CetOr Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Hei! Tenker å oppgradere maskinen min litt. Sitter med GTX 1060 6GB, i5 4460 og 16GB 1600mhz ram. Tenkte å oppgradere hovedkort, prosessor og ram. Tittet på denne pakken fra komplett: https://www.komplett.no/product/1007144/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-ryzen-5-2600x# Noen som har noen meninger om denne? PC'n blir hovedsaklig brukt til spill, og for øyeblikket ser jeg at prosessoren min er flaskehals i Battlefield V. 1 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) Jeg vurderer det samme, selv sitter jeg på en enda litt eldre cpu, 3570k. Som blir fryktelig varm(kan av og til tippe 70grader viss jeg ikke åpner side døren, da går det ned til 65-68 som er ok-), og ikke lenger klarer mer enn 4.1 overclock. Har skiftet kjølepasta også uten at det utgjorde noe særlig forskjell. Merker pcen sliter litt når jeg bruker to skjermer og pcen blir brukt til serie og spilling samtidig. Det går greit, men jeg merker at det ikke går helt optimalt. Men så er jo spørsmålet hvor mye bedre den oppgraderingen blir, og det sliter jeg med å finne ut. Det store fordelen er jo at vi får to kjerner ekstra, men ellers er jeg usikker på om det er en oppgradering i det hele tatt. Endret 21. november 2018 av Everket Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Det er et veldig godt tilbud. Riktig cpu, godt hovedkort, og ram er grei nok. 1 Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 70 grader på cpu er ikke all verlda Lenke til kommentar
Everket Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Er det ikke? Jeg leste et sted at ved 72 grader throttlet 3570k? Jeg bestilte fra komplett. I verste fall sender jeg pakken bare tilbake viss jeg skulle ombestemme meg. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 3570k tåler fint 80-85 grader uten throttle etter de jeg fant på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå