Gå til innhold

Arctic Cooling VGA Silencer

bosannes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikkje selv erfart denne kjøleren, men hadde en den gråe Zalman Heatpipen (huska ikkje ka den heite) den funka nu vældi bra, mykje bedre kjøling (kommer da også ann på luftgjennomstrømninga i kabbiset). Etter tester som folk har lagt ut på andre forum så skal denne være litt eller vesentlig bedre enn Zalman sin, men med vifte skulle Zalman klare å ta denne, men dette kan ikkje jeg bekrefte. Har bare hørt fra andre og siterer dem, men han som har den DigiDicen som han har vannkjøling og lakka svar skal vell kunne svare deg, huska ikkje akkurat nu ka han kalla seg førr her!

Lenke til kommentar

Den knuste en ting bakpå mitt kjære Connect3D radeon9500(på motsatt side av gpu, er sånne små duppedingser der). SÅ DEN PASSER ALTSÅ IKKE TIL C3D R9500. Let this be a warning.

Good kortet som dro 420 på gpu uten ekstra kjøling :((( skjedde igår btw.

Endret av menT4l
Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp denne her for å sette den på mitt NIC 9800 PRO, lurer på om garantien ryker når jeg skrur på denne?

PS, finnes det innebygd temp måler i 9800 PRO kort?

Edit: Glemt en sak

Endret av KriB
Lenke til kommentar
Har bare hørt fra andre og siterer dem, men han som har den DigiDicen som han har vannkjøling og lakka svar skal vell kunne svare deg, huska ikkje akkurat nu ka han kalla seg førr her!

Det er nok meg det. Jeg er veldig fornøyd med VGA Silencer, ikke bare gir denne langt bedre ytelse enn originalkjøleren med samme (om ikke lavere) støynivå, den blåser den varme lufta fra GPU rett ut av kabinettet (noe Zalman-heatpipen m/vifte IKKE gjør). Dette fører selvsagt til lavere systemtemperatur, noe som er bra for alle maskiner (spesielt i min DiGiDice, der det er installert 2 harddisker som blir ganske så varme etterhvert). Billigere enn Zalman+vifte er den også, iallefall hos Microplex.

KriB: Jeg foretok en mislykket montering av denne kjøleren på et Hercules 9800SE AIW, som jeg sendte tilbake til Komplett pga. det ikke lot seg modde til 9800PRO. Fikk godkjent returen, og bestilte da det PowerColor-kortet jeg bruker nå. Altså, med mindre du ikke brekker/ødelegger komponenter på kortet, skal det nok gå greit. Og husk å sette originalkjøleren på i stedet hvis du skulle sende inn kortet igjen! BTW, det finnes IKKE innebygd temperaturmåler i 9800PRO, kun i 9800XT.

Ellers sjekk kompabilitetslista for VGA Silencer hos arctic-cooling.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

er meget fornøyd med både støy nivået og overklokkings mulighetene denne gir..

jeg kjører på 405/340 nå, kan sikkert presse den lenger men har tatt en overklokkings pause etter at jeg øela cpuen min :cry:

Endret av Xticy
Lenke til kommentar
er meget fornøyd med både støy nivået og overklokkings mulighetene denne gir..

jeg kjører på 405/340 nå, kan sikkert presse den lenger men har tatt en overklokkings pause etter at jeg øela cpuen min :cry:

Hvilket kort er den montert på? :)

Tror nemlig ikke den passer på R9600 :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...