Raz Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei, jeg har 2 maskiner som står i samme switch. Switchen står så koblet inn i kabelmodemet mitt sånn at begge pc'ene har internetaccess gjennom switchen. Når jeg sender filer fra pc1 til pc2 får jeg 100 mbps, men sender jeg fra pc2 til pc1 får jeg 256 kbps, altså det jeg har UT på min internet. Noen som vet hvorfor? Evt løsning? Trengs mer informasjon gi meg beskjed. Takk! Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Mest trolig får også begge maskinene IP adresse fra din internett leverandør, Dersom du i stedet bruker en router, som ofte også har en innebygd switch, løser du nok problemet ditt... Lenke til kommentar
Raz Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Mest trolig får også begge maskinene IP adresse fra din internett leverandør, Dersom du i stedet bruker en router, som ofte også har en innebygd switch, løser du nok problemet ditt... Ja, jeg har chello og kan derfor få tildelt opptil 3 ip'er. I og med at jeg får 100 mbps fra pc1 til pc2 betyr jo dette at switchen kjenner igjen ip'en til til pc2 og sender pakkene direkte til pc2 og ikke ut på nettet. Ser ikke ut som dette skjer fra pc2 til pc1. Merkelig... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 I og med at jeg får 100 mbps fra pc1 til pc2 betyr jo dette at switchen kjenner igjen ip'en til til pc2 og sender pakkene direkte til pc2 og ikke ut på nettet. Ser ikke ut som dette skjer fra pc2 til pc1. Merkelig... Du kan bruke NETbeui-protokollen mellom maskinen, mye bedre sikkerhet og du slipper noe søl med routere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå