altså 500 km, så lå TMX ~15 minutter i ledelse, pga den hadde ladet 1 gang mindre enn Audien. Men Audien tok igjen de 15 minuttene på de resterende 500 km. Hadde Audien hatt bedre drag-coefficiency, så hadde Audien vunnet med god margin. For forbruket er jo endel større. Da kunne den kuttet 5 minutter til på hver lading, om den hadde samme drag som Teslaen. Endret 23. september 2019 av oophus3do Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 Audien lader bare mye kjappere jevnt ut over hele SoC prosentene. Pga treg lading på lav og høy SoC prosenter hos Teslaen, så ender bilene med å ha samme rekkevidde ut over konkurransen. Men Tesla kan hoppe over et ladepunkt i starten, men etter første lading, så lader dem like ofte. Så siden Audien da lader kjappere jevnt over hele fjøla, så tar Audien igjen Teslaen på slike lange turer. Halvveis ut i turen, altså 500 km, så lå TMX 15 minutter i ledelse, pga den hadde ladet 1 gang mindre enn Audien. Men Audien tok igjen de 15 minuttene på de resterende 500 km. Hadde Audien hatt bedre drag-coefficiency, så hadde Audien vunnet med god margin. For forbruket er jo endel større. Da kunne den kuttet 5 minutter til på hver lading, om den hadde samme drag som Teslaen. Tja, dette er vell ikke helt sant. Tesla lader raskere i nedre del av SOC. På grunn av at gapet mellom effekt er lite og gapet mellom forbruk på de to bilene er stort. Men så trottler BMS'en til Tesla ned og da drar audien på naturligvis. Men ingen tvil om at audi er en god bil på langtur, det er heldigvis tesla også. Skal bli spennende å se hvor de drar dette i 2020 som det sannsynligvis blir store endringer(ut i fra det vi har sett på ringen i det siste samt at S/X må opp for å ligge på linje med 3.). Kjempe glad for at det kommer gode biler på markedet, så det blir enklere for folk å svelge kamelen og velte over til elbilens verden Lenke til kommentar
oophus Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 Tja, dette er vell ikke helt sant. Tesla lader raskere i nedre del av SOC. På grunn av at gapet mellom effekt er lite og gapet mellom forbruk på de to bilene er stort. Men så trottler BMS'en til Tesla ned og da drar audien på naturligvis. Men ingen tvil om at audi er en god bil på langtur, det er heldigvis tesla også. Skal bli spennende å se hvor de drar dette i 2020 som det sannsynligvis blir store endringer(ut i fra det vi har sett på ringen i det siste samt at S/X må opp for å ligge på linje med 3.). Kjempe glad for at det kommer gode biler på markedet, så det blir enklere for folk å svelge kamelen og velte over til elbilens verden Hvorfor sier du det ikke er sant, når man nå har en direkte test mellom bilene? I den virkelige verdenen, og ikke kun på papiret, så er Audi e-tron kjappere på ladingen. Du kan jo fremdeles klappe deg på skuldra og si at Tesla vinner på "første mann til 500 km" med god margin på 15 minutter. Men til 1,000 km så er dem like, og over 1,000 km så vil Audi e-tron 55 vinne. Audi e-tron er nok den beste for de som er avhengig av å trekke campingvogn f.eks for feriene sine, siden de uansett kjører i 80 km/t, slik at forskjellene opp mot 500 km blir mindre. Det er jo bare bra for oss alle at bilene er sammenlignbare, og denne testen vil nok gi folk flere valgmuligheter, sånn etter at Audi e-tron har fått så mye pes for dårlige tall på "papiret". I reelt bruk og test for langkjøringen, så vil Audien være bedre over lange-lange avstander, mens Tesla er best opp til 1,000 km. Win-win for begge bilene det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå