Gå til innhold

Fregatten blir mer og mer ødelagt, men ingen vet hvem som skal betale bergingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tro hvem som får gleden av å bli oppkalt hvis man går for å bygge ny fregatt? Historisk er det vel eventyrere som Nansen og Amundsen og Ingstad som blir "hedret". Kan jo hedre en moderne oppdager... Hva med .....KNM Lars Monsen.

 

Eller kanskje personer som har betydd mye for norsk industri kan få gleden av å få navnet sitt på ny fregatt. KNM Hennig Olsen....med forsterket baug for kjøring i is...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trenger ikke a spekulere engang. Helt klart ma det bli tilleggsbevilgninger fra oljefondet, unnskyld pensjonsfond for utlendinger. Intet problem med å nå 2% målet i den perioden. Ikke blir det inflasjonsdrivende heller for vi vil jo gi bort det meste til nederlendere for heving og spanjoler/amerikanere for reparasjoner eller en ny.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tro hvem som får gleden av å bli oppkalt hvis man går for å bygge ny fregatt? Historisk er det vel eventyrere som Nansen og Amundsen og Ingstad som blir "hedret". Kan jo hedre en moderne oppdager... Hva med .....KNM Lars Monsen.

 

Eller kanskje personer som har betydd mye for norsk industri kan få gleden av å få navnet sitt på ny fregatt. KNM Hennig Olsen....med forsterket baug for kjøring i is...

 

KNM Jarle Andhøy

Eller noe mer fryktingytende i tråd med hvordan marinen seiler; KNM Berserk

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tro hvem som får gleden av å bli oppkalt hvis man går for å bygge ny fregatt? Historisk er det vel eventyrere som Nansen og Amundsen og Ingstad som blir "hedret". Kan jo hedre en moderne oppdager... Hva med .....KNM Lars Monsen.

 

Eller kanskje personer som har betydd mye for norsk industri kan få gleden av å få navnet sitt på ny fregatt. KNM Hennig Olsen....med forsterket baug for kjøring i is...

 

Den neste fregatten vil nok få en U betegnelse før nr/navn tenker jeg...

Lenke til kommentar

Trodde vi hadde et skrog til som ble brukt som dele båt jeg?.. uansett unødvendig å erstatte denne .

 

Ser ut som de har funnet noen penger for nye deler nå så offisielt er ikke Nansen delebåt lenger men inne for en 6 månerders oppgradering, Så tar de deler fra den mens de venter på levering av bestillinger når de trenger noe fra de andre fregattene. Og når Nansen er ferdig tar de den neste inn for "oppgradering".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

KNM Jarle Andhøy

Eller noe mer fryktingytende i tråd med hvordan marinen seiler; KNM Berserk

 

 

Historisk er det vel eventyrere som Nansen og Amundsen og Ingstad som blir "hedret". Kan jo hedre en moderne oppdager... Hva med .....KNM Lars Monsen.

 

Eller kanskje personer som har betydd mye for norsk industri kan få gleden av å få navnet sitt på ny fregatt. KNM Hennig Olsen....med forsterket baug for kjøring i is...

 

Pleier vel å være slik at levende personer ikke blir hedret slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med all omtalen blir det vel heller en omfattende "dette tar vi oss råd til"-kampanje og vedtak utenom statsbudsjett, som med jagerflyene?

 

Vi bør selvfølgelig avbestille en F-35  kalkun.

Så kan vi bruke det resterende av denne summen til å bygge  1000 forsvarsverk langs hele kysten.

Så får vi også råd til å holde en uhildet granskning av idiotiet, så det ikke skjer en tredje gang.

Lenke til kommentar

Vi har vistnok en delebåt, så da er vel saken slik sett løst eller...?

Elektronikk er ikke glad i saltvann men

torpedoene burde være vanntette.

Forsvaret er selvasurandør, et annet ord for "vi tar det når/hvis det kommer".

Hadde egentlig vært kjekt med en

ferdig diskutert plan. Hadde spart tid.

Noen "hypotetiske" situssjoner venter bare på en anledning, f.eks. til å ende i fjæra.

Hva med navnet "Hypp-potetisk" ?

Lenke til kommentar

En ting er sikkert: Det er ikke folkene på broen på Helge Ingstad som har utført feil i denne ulykken. Det er store feil i heile systemet bak regler og lover angående navigering på sjøen i Forsvaret. Derfor må lærebøkene skrives om. Det man leser om med mange nesten ulykker med marinefartøyet hvor kun flaks har avverget skipskatastrofer,gjør jo at man ikke trenger å være professor for å forstå at det ligner meir på vill vest og cowboy-tilstander på havet,enn at sjøveisreglene blir fulgt. Det er de som har ansvaret for å lage reglene som skal brukes av marinefartøyene ved navigering og opphold på sjøen som har det heile og fulle ansvaret for at Helge Ingstad ligger på bunnen. Å la skipet fullastet med våpen få lov til å ha tillatelse til å gå med AIS avslått i ett så trafikkert område,med en slik fart og med masse oljetankere og oljeterminalen,er hårreisende vanvidd og vil jeg kalle total ansvarsløs lovpraksis fra marinen.

Endret av ACYBN18O
Lenke til kommentar

Så nylig en dokumentar om heving av Costa Concordia.. Kunne de ikke tatt en telefon til de karene da?

 

Stål pontonger sveiset fast i skroget og woops flyter den som en kork :D

Det er vel de samme folka som ville forankre båten med kjetting, men som staten avviste fordi de var for dyre

Fordi noen hundre millioner har noe å si i denne saken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...