Eriksendrul Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Det er to stk venninner av meg som skal feire bursdag sammen, tenkte og kjøpe med en gave til dem siden de arrangerer. Jeg har aldri drukket et glass vin,Rosè eller Musserende i mitt liv og har ikke peiling. Jeg vet ikke hva disse jentene liker, Eneste jeg vet er at de kan ta et glass i ny og ne,Om det er en fulltreffer eller ikke er ikke så farlig så lenge det er noe som "de fleste" liker. Eventuelt Rosè eller Muserende Gjerne en til 150-250 kroner Takker for tips Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Lettaste er å spørje på polet. Dei har god peiling. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 22. november 2018 Forfatter Del Skrevet 22. november 2018 Lettaste er å spørje på polet. Dei har god peiling. Klar over det, Men han de få som jobber på polet der jeg er, har veldig mye peiling på det mann 50+ drikker, Og er ikke fult så dyktige på det jeg ser etter Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Tilsette på vinmonopolet har forholdsvis god opplæring, og sjølv om dei som jobbar på ditt vinmonopol er fullstendig kunnskapslause så må dei vite kva jenter/damer oftast kjøper. Om eg skal være litt meir konstruktiv så kan eg foreslå at du kjøper ei flaske med Riesling-vin. Går du opp mot 250 kr så får du ein ganske bra vin. Riesling er ein forholdsvis søt vin som dei aller fleste kan drikke, også dei som i utgangspunktet føretrekk tørre kvitvinar. Det er verre andre vegen, dei som kun likar søte vinar klarer ikkje å sette pris på ein veldig tørr vin. I tillegg kan du minne dei på at dersom vinflaska ikkje fell i smak så kan ein utan kvittering bytte vinflaska hos vinmonopolet til eit anna produkt (og til og med levere inn vinflaska og få pengane tilbake utan kvitering). Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 I tillegg kan du minne dei på at dersom vinflaska ikkje fell i smak så kan ein utan kvittering bytte vinflaska hos vinmonopolet til eit anna produkt (og til og med levere inn vinflaska og få pengane tilbake utan kvitering). Ha, ha! Nei at vinen ikkje fell i smak, er ikkje reklamasjonsgrunn, naturleg nok. Det må vere FEIL på vinen. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Australia/Innocent-Bystander-Victoria-Moscato-2017/p/117901 Denne er et safe kjøp f.eks. God produsent. Uansett ville jeg bare spurt på polet, spesielt hvis du er på et pol i en storby. De har peiling. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Ha, ha! Nei at vinen ikkje fell i smak, er ikkje reklamasjonsgrunn, naturleg nok. Det må vere FEIL på vinen. Her var eg uklar. Opna vinflasker må det sjølvsagt være noke gale med for å få bytte på vinmonopolet. Uopna vinflasker får du både bytte i andre produkt, eller pengane tilbake. Det er på bakgrunn av alkoholpolitikken at ein får igjen pengane for vinflaska dersom ein ikkje vil ha alkoholen. Unntaket et sprit, men det er på bakgrunn av frykta for at nokon kan ha fylt tresprit på flaska før den blir levert inn til vinmonopolet. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 En forbilledlig oppsummering, som man er vant med å se fra The Avatar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå