steinjarle Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Og startprisen må du sannsynligvis se ganske langt etter.Nå er alle prisene for Audi e-tron klare Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Var nå ikke så galt. 3 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Var nå ikke så galt. Nei typisk audi tar mye for ekstra utstyr, ser mange som klager i elbilforum men blir fortsatt litt billigere enn tesla x 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg John-B Skrevet 22. november 2018 Populært innlegg Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Nei typisk audi tar mye for ekstra utstyr, ser mange som klager i elbilforum men blir fortsatt litt billigere enn tesla x Nei, det er jo dyrere enn Model X. I eksempelet til Tek hvor de har tatt med helt essensielt utstyr koster det jo 740 000, mens en Model X med alt dette ustyret inkludert koster 726 000,-. Disse burde jo ikke være sammenlignbare biler en gang, da Model X er vesentlig større. Bagasjerommet til Model X er nesten dobbelt så stort 1090 l (2492 med seter nede) mot E-trons 600 l (1725). Å ikke inkludere ryggekamerae er jo regelrett skammelig. Det er f.eks. påbudt i USA av sikkerhetsmessige årsaker - dvs, de billigste Hyundai har til og med ryggekamera inkludert. Jeg har vanskelig for å skjønne hvorfor noen vil velge denne foran Jaguar i-pace eller en Tesla. Kjedelig bil, til høy pris. Eneste innovative her er speilene (som selvfølgelig også var ekstrautstyr...), selv om de overhode ikke var først med den ideen. Var nå ikke så galt.Ikke galt å ta 651 900,- kr for en mellomstor bil, uten setevarme, elektriske seter, eller ryggekamera? Dette er utstyr du finner i biler til 200 000 kr... Endret 22. november 2018 av John-B 16 Lenke til kommentar
Vidofnir Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Å ikke inkludere ryggekamerae er jo regelrett skammelig. Det er f.eks. påbudt i USA av sikkerhetsmessige årsaker - dvs, de billigste Hyundai har til og med ryggekamera inkludert. Til og med Nissan Leaf som jeg kjøpte for usle 225.000 for 3 år siden hadde 360-graders kamera, og det mener jeg er en stor forbedring enn bare ryggekamera For øvrig fulgte det også med setevarme foran og bak samt førklimatisering, i hvert fall på Tekna-utgaven Endret 22. november 2018 av Vidofnir 4 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Den eneste el-SUV-en som er en smule interessant. 4 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Går jo veien det her for Audi/VW. Flaks for Herbert Diess at uttalelsen hans gjaldt VW ID, men her har Audi litt å jobbe med framover ja. Neste skritt nå, er jo enkelt. Bare å få de bilene ut fra fabrikken til kunder sånn de begynner å rulle rundt på veiene. Klarer vel det før tela i bakken forsvinner? https://electrek.co/2018/10/26/vw-ceo-electric-vehicle-tesla-half-price-2020/ Lenke til kommentar
Populært innlegg BeyondALL Skrevet 22. november 2018 Populært innlegg Del Skrevet 22. november 2018 Latterlig startpris. Mangler essensielt utstyr som jeg har i min 2012 Focus. Kjøper aldri bil uten adaptive cruise osv for eksempel. 740 laks for noe som ikke er i nærheten av Tesla X på ytelse og utstyr? Nokia og Kodak ringer bilbransjen ? 10 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Blir vel som med brukte Audi A4 på finn som knapt har utstyr. Ligger 2017 modeller ute som ikke har parkeringssensorer foran oh mye annet som er standard på konsern kusine Skoda bla. Ikke hva jeg forventer av «premium» bil 1 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 At apptilgang er ekstrautstyr viser jo at de ikke skjønner hva elbil bør være. Er internett og oppdateringer ekstrautstyr? 4 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Gleder meg til å lese om at rekkevidden på denne er dårligere enn X75D i praksis Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Mulig jeg bommer, men jeg trodde ryggekamera oggså var påbudt på nye biler her nå? Lenke til kommentar
OyEt Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 I USA er forskjellen på basic ($74 800) vs Edition One ($86 700) ca. 100 000 ($11900), i Norge er den 230 000,-... Ingen kommer til å kjøpe noen grunnutgave i Norge, så det er lett å se hvor Audi Norge skal hente overskuddet sitt. Mulig speil-kamera ikke er med, men det koster ikke 130 000,-. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Latterlig startpris. Mangler essensielt utstyr som jeg har i min 2012 Focus. Kjøper aldri bil uten adaptive cruise osv for eksempel. 740 laks for noe som ikke er i nærheten av Tesla X på ytelse og utstyr? Nokia og Kodak ringer bilbransjen ? Så galt er det da ikke? Her kan man jo velge akkurat hva man ønsker ekstra, slik at man ikke påtvinges pakker med ting man ikke trenger. Ingen forventer vel at Audi skal være en billig-bil? 1 Lenke til kommentar
jbratter Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Det er snart 200 stykker foran meg på ventelisten som har falt fra siden juni. 100 de siste to ukene. Jeg er på ca. 2.600. Når ordrene skal settes fra januar tipper jeg at minst 30% til har forsvunnet. Jeg er svært skuffet over bilen selv, men vurderer fremdeles en for videresalg. Problemet er at den ble lansert som en kul bil, og ender som en kjedelig elektrisk Q5. Den er trang, konvensjonell, treig og har dårlige muligheter for lading i mange år. Med mindre de slipper til på Tesla sitt ladenettverk. Det er vel det som skal til. 3 Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Så galt er det da ikke? Her kan man jo velge akkurat hva man ønsker ekstra, slik at man ikke påtvinges pakker med ting man ikke trenger. Ingen forventer vel at Audi skal være en billig-bil? Nei, ingen forventer at Audi er billig. Men om de vil være med i kampen er det kanskje uklokt å levere en bil med dårligere ytelse og rekkevidde enn Tesla? Ribbet for utstyr man må ha? 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Nei, det er jo dyrere enn Model X. I eksempelet til Tek hvor de har tatt med helt essensielt utstyr koster det jo 740 000, mens en Model X med alt dette ustyret inkludert koster 726 000,-. Jeg har vanskelig for å skjønne hvorfor noen vil velge denne foran Jaguar i-pace eller en Tesla. Kjedelig bil, til høy pris. Eneste innovative her er speilene (som selvfølgelig også var ekstrautstyr...), selv om de overhode ikke var først med den ideen. Uten at jeg har sjekket at tallene dine stemmer, men hvis 14000kr er alt som skiller "identiske" biler til over 700.000kr vil jeg nå si at koster stort sett det samme. Det var jo en mikroskopisk forskjell i det prissjiktet. At noen velger å å selge en grunnmodell ribbet for utstyr er hverken noe nytt påfunn eller noe som bør overraske noen? Hvorfor velge denne over Tesla? Vel jeg har kjørt både Model X og Model S, og skulle jeg hatt en elbil nå, så hadde jeg ikke sett på Tesla engang. Hvorfor? Tesla er ikke en premium bil (selv om den er premium priset), billig plast detaljer, lite gjennomført design, dårlig komfort og enormt støyete. Grisekul og rask, fancy app og funksjoner, ja, men ikke en premiumbil. Audi og Jaguar kan lage biler, de kan komfort, og vet å bruke riktige materialer for å lage et bra førermiljø, ikke minst bedre støydemping. Nå har jeg ikke testet noen av de, men klarer de å lage noe i nærheten av øvrige biler kommer de til å overgå Tesla på alle disse områdene, og det alene er verd det. Endret 24. november 2018 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Uten at jeg har sjekket at tallene dine stemmer, men hvis 14000kr er alt som skiller "identiske" biler til over 700.000kr vil jeg nå si at koster stort sett det samme. Det var jo en mikroskopisk forskjell i det prissjiktet. At noen velger å å selge en grunnmodell ribbet for utstyr er hverken noe nytt påfunn eller noe som bør overraske noen? Hvorfor velge denne over Tesla? Vel jeg har kjørt både Model X og Model S, og skulle jeg hatt en elbil nå, så hadde jeg ikke sett på Tesla engang. Hvorfor? Tesla er ikke en premium bil (selv om den er premium priset), billig plast detaljer, lite gjennomført design, dårlig komfort og enormt støyete. Grisekul og rask, fancy app og funksjoner, ja, men ikke en premiumbil. Audi og Jaguar kan lage biler, de kan komfort, og vet å bruke riktige materialer for å lage et bra førermiljø, ikke minst bedre støydemping. Nå har jeg ikke testet noen av de, men klarer de å lage noe i nærheten av øvrige biler kommer de til å overgå Tesla på alle disse områdene, og det alene er verd det. Tja. Effektiviteten spiller jo også inn. i-Pace med sitt 90kWh batteri, har omtrent tilsvarende rekkevidde som en X75D. Mistenker at Audien vil møte samme skjebne med tanke på at de kun har ytret 400km rekkevidde. I tillegg har jo X mye mer plass. Er enig at f.eks. Model X er støyete, men S blir ikke støyete før man kommer godt over 100km/t. Er også uenig i komforten, men komfort er særdeles subjektivt. Synes også at Tesla kunne vært litt mer premium innvendig, men for meg er det ikke noen deal breaker. Det som har blitt deal breaker for meg personlig, er elektrisk drivlinje, lademulighet og ladehastighet, god app tilgang og relativ høy ytelse. Største ankepunktet mot Tesla akkurat nå, er køene på verksted, som igjen kommer av litt for dårlig kvalitetskontroll fra fabrikk. Dette kan jeg virkelig skjønne at får folk bort fra Tesla, og er noe de må løse snarest. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Tja. Effektiviteten spiller jo også inn. i-Pace med sitt 90kWh batteri, har omtrent tilsvarende rekkevidde som en X75D. Mistenker at Audien vil møte samme skjebne med tanke på at de kun har ytret 400km rekkevidde. I tillegg har jo X mye mer plass. Er enig at f.eks. Model X er støyete, men S blir ikke støyete før man kommer godt over 100km/t. Er også uenig i komforten, men komfort er særdeles subjektivt. Synes også at Tesla kunne vært litt mer premium innvendig, men for meg er det ikke noen deal breaker. Det som har blitt deal breaker for meg personlig, er elektrisk drivlinje, lademulighet og ladehastighet, god app tilgang og relativ høy ytelse. Største ankepunktet mot Tesla akkurat nå, er køene på verksted, som igjen kommer av litt for dårlig kvalitetskontroll fra fabrikk. Dette kan jeg virkelig skjønne at får folk bort fra Tesla, og er noe de må løse snarest. For all del, jeg er ikke uenig med deg. Det kan nok godt hende at begge disse to kommer til kort både på rekkevidde og andre praktiske ting, som plass, i forhold til enkelte Tesla modeller. Spesielt på rekkevidde er jo Tesla kommet virkelig langt på, så jeg regner egentlig ikke med at f.eks e-Tron blir noe bedre på dette. Så da får man eventuelt vurdere da hva man verdsetter mest. For min del, hvis jeg betaler over 700k for en bil uavhengig av om det er el- eller bensinbil, så forventer jeg kvalitet tvers gjennom, og det tror jeg de fleste gjør. Det får man ikke med en Tesla, men det er jo så klart bare min egen subjektive mening. Nå har jeg ikke sett støy tester på siste Model S, men forrige modell som jeg testkjørte ble jeg overrasket over hjulstøyen (som også var testet i "Motor"), som virket spesielt ufiltrert og lite dempet. Min 5-serie fra 2009 har faktisk mindre støy og mer behagelig å kjøre. Jeg var også overrasket over komforten i setene, noe som også er påpekt av mange andre, men dette har jeg hørt tross alt har kommet seg en del i siste modell, så det er jo bra. Alt dette er jo bare min opplevelse, men dette er uansett poenget mitt, at jeg tror både Audi og Jaguar kan bidra med i elbil segmentet i denne prisklassen, faktisk å levere helhetlig kvalitet som man forventer i denne prisklassen. Så får man såklart veie opp ulempene mot fordelene for dette, som med alle andre bilkjøp. Endret 24. november 2018 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Du har rett i at det er din helt subjektive mening. For min del har jeg ikke klart å finne særlig Mercedes/Audi/BMW i samme prisklasse er bedre på sammenlignet med min X100D. Setene er supre, lydnivået er bra, interiøret er rent og minimalistisk der stort sett alt av detaljer har god kvalitetsfølelse. Det er så klart forskjeller, og noen ting er Audi bedre på, men det monner ikke. Tesla er bedre på såpass mye at det hjelper ikke med noen ekstra duppeditter som kameraspeil og trådløs lading. Lavere pris hadde vært en god grunn til å velge e-tron, men den kommer ikke spesielt bra ut på det punktet heller. Om jeg hadde hatt behov for takboks, så ville det kunne være en avgjørende ting for e-tron, men det behovet har jeg altså ikke. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå